Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 november 2018

Folktandvården i Hallstahammar, Pepparkaksmuffins och Wé McDonald

Av Malin wiper - 16 november 2018 08:00

  

I går hade jag fått tid på Folktandvården som jag skrev om i går. När jag sen gick därifrån så svävade jag på moln för jag hade varken hål eller nåt annat fel på tänderna. Det enda var att jag fått lite tandsten och skall få komma till en Tandhygenist i januari. Nu är jag inskriven i systemet och får gå där hädanefter och det känns helt underbart.  

 

Det är ju bäst att få gå där man bor så man slipper åka långa sträckor. Det var stort och fint därinne i väntrummet med bekväma stolar att sitta på och många tidningar att läsa.

 

                                       


Munspegel från Kruuse  

 

Det första man fick göra var att anmäla sin ankomst på denna dator och det var första gången för mig och väldigt enkelt och bra. Jag blev rejält undersökt och det gick bra att gapa nu då knakandet är borta. Det är tur att jag gått varje år på Munhålan i Skillingaryd för det har gjort att tänderna håller.

 

      

Så här kände jag mig efterråt: Glad All Over med Dave Clark Five . Dom var ett engelskt rockband som bildades i Tottenham 1957. Denna låt fick dom en topp tio sningel med 1964. Aktiva år var från 1957-1970

 

 

Jag blev så lycklig så jag ville fira och föreslog för min man att vi skulle åka in på vårt OKQ8 på vägen hem. Dom har såna här fina pepparkaksmuffins. Dom var magiskt goda och vi fick julkänslor i november..  . Vi satt där en stund och bara myste och jag var så lättad.

 

     

Wé McDonald med "For Once In My Life". Klicka här för att höra när hon slog igenom i Voice, gåshud så det smäller om det.   

 

                                                 animated-star-image-0078




Nu hoppas jag ni får "Star Quality" på er fredag. Kram från Malin 

 

 

#Folktandvården #Ankomst #Dave #Pepparkaksmuffins #Wé

 
 
Ama de casa

Ama de casa

16 november 2018 11:43

Visst är den härlig den euforiska känslan man har när man lämnar tandis efter braiga besked! Upplevde detsamma igår :-)

Grattis till att du nu är inne i rullorna! Även om det är MYCKET obehagligt att gå dit, så är det viktigt att göra det ändå :-)

http://amacasa.wordpress.com

Malin wiper

16 november 2018 13:21

Det var verkligen euforisk känsla som du beskrev så bra. Vad kul att du också fick samma upplevelse.

Tack! jag är verkligen glad för att jag slipper leta efter tandläkare och nu är registrerad. Det är bra att kunna gå en gång/år.

Tack för kommentaren

Ha en jättefin fredag och helg
kram
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

16 november 2018 13:08

Hej!Kära väninnaSå härligt med tandläkaren.Jag törs inte.är det något som jag är rädd för,så är det just det.var alltid så krångligt när jag var barn.dom påstod att jag var begåvad med dubbeltänder.sedan visade sig det,att det var jag inte alls.och nu har man väl tappat dom?Lika bra det.så länge man kan äta Wasa och en köttbit.tusen kramar från Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

16 november 2018 13:22

Ja du jag är jättelättad. Jag är inte rädd för tandläkaren men en del andra saker istället. Vi har alla våra rädslor. Tänk så dom sa förr utan att det stämde. Har varit med om sånt själv.

Kul skrivet på slutet och så sant.

Tusen kramar tillbaka

Ha en jättefin fredag och helg

Kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards