Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 november 2018

Minnesbilder, Kvällsstunden och Dusty Springfield

Av Malin wiper - 28 november 2018 09:26


 

Jag har inget att skriva om just nu och vi sov ända tills 09.30 och både min man och jag har haft massor av drömmar. Vi kollade termometern och nu har det hänt nåt, hela 13 grader kallt men ingen snö i sikte. Jag som hade tänkt ta en promenad här i samhället och fota lite men det får bli en kortare promenad och sen tar vi bilen. I dag skall jag fixa i köksfönstret så adventsljusstakar och annat kommer upp. Tar ett rum i taget och i går städade vi vardagsrummet och det lite mer noga denna gång så det känns så mysigt när allt är genomgånget.              

 

Här följer lite nostalgibilder från bloggen längre tillbaka:


 

Här bakom vårt hus var det som min man halkade till förra vintern och slog i med axeln. Han fick gå igenom en lyckad operation och sen var det bara träning som gällde. Nu har han kommit långt i sin träning och han har fått tillbaka rörligheten så nu är det dags att träna upp styrkan. Han skall börja med lätta hantlar först som vi har hemma redan. I vinter gäller det att gå försiktigt och tänka sig för så inte samma sak händer igen. Vi har inget garage nu men vi har ett frostskydd som vi skall sätta på framrutan så vi slipper skrapa den.

  

 

En gammal otydlig bild på min mamma till höger och hennes väninna då dom var ute på skidtur. Mamma är här bara 22 år gammal. Hon föddes i Umeå. Vi går igenom gamla fotoalbum som min man scannar in så vi tre syskon får bilderna på DVD. Nu har vi haft ett uppehåll efter 5 album på grund av att min mans stationära dator måste gås igenom. Han har köpt reservdelar och ny kylning. Innan julen så skall datorn vara ok!.  Då börjar han scanna in resten av albumen och det finns även lösa bilder och annat som skall fixas med. 

 

  

Vårt vardagsrumsfönster julen 2016 i vår förra lägenhet i Vaggeryd. Där hade vi balkongen från vardagsrummet. Nu från kök och sovrum. Det var inga långa fönsterbrädor i den lägenheten men nu har vi nog mer än dubbelt så långa 

 

Ett klipp från 2015 på en julkula med belysning som skiftar. Köpte den på second hand och hoppas jag har kvar den fortfarande. Det återstår att se när vi tar in julsakerna  

 

 

Nu avslutar jag med denna bild från gamla vägen vi ofta åker in till Erikslund eller Västerås


  

Nu önskar jag er en härlig onsdag som förr var en festlig "Lilla lördag" då gick man ofta ut och roade sig mitt i veckan. Hoppas ni får en festlig dag kära ni som tittar in. Varm kram från Malin

 

     

Dusty Springfield med låten In Private. Att jag tar en låt med henne är för att vi fick en tidning i brevlådan (Kvällsstunden) i går där det stod om henne och massor av nostalgi. Hon dog 1999 endast 59 år gammal. Klicka här för att läsa lite mer 

 

Klicka här för att höra en äldre låt med henne. Klicka här för att höra ytterligare en låt med henne

 

 

Så här ser framsidan ut på tidningen Kvällsstunden och Dusty Springfield är på framsidan. Först trodde min man och jag att det var en religiös tidning på grund av namnet men så var inte fallet utan den var jätteintressant med stor tillbakablick och gav nostalgivibbar. Bra skrivna artiklar så den tackar man för. Klicka här för att läsa om tidningen. Klicka här för att komma in på en annan sida och läsa i tidningen då om just Dusty.


#Termometern #Operation #Mamma #Vardagsrumsfönster #Dusty #Kvällsstunden

 
 
Ama de casa

Ama de casa

28 november 2018 11:54

För att inte ha nåt att skriva om så blev det ett rätt långt inlägg... ;-)

Att få bilderna inskannade i datorn är helt perfekt! Anders gjorde ett hästjobb och skannade in våra 10.000 diabilder innan vi flyttade ned och sen slängde vi originalen. Pappersbilderna (betydligt färre) fick följa med ned, men är nu inskannade även dom. Perfekt! Vi tittar mycket mer på gamla bilder nu när det är så lättillgängligt :-)

http://amacasa.wordpress.com

Malin wiper

28 november 2018 15:26

Ja du man börjar bli van att slänga ihop nåt snabbt efter alla år som bloggare ;)

Kul att ni också scannar in för då har man dom bevarade. Ja du det är verkligen ett hästjobb.

Fotoalbum är det ingen som tittar i längre.

Ha en jättefin onsdag
kram från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

28 november 2018 13:11

Så där gör vi också! Sover tills vi vaknar av egen kraft. En favör man har som pensionär. Ingen klocka som ringer upp en. Så skönt det är.
Så skönt att din man har kommit så bra på vägen efter olyckan och operationen. Det brukar ta tid att komma åter. Du är så positiv, ser det ljusa i världen.
Ha en fin dag Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

28 november 2018 15:31

Annars brukar vi vakna ca 07.00 men vi har ju ständig semester så det är lika bra att ta dan som den kommer.

Det är jättehärligt att läkningen gick så bra för min man. Vad kul att du tycker jag är positiv ;) Jag är väldigt upp och ner så jag kan vara riktigt deppad och negativ också men visar det inte så mycket utåt. Hälsan är det viktigaste numera för utan den så kan man inte njuta av livet fullt ut

Tack för dina fina ord och kommentar

Ha en fin dag själv Karin
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards