Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 januari 2019

Av Malin wiper - 3 januari 2019 14:00


 

Evening News


I dag har jag sorg för Ray Sawyer från gruppen Dr Hook har gått ur tiden 81 år gammal. Dr Hook är nostalgi för mig som spelat låtar från deras skivor under 1970-talet, även då man haft fest hemma. Jag har även varit på dansställen där nån av deras låtar förekommit i reportoaren. 

 

                      

Ray Sawyer föddes 1937 i Chickasaw, Alabama. Han var en amerikansk sångare och sista halvan av 1960-talet var han med i  Chocolate Paper band. 1968 startade han tillsammans med Dennis Locorriere bandet Dr. Hook and the Medicine Show. Anledningen till att Ray Sawyer hade en ögonlapp över höger öga, är på grund av att han var med om en trafikolycka som förstörde ögat

 

     

A Little Bit More är den låten jag förknippar mest med Dr Hook. Här ser ni både Ray Sawyer och Dennis Locorriere sjunga den tillsammans. Jag blir så nostalgisk och lite sorgsen för det känns som tiden bara rusar iväg. 

 

  

Bear family records

 

Dr. Hook var ett amerikanskt pop/countryband som bildades 1968 i Union City, New Jersey. Orginalbandet bestod av Ray Sawyer och Dennis Locorriere. Billy Francis, jay David och George Cummings var också en del av orginaluppsättningen men man bytte bandmedlemmr genom åren

 

      

Här kommer ytterligare en av deras bästa låtar. Sylvia'mother

 


                   animated-flower-image-0081


#Ray #Hook #Dennis

Av Malin wiper - 3 januari 2019 10:15


 

Detta är Hallstammar Livs som skall ta över Hallsta Café och bar och dom kommer att ha kvar namnet. Jag fick uppgift om att Cafét skulle öppna i morgon fredag men det är tydligen framskjutit för det finns ingen skylt och ser inte klart ut. Detta är en rättelse från det jag skrev i morse 

 

Klicka här för att se hur Hallsta Café och bar såg ut förut

 

 

Sen gick jag över till fd Coop Extra som nu skall bli MatPiraten. Där råder full aktivitet och nu såg jag ytterligare en tjej/kvinna som hanterade stora fordon (kranbil). Här har hon satt på sig kran kontrollen för att lyfta gods. 

 

 

Dörren var av förklarliga skäl öppen in till butiken så jag kunde inte låta bli att titta in. Det jobbas för fullt inför öppningen som sker i vår

 

           

 

     

Här spelar 2Cellos ett av ledmotiven till filmen Pirates Of The Caribbean 

 

 

Nu har vi torsdag och helgen står för dörren. När vi slog upp våra ögon 09.00 så sken solen för fullt så det verkar bli en ljus och fin dag. Det är 4,2 grader kallt så vi har fått lite mer kyla. Nu skall vi äta frukost och sen blir det en promenad. Ha nu en fin dag kära läsare och sköt om er 


#Hallsta #MatPiraten #2Cellos

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards