Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 november 2018

Restaurang Djuphamnen, ekologisk öl och Conway Twitty

Av Malin wiper - 3 november 2018 09:15

 

En dag när vi var i Västerås så kände vi att vi inte orkade laga mat den dagen och då åkte vi till Restaurang Djuphamnen dit vi varit 3 gånger och alltid blivit nöjda. Här ser ni uteplatsen som sjuder av liv på vår och sommar. Runtomkring pågår stora gatuarbeten. Förkylningen vi hade gjort att vi är tröttare än vanligt och den nyper sig kvar lite men jag hoppas kunna vara helt ok när det är dags för influensavaccinet

 

                         animated-dividing-line-image-0080                animated-dividing-line-image-0080

 

Klicka här för att se när vi var dit sist. Klicka här för att se när vi var dit första gången

 

 

Jag valde kyckling med ris och en magiskt god sås med lite sting i. Kyckligen var nog det möraste jag ätit så jag undrar om dom inte har mörat den lite 

                                       

     

                                           

Bukowskis


 

Min man åt en köttfärsrätt med paprika, skivad potatis och lite annat. Han njöt av anrättningen

 

 

Vi tog denna gång varsin lättöl till maten och jag valde Grängesbergs ekologiska lättöl. Den var faktiskt supergod och passade ypperligt till min maten. Klicka här för att se en häftig flasköppnare

 

                                       


Sandbergs järn

 

 

Som vanligt ingår kaffe och paj i efter maten. Denna gång en supergod hallonpaj. Gillar att muggarna har mönster av flamingos

 

 

Dessa två har jag nog fotat varje gång vi har varit dit. Dom är så spirituella och glada så det smittar av sig. Jag får inte fram om det är mannen på bilden som driver restaurangen så jag får fråga nästa gång

 

 

På väggarna är det 50-talsnostalgi som gäller och även i möbler och annat. Klicka här för att höra Marilyn Monroe sjunga i filmen "I hetaste laget"

 

 

Dom har evenemang på somrarna så många veteranbilar samlas där. Då har dom säkert lite musik också. 

 

 

En liten tavla i ett fönster

 

I dag har vi 7 grader och det ser ut att ha regnat i natt. Vi har svårt att komma igång efter vår förkylning så vi går på låga varv men tar nog bilen ut en sväng. I går hade jag en bra dag vad gäller knät för jag kunde gå hela 400 m innan det började krångla. I och med att vi båda fått krångel med knän så funderar vi starkt på att försöka byta till en lägenhet på nedre botten. Fast det känns jobbigt att tänka på flytt igen. Min väninna Mrs B skall flytta från tredje våningen där hon bor till första i december. Hon bor i närheten av Nynäshamn och jag pratade med henne i går. Hoppas ni får en fin lördag med både mys, kul och vila. 

 

     

Conway Twitty med Saturday Night Special. Conway Twitty föddes 1933 och dog 1993. Han var en amerikansk sångare som främst sjöng countrymusik. 

 

 

#Djuphamnen #Kyckling #Köttfärsrätt #Grängesbergs #Väggarna #Conway

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards