Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 november 2018

Notudden Västerås, fåglar, hund, Promenad och Neil Diamond

Av Malin wiper - 18 november 2018 15:00

  

När vi tre fikat färdigt på Hamnenscafé så tog vi oss en promenad från båthamnen till promenadstigarna runt notudden. Jag har kunnat promenera lite längre sträckor igen så i går blev det sammanlagt 1,5 km. En gång fick jag sätta mig en stund på en bänk men sen funkade det ett tag igen. Jag behöver inte heller smyga fram utan kan gå lite fortare. På bilden ser ni en jättefin båt som har gardiner i fönstren


 

I dag är Notudden en park med naturkaraktär men från 1800-talet och ända fram till 1960-talet Var detta ett område med fritidshus för välbeställda Västeråsare. Det blir det nu också med alla lyxbyggen som växer upp runt Notudden.  Fritidshusen förföll för att sedan rivas på 1990-talet


 

Männen fick gå före lite då jag fotade fiskmåsar.

 

     

Neil Diamond med Jonathan Livingston Seagull. Klicka här för att läsa om boken. Klicka här för att läsa om filmen som gjordes efter boken 1973

 

                                        


Aflame Creations

 

När man är ute och går så träffar man alltid på hundar och får sig ett snack med deras matte/husse. Här en Whippet som är en tik som heter Berry. Vi pratade en bra stund med trevliga matte som just nu hade blivit skadad och gick på kryckor. Hon var på väg till gymmet för att träna


 

Hon var så söt, nyfiken, uppmärksam på matte och behaglig till sättet.


 

Vi fortsatte ut på en stig och här uppenbarade sig en rundel med sittplatser där man ser ut över Mälarens vatten


 

Jag satt mig ner och spexade lite framför kameran. Ovanligt för jag blir alltid så stel på bild


 

Männen slog sig ner på en annan bänk 

 

                                                                                 


 

På en brygga låg en katt och burrade ihop sig bredvid en cykel. En bit ifrån satt en man och metade 


 

Vi fortsätter att gå på den lilla skogsvägen och min man pekar mot dom nybyggda husen som poppar upp lite överallt. Tyvärr är det så små avstånd mellan varje hus så man kan se in i lägenheterna. Jag tycker dom bygger sönder hela stan för så såg det inte ut första gången vi var till Västerås. Visst vi blir mer folk och många som arbetar i Stockholm flyttar även till Västerås men varför kan man inte bygga lite utanför stan också så det slipper bli så rörigt

 

 

Fd Fyrskeppet Svenska Björn dök upp mellan träden


 

Ännu en fågel jag fotade som blickade över vattnet. Med denna bild önskar jag er en fortsatt fin söndag. Tack för att ni tittade in till mig, Kram!

 

                                        

#Notudden #Fiskmåsar #Neil #Whippet #Spexade #Bänk #Katt #Fyrskeppet 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

19 november 2018 07:52

Det är härligt att göra promenadutflykter. Man upptäcker en massa s.k vardagliga saker som känns rätt festliga när det kommer till kritan. Du är som jag, fotar fåglar så fort jag kommer åt det :) Om du visste så många måsfåglar som jag har tagit bild på.
Du ser bra ut där du är fotomodell, varm, glad och go! :)
Tack för promenaden du bjuder på här!
Ha en fin måndag Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

19 november 2018 08:10

Man upplever verkligen mycket då man tar promenader på såna ställen. Det är verkligen kul att fota fåglar och jag skall försöka som dig att gå ut och fota fler och ta god tid på mig.

Bilden på mig blev lite konstig för jag blev så blek och hårfärgen stämmer inte riktigt. Kul att du ändå tycker att. Jag var som du säger ändå glad för jag hade ju två bra karlar vid min sida också. Vi har alltid kul tillsammans.

Du bjuder ju själv på sån många fina bilder från dina utflykter

Ha en jättefin måndag själ
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards