Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 november 2018

Katten Stilton, regnväder och Space Cats

Av Malin wiper - 9 november 2018 08:15

 

Hej på er! Hoppas ni sovit gott. I dag vaknade man till samma regnväder och ingen snö i sikte tyvärr. På agendan i dag står städning och promenader. Vi måste hålla oss hemma för vi åker ut alldeles för mycket och får inget gjort hemma som behövs göras. Vi är rastlösa och slöa så in i norden. 

 

         

Efter att syrran och svågern mist sina två katter och hunden Axa så har dom varit utan djur. Dom ville inte förhasta sig och har istället varit hundvakt till en grannes hund. Nu har dom tänkt klart och klarar sig inte utan djur. Har man en gång haft djur så är det svårt när dom går bort. Ovan ser ni deras nya katt Stilton som är 12 veckor gammal och jättefin. Det är en Norsk skogskatt Ragdoll. Den är lite lik deras förra Pip-Larsson och dom väntar nu på ytterligare en katt men den är så liten så den får dom inte förrens om några veckor. Jag förstod nästan att dom inte skulle klara sig utan katter. Grattis till nya familjemedlemmen som snart får sällskap av den andra i syskonskaran. Jag har nog aldrig varit med om att syrran varit utan katter. 

 

                  animated-cat-image-0139                              animated-cat-image-0139

 

 

Här fick jag en lite större bild där Stilton ligger och vilar mot soffans armstöd medans syrran även sitter i soffan. Jag gillar namnet som Kjell Bergqvist har i serien Springfloden

 

      

Kul och gulligt klipp 

 

              

Så här ser den andra katten ut som har mer en grå täckning men bilden är lite otydlig så jag får säkert fler när dom fått hem katten. Dom är så vana att ha djur och deras djur har verkligen haft det bra hos dom och fått långa liv. När ett djur som blivit en familjemedlem går bort så är det stor sorg.

 

                                      


     

Stray Cats med Stray Cat Strut. Stray Cats var rockabillyband som bildades 1979 i New York, USA. Gruppen består av Brian Setzer, Slim Jim Phantom och Lee Rocker

 

      

Nu är det dags att börja göra nåt hemma så jag säger Hej! för denna gång med hopp om att ni får en toppendag kära läsare

 

 

#Regnväder #Katter #Stilton #Stray

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

9 november 2018 12:34

Jag tycker om paraplyer i luften på det där sättet. Till all lycka får man se det nu och då.
Stilton är ett fint namn på en katt!
säger jag som är kattälskare av stora mått och som gärna följer med din syster kattliga liv via dig också i fortsättningen.
Här gäller också städning, fast det tar emot lite grann, men lite vifta med dammsugaren ska jag nog göra.
Trevligt veckoslut önskas! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

9 november 2018 12:44

Jag tycker också det är fint med paraplyer i luften. Det var så förra året också på Erikslunds Shoppingcenter.

Jag gillar själv det namnet och katter är ett av mina favoritdjur också

Det kommer säkert fler bilder så småningom

Det tar emot för mig också med städningen men nu har vi bara vardagsrum, toalett och badrum kvar

Ha ett fint veckoslut själv
Hälsning
Malin

 
Ingen bild

Syrran

9 november 2018 22:54

Tack för det fina inlägget om våra djur!
Börjar dock ångra namnet på den nya katten då jag tror att osten stilton luktar ganska starkt... Tror i så fall att lillen försöker leva upp till namnet för han lägger av ordentliga "rökare" så vi kan knappt vara i samma rum:DDD
Kanske skulle vi döpt honom till Stinky istället ;-)
Skämt å sido så är det nog maten han får för det är inte densamma som han fick i sitt första hem, vi ville ha ett annat foder som är mer anpassat för kattungar, så om några dagar blir det nog bättre, hoppas vi ;-)
Ha en skön kväll och helg!
kram

Malin wiper

10 november 2018 08:01

Vad roligt att du gillade inlägget. Nu fick jag mig ett gott skratt på morgonen ;) ;) ;). Det är ju en grönmögelost så jag tror inte den luktar så starkt. Bra att ni får hem ett foder som passar en kattunge bättre. Bra att Stilton har bra matlust i alla fall

Ha en skön katthelg ni båda
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards