Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 december 2018

Julklappar inslagna, Åsby, Ford Anglia och Cande Buasso

Av Malin wiper - 4 december 2018 15:15

 

Det är så skönt nu för jag har packat in alla julklappar till oss som skall träffas på julen. Helt plötsligt ljusnade det upp utomhus också så nu har vi sol och klar himmel

 

  

Så här såg julklappspåsen ut julen 2017 och själva påsen kommer från Flying Tiger. När vi handlat på Flying Tiger så har dom så fina tygpåsar att välja på så vi har en hel hög med olika färger och mönster

 

 

Julklappspåsen i år kommer också från Flying Tiger. Jag köpte ett mer dämpat julpapper i år som bara har julgranar på ljusgrön botten

 

 

Jag har istället dekorerat paketen mer fast jag glömde snöra om paketen så det får jag göra efterråt. Då blir det lite mer färg

 

 

Skönt detta är klart. Nu är det bara småpyssel kvar och julhandling. Vi båda skall baka lite också men inte denna veckan. Vi blir ju bara 4 st så det är ju inte samma stress som hos stora familjer och släkter. Det jag gillade bäst att få som barn i julklapp var block, kritor och vattenfärg så jag kunde gå undan och rita/måla. Dockor har jag inte varit så förtjust i så jag har nog bara haft två stycken under en period. Den bästa julklapp jag fått som barn var konståkningsskridskor efter det var jag som uppslukad på nackstaplan i Sundsvall. 

 

     

Barro tal vez (Luis Alberto Spinetta) Cande Buasso/Paulo Carrizo

 

 

Här följer några fler bilder från Åsby Hem & Trädgård:

 

  

Del 2 av bilderna från museet är inte klara än så det blir lite överblivna bilder från Åsby Hem & Trädgård dit vi var i går.

 

   

 

Lite godsaker från deras café. Detta är en citronmaräng. 

 

 

Jordgubbsbakelser

 

 

Chokladbiskvier har jag inte ätit på år och dag. Klicka här för att ta del av ett klassiskt recept på chokladbiskvier. Klicka här för ett recept på Chokladbesvier lchf. Klicka här för att läsa lite historia över. Klicka här för att få recept på dom klassiska chokladbiskvierna Sarah Bernhardt 

 

 

En häftig Ford Anglia i julrött som jag fotade i Jönköping för några år sedan. Klicka här för att se en annan Ford Anglia som jag fotade 2016

 

     

Lite Ford Anglia nostalgi                  


I dag kom vi inte ut nåt alls utan ägnade oss åt att fixa lite hemma. Min man städar sin datorplats och rensar ur sånt som är lite för mycket. Det blev ingen promenad i dag men nån vilodag gör ingen skada. Hoppas ni haft en bra dag hittills. Varm kram från Malin. Tack för att ni tittade in.         

 

#Julklappspåsen #Flying #Cande #Åsby #Anglia

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

4 december 2018 15:21

Hej!Då tar vi tisdag tycker jag.konstigt väder.först sol o sedan regn.Nu har jag fotat massor o hoppas få hjälp att få in korten.Jag tog ett idag.PrinsessanElvis hade fångat en mus.modell större.
Så trevligt det ser ut i din blogg.I år blir vi hemma o får besök juldagen.Första året här för katterna så därför är vi hemma.Må så gott o kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

4 december 2018 15:56

Min man städar sitt kontor men har inte hittat sladden än men hoppas kunna så kameran blir lättare att handskas med

Det är verkligen inget vidare väder går upp och ner. Ja tänk vad katter kan släpa in ;)

Kul att du gillar det du ser i bloggen

Då bestämmer vi tisdag och jag ringer före så tiden blir rätt

Vi blir också hemma men får besök också.

Ha en fin kväll vännen
kramar från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

4 december 2018 21:18

Javisst är det skönt att få undan i lugn takt. Också här är klapparna klara, inte särskilt många alls, men några få blev det i alla fall inom familjen och till grannarna.
Också här är vädret lite upp och ner men troligen stabiliserar sig allt bara vintern får ta över lite mera. Hoppas så i alla fall.
Ha det gott!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

5 december 2018 08:33

Det känns verkligen skönt att slippa göra allt i sista sekunden. Vi ger inget dyrt till varandra utan det är bara en kul grej eftersom vi bara är 4 st. Annars ger vi inte till vuxna men eftersom vi träffas så har det blivit så

Vädret är verkligen upp och ner. Vi blir trötta av mörkret

Ha det gotts själv
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards