Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 november 2018

Asfalt beläggnings maskiner, Volvo och Limahl

Av Malin wiper - 3 november 2018 19:00


 

Det jobbas med en del fönster fortfarande i vårt bostadsområde


 

Det finns lite löv kvar på träden och det känns lite som en sen höst än om november räknas till vinter


 

Än kan man njuta utomhus men vara lite mer påklädd


  

Att promenera nere vid Skantzsjön är en Lisa för själen. Längtar tills jag kan gå längre streckor och bara njuta av att kroppen får motion och man får må så mycket bättre


  

På ett flak såg jag en Asfalt beläggnings maskin


 

VOLVO 244 1986 som jag såg på en parkering. Jag tyckte det nyss var 1980-tal men det årtiondet är nostalgi numera

 

   

Här kommer en 1980-talsklassiker med Limahl The Never Ending Story från filmen med samma namn. Jag och min son såg den på bio tillsammans och jag vet att han gillade den till tusen och den osar nostalgi och minnen för mig också. Limahl föddes 1962 och är en engelsk popsångare. Han blev känd som huvudsångare a 1980-talspopgruppen Kajagoogoo. Sen fick han en hit med just denna låt ovan.

 

                

På 1980-talet var det kasettband som gällde och man satt i dom i ett kasettdäck. Kom ihåg första gången jag köpte ett kasettdäck med full anläggning hur häftigt man tyckte det var. Min första stereoanläggning köpte jag på Siba i Göteborg för 3000 kr. Det var en Radionett som förut hette Tandberg. När man hade fest så fick kompisarna gå igenom kasetterna och välja musik. Jag hade en kasettväska där man förvarade sina kasetter. Klicka här för att se hur en av mina kasettväskor såg ut. Klicka här för att se en väska i form av kasettband

 

                                         


Så här kunde ett kasettställ se ut. 

 

 

Nu verkar båtsäsongen vara över


 

 

Stickade kuddfodral och en sjal hos Ohlssons Tyger


 

Nu går ridån ner för denna dag och kvällen gör sitt intåg. Ha en fin lördagskväll vad ni än skall hitta på. 

 

                                     animated-dividing-line-image-0258

 

Klicka här för att Uppdrag Granskning som berörde mig djupt. Om ni orkar för den är jobbig att se men nödvändig. Avsnittet heter Bakom stängda dörrar och det är bra att detta tas fram i ljuset. Chefers bortförklaringar i dokumentären får mig att tvivla på mänskligheten.


#Fönster #Utomhus #Skantzsjön #Asfalt #Volvo #Limahl #Båtsäsongen #Ridån #Uppdrag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards