Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 januari 2019

Matpiraten i Hallstahammar invigs, Maritta och Jarrod Radnich

Av Malin wiper - 19 januari 2019 10:45

 

Här var vi på väg till invigningen av vår nya butik Matpiraten i går. Det var en hel del folk som samlats utanför strax före 10.00 Nu fanns det bara en ingång men den var så stor så det räcker.

                 

 

Två män (Pirater).  stod innanför dörren och hälsade alla välkomna. Tyvärr så kunde jag inte fota dom på håll för det var så mycket folk bakom mig så bilden blev lite förvrängd. Jag skall ta reda på vem som driver butiken men jag antar att det är dessa två eller nån av dom

 

                                 animated-pirate-image-0046

 

 

Efter några steg så fanns det en frukt och grönsaksavdelning och där var det packat med varor och redan då fullt med folk så jag fick fota denna äppelhög. Bananer fanns det lika mycket av och dom såg  jättefina ut. Skall gå dit en dag då det inte är så mycket folk och handla lite mer än vi gjorde nu

 

 

Sen kom vi fram dit Maritta (Ullared) och just då var en annan man (Pirat) där och lämnade över fläsk till henne. Hon skulle laga till en rätt som hon är jättebra på. 

 

 

Här ser ni Maritta och mig. Vi arbetade på samma arbetsplats SKF i Katrineholm och umgicks ibland på fritiden. Vi hade några gånger förfest hemma hos oss innan vi gick ut på julbord med jobbet eller en pub som fanns då i stan. Vi var ett gäng som träffades  och några gånger var maritta och jag själva ute i centrum och shoppade kläder och annat. Kom ihåg henne som en lättsam, spontan rolig person. Då var vi båda smala och och hade långt mörkt hår. Efter att vi flyttat därifrån och till Vaggeryd så tappade vi kontakten som man ofta gör när man flyttar och saker kommer emellan

 

                            

 

Min man med Maritta och det slår mig hur lång min man är

 

 

Det var en strid ström med unga tjejer som ville ha en selfie med Maritta.

 

 

Vi stod och kollade efter kikärtspasta och hittade ingen och vips dök denna trevliga kille (Pirat) upp och ville hjälpa oss. Det fanns ingen men han skulle undersöka om dom kunde ta hem lite. Alla var så hjälpsamma och det fanns folk överallt som bistod oss alla

 

                                      

 

 

Det var jättestort därinne med långa gångar som var packade med varor 

 

     

Jarrod Radnich spelar här piano och stycket är från filmen Pirates of the Caribbean


  

Ett nytt grepp med skyltar som hänger lite varstans. 

 

 

Vi stod och funderade där dom hade öl och såg ett öl som är tillverkat hos Eskilsuna Ölkultur och ölet heter Hallstahammar Pale Ale. Det fanns inget pris och då dök denna trevliga kille upp (Pirat) som tog reda på detta snabbt som ögat. Jag fotade tjejer/kvinnor också i charken där dom hade massor av provsmakning men bilderna blev inte bra för jag hade så bråttom på grund av folksamlingar. Tar nya bilder senare  


 

Tjejen i kassan var en cool och lugn tjej och så måste man vara för att klara ett sånt jobb. Jag skulle nog bryta ihop med min stressiga personlighet. Tänk er en lång kö och nåt går snett och man måste fixa detta..  Jag skulle nog ha svimmat..  


 

 

Så här såg det ut utanför och på taket vajade vita flaggor med texten Matpiraten. Vi går tillbaka så jag får fota lite mer en tid då det är lagom med folk där för nu blev jag lite utmattad efter två invigningar på raken. Jag visar i nästa inlägg vad vi köpte där denna gång. Gillar butiken, varorna och personalen som var på hugget

 

                  

 

Vi har sovit lite länge i dag och det kändes som det behövdes. Vi har 9 grader kallt och lite mer snö så nu har vintern kommit på allvar. Nu äntligen blev detta inlägg klart och vi skall pyssla lite hemma men sen gå ut en kortare promenad. Vi skulle ha träffat svågern i dag men han hade annat för sig. Min son ser vi inom en snar framtid igen. Ha nu en fin lördag i vinterns tecken

 

Fortsättning följer med vad vi köpte och sen från vlt tidningen vi blev fotad i ang Hallsta Café & Bar på invigningen där. Vi skall köpa tidningen i dag och läsa både om Cafét, Matpiraten och om oss själva

 

 

#Matpiraten #Jarrod #Maritta #Skyltar #Ölkultur #Kassan 

 
 
Vicke

Vicke

19 januari 2019 12:22

Kul att du fick en liten träff med maritta ska ni hålla kontakten nu?
Hoppas butiken blir bra för er med bra priser

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

19 januari 2019 17:14

Det var jättekul men jag vet inte om hon har tid med att hålla kontakt för hon har fullt upp. Hon bor inte så långt ifrån oss nu så och vi skall åka åt det hållet framöver och då ringer jag henne så kan vi ta en kopp kaffe.

Butiken har massor av bra priser och det kommer in lite nytt varje dag till extrapriser. Allt deras kött är svenskt som finns i charken

Ha nu en fin kväll
hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards