Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 november 2018

Morötter, Potatis, Färskost och Beth Hart

Av Malin wiper - 20 november 2018 08:00


                         


 

Vi har köpt denna potatis hos vårt ICA Supermarket Matkassen. Fast potatis tvättad och klar. Den är mild, nötig och jättegod smak. Den bör kokas lite kortare tid ca 18 minuter eller att man får testa sig fram. Det är ICA:s egna märke

 

                                         


Potatisskalare från Lindholms

 

Jag kan även tipsa om dessa morötter som vi köper hos City Gross Erikslund. Det är ekologiska morötter klass 1 och kommer från Favorit. Det är dom godaste morötterna jag ätit på många år. Dom smakar verkligen morötter och håller hög kvalitet. 

 

                                   


Viola Joyner

Så här står det på påsens baksida.


   

På vårt Lidl här i Hallstahammar har vi hittat denna färskost Soft Cheese Spread från Milbona som jag också kan rekommendera. Här ser ni den som vi brukar köpa och innehåller gräslök. Det finns även vitlök, örter och nån annan sort. Färskosten är smakrik, krämig och njutbart god

 

                                            


MatHem.se 

       

Häftiga Beth Hart med Fire On The Floor. Hon är en amerikansk sångerska som jag har haft inne förut. i en del låtar låter hon lite som Janis Joplin 

                      

 

I eftermiddag skall vi äta julbord med min sons vänner L&L och det skall vi göra på IKEA. Vi har aldrig ätit julbord där förut och det var många år sedan jag åt julbord ute. Det var mest då jag arbetade på kontor och dom kostade på oss jubord varje år antingen på Knaust eller Stadt i Sundsvall. Klicka här för att läsa när Stadshusrestaurangen gick i konkurs 2013. Då var inte julborden så dyra som nu utan överkomliga. På IKEA kostar det bara 149 kr om man har IKEA Family kort. Det är roligt när man är några stycken för då blir det lite festligare. Ha nu en skön dag kära ni som tittar in

 

                                             



#Potatis #Morötter #Färskost #Beth

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

20 november 2018 10:50

Hej min väninna!Ost med gräslök är himla gott!Igår var jag ju ner på stan.och vilken snäll,serviceminded busschaffis.Han hjälpte mig av på bussen.ha en bra dag.

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

20 november 2018 10:58

Håller med dig. Vad härligt när man träffar på en sån person. Det kan rädda en hel dag.

Ha en fin dag själv kära väninna
kramar från
Malin

 
Lilian jonsson

Lilian jonsson

21 november 2018 00:02

Hej på dig 💟 väldans tjusig potatisskalare
😉

http://Frugretaspyssel

Malin wiper

21 november 2018 08:11

Hej Lilian!

Vad roligt att se dig. Var inne på din blogg men ser att den är vilande.

Potatisskalaren är verkligen tjusig och skall vara greppvänlig. Undrar om den är bra också för dom klassiska gamla håller än i dag

Ha nu en jättefin onsdag
Hälsning
Malin

 
Annelie

Annelie

21 november 2018 11:18

Mumsigt med julbord, vad gillade du Ikea´s julbord..??

Ha nu en riktigt fin onsdag.. // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

21 november 2018 14:16

Det var ett väldigt fint och bra julbord. Allt jag åt smakade bra och det gjorde säkert det andra också.

Dom har så lagomt mycket

Ha en fin onsdag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards