Öppen Ridå

Alla inlägg under oktober 2018

Av Malin wiper - 9 oktober 2018 08:30

 

En bild från 2017 då jag lycklig och pigg promenerade hem från gymmet. Hoppas jag blir så bra så jag kan gå dit igen för nu är jag nedgången och trött. Bara att kunna promenera är en lycka i sig när man fått känna på att bli begränsad. I dag har jag tid hos Fysioterapeuten och det känns bra.                                


Jag har lite mer att skriva om men bilderna är inte klara än för jag brukar bearbeta dom i photoshop och även beskära dom. Vi har nu 12 grader varmt, vindstilla och lite regntungt men det är magiskt vackert ute med alla höstfärger

 

 

I går prövade vi lyckan och köpte varsin trisslott. Min man vann 30 kr så vi tog en ny lott men sen var det roliga slut. Jag hade två på 500 kr och hade jag fått tre då hade det dubblats till 1000 kr.

 

 

Alla goda ting är tre som det så fint kallas. Korna njuter ute fortfarande och när man åker på dom små vägarna så dyker det alltid upp kohagar till min stora glädje. Jag brukar prata med dom i lugn vänlig ton och då står dom helt stilla och bara tittar på mig en lång stund

 

 

Här fick jag zooma in rejält för att få denna grupp kor på bild. Dom låg där så fint och myste i höstgräset

 

 

När jag tog denna bild fick jag zooma in rejält också. Såg inte först att det fanns ett rött hus mellan träden. Nu avslutar jag detta inlägg med att önska er en härlig hösttisdag. Kram från Malin

 

     

The Beatles med A Day in The Life 

 

 

#Promenerade #Trisslott #Korna #Tre #Beatles

Av Malin wiper - 8 oktober 2018 20:00


                               


 

Här följer lite höstbilder jag tagit utefter några små vägar

          

     

Dansinprovisation till hösten. Så vig!


 


 


      

  

  

     

Sinfonity med Vivaldi's Four Seasons Autum. 

 


 

Nog måste jag vara lite halvknäpp som inte tänkt skriva mer än ett inlägg i dag och nu är jag uppe i 3 st..  . Jag fastnade helt enkelt vid datorn och sen orkade jag inget mer. Bilden ovan tog jag oktober 2016 då vi var på väg från Vaggeryd till Jönköping. Vi var ju smålänningar i 17 år. Sköt om er och ha en mysig kväll

 


#Höstbilder #Dansinprovisation #Sinfonity #Halvknäpp

Av Malin wiper - 8 oktober 2018 16:00

 

Vi var in till den fina butiken Små Hjärteting i går för vi hade ärende dit och då passade jag på att fota lite. Hon som driver stället är jättetrevlig så stämningen är härlig i butiken

 

            animated-heart-image-0104               animated-heart-image-0104        animated-heart-image-0104               animated-heart-image-0104       animated-heart-image-0104               animated-heart-image-0104        animated-heart-image-0104               animated-heart-image-0104       


 

Kolla in vilka snygga sjalar som hängde innanför dörren


 

En interiörbild från en sida av butiken och hon är jättebra inköpare för det finns nåt för alla och en fin blandning. 

 

Klicka här för att se när vi var dit i mars 


 

Snygg vikvägg i trä och två snygga sjalar


 

Hon hade fått in såna här fina elefanter och dom fanns i både vitt och svart


 

Hon har även snygga kort för många tillfällen och vi köpte två men kan inte visa dom nu eftersom dom skall skickas iväg. Här ett snyggt avlångt kort med många roliga och olika katter


 

Detta är avlånga paket som innehåller choklader med hasselnötter. Skall vara jättegoda                                                      


 

Nu finns det även Raberbersaft och jordgubbssaft                           

 


 

En korg full med ekollon i olika storlekar för att användas till dekoration                                              


 

Fina presentaskar med novellböcker inuti


  

 

Det finns även lite för dom minsta barnen.


 

Kul liten tavla att fylla i


  


Detta är bara en bråkdel av allt som finns. Ändå är det så lagomt stort därinne och golvet funkade jättebra att gå på i och med mitt knä. Vi köpte inte bara kort utan några saker till men dom går inte att visa i och med att dom skall ges bort

     

     

Dionne Warwick med Heartbreaker. Hon är en amerikansk sångerska som varit aktiv sen 1962 

                              

                                                             animated-broken-heart-image-0016

 

Jag kände mig lite bättre så jag satt in detta inlägg som jag hade bilderna klara till. Jag var lite bättre i knät i dag så jag kunde gå till bilden men det är svullet i knävecket och jag känner direkt då det börjar nypa till baktill. Det gick bra med min svårgers hjärtoperation och han är nu på väg med ambulans från Uppsala till Västerås Sjukhus. Vi skall ev hälsa på honom i morgon om han får ta emot besök då. Hoppas ni har en fin dag än så länge nu när vi har en helt ny vecka.

 


#Hjärteting #Sjalar #Interiörbild #Elefanter #Kort #Hasselnötter #Rabarbersaft #Ekollon #Barnen #Marty

Av Malin wiper - 8 oktober 2018 08:47

 

Jag mår inte så bra i dag för jag vaknade efter en mardrömsnatt. Jag hade hamnat på rygg flera gånger och börjat snarka, jag som inte brukar snarka. Min man fick skaka på mig så jag la mig på sidan igen. Det är så mycket som ororar just nu så jag har ångest och därför vet jag inte om jag kommer ut nåt mer i dag. När jag inte kan röra på mig som förut så mår jag sämre i både kropp och själ. 

 

 

Sist vi var till Åsby Hem & Trädgård så såg vi deras huskatt. Den kom gående över vägen mot växthuset och den är så mäktig med sin tjocka päls. Många vill klappa på katten och den finner sig ofta i detta. 

 

 

En folkakruka har hamnat i en del av min tändarsamling. Det fanns inte många såna kvar på Åsby så jag köpte en för den är så positiv i sin utformning och kaktusen passar så bra i krukan

 

    

Scott McKenzie med den odödliga låten San Francisco som gick het på skivtallrikarna när jag var ung. Livet går fort så lev livet fullt ut för det går inte att backa som med en bil. Han dog 2012 73 år gammal. Han var både sångare och låtskrivare och fick sin största hits med denna låt


 
Det blir en lite slingrig väg i dag och tar tid att komma igång. Det har regnat i natt och vi har 6 grader varm här. Läste att det skulle komma in Afrikavärme upp till 20 grader.

                  

  

En bild jag tog 8 oktober 2017 då vi var till Mel's Garage i Enköping. Vi fikade där med sonen. Längtar dit igen för det är så fina veteranbilar och lite annat där som man får ta del av. Gott fika dessutom. Klicka här för att se lite blandade bilder från Mel's Garage

 

                      animated-car-image-0251          animated-car-image-0251          animated-car-image-0251          animated-car-image-0251

 

I dag är det Vägledningens dag och det ser ut som vi numera har temadagar varje dag. Kolbäck som ligger en mil från Hallsta har haft en brand i sin Brandstation. Nu är den tack och lov släckt. Sista försäljningsdagen hos Coop i Hallstahammar infaller 28 oktober. Sen har vi inget Coop här utan bara ICA och Lidl. 13 anställda berörs av nedläggningen och det känns tråkigt att det skall läggas ner. 

 

                      animated-shower-image-0002          animated-shower-image-0002          animated-shower-image-0002          animated-shower-image-0002

 

Nu skall jag in i duschen så jag är lite sent ute i dag men vi har inga tider att passa i dag så det spelar ingen roll. Önskar er alla en bra början på den nya veckan

 

 

#Mardrömsnatt #Huskatt #Folkakruka #Mel's 

Av Malin wiper - 7 oktober 2018 14:00

 

Sist jag var till Myrornas Second Hand så såg jag denna färgstarka klädkombination där knytblusen tagits till en högre nivå..  . Dom fixar så roliga kombinationer hos Myrornas. Det var sista gången på länge som jag kan gå in på lite större ställen i och med knät.

 

 

En gammal väl bibehållen Huskvarna symaskin. 

 

 

En helkroppsspegel av lite äldre modell, numera är ramarna mest i trä

 

 

Stolar som jag tror härrör från 1940-talet. Ryggstödet är snyggt format            


 

 

En av sportavdelningens kombinationer 

 

 

Höstens färger och fantasifullt att sätta upp gamla vykort framför dekorationerna                 


 

 

Kuddar modell äldre i sidenkvalitet

 

 

En lite sobrare styling

 

 

Att dom även blandar in andra saker i sin styling gör att det fångas upp av alla blickar. Det är smart för det kan gå att hitta nåt i detta som fångar ens intresse. Bra försäljningsteknik

 

 

Dom har en hel retroavdelning och där kunde man se detta på en hylla                         

 

    

Jag tar nu till sånt jag fotat förut för jag kommer inte ut lika mycket nu som förut. Vi har i alla fall beställt biljetter till en föreställning på vår Sagabiografen  13/10. Föreställningen heter "Rock and Roll 1957- En svensk rockhistoria och det skall bli intressant. Det kostar 150 kr/st och sen går det även att få sig en fika i pausen. Jag var modig denna gång och anmälde mitt intresse rätt långt i förväg. 

 

             animated-footstep-image-0006               animated-footstep-image-0006                         


Vi kom inte ut nåt i dag trots strålande solsken. Jag har morgonrocken på mig och vi har tagit fotbad och skött om våra kroppar. Sen finns det alltid nåt att göra hemma som blivit eftersatt. Hoppas ni själva har en vilsam och mysig dag. 

 

     

Rock and Roll music from the 50s. Blandad kompott  

 

 

#Myrornas #Knytblus #Symaskin #Helkroppsspegel #Stolar #Herravdelningen #Höstens #Kuddar #Sagabion

Av Malin wiper - 7 oktober 2018 09:15

 

Bilden tog jag när vi var ute och åkte. Vadsomhelst kan dyka upp 


Hej på er! Jag har inga färdiga inlägg så därför tar det lite tid att få till bilder och komma på vad jag skall skriva om. I förra inlägget så skojade jag med er lite ang ny look. Det var en peruk jag hade på mig..  . Den köpte jag för många år sedan för att just skämta med. Jag passar absolut inte i pagefrisyrer. Klicka här för att komma in på det inlägget

 

 

Det dyker alltid upp traktorer när man åker på dom små vackra gamla vägarna. Jag skulle vilja känna känslan hur det är att sitta i en traktor och köra en sväng så det är en av två saker jag vill göra innan jag lägger mig raklång. Även åka en helikoptertur och utmana min höjdrädsla

         

Ko och tjur i närkontakt

     

    

Nu har ytterligare en artist gått ur tiden. Vem minns inte detta vackra och häftiga rysarnummer med Montserrat Caballé och Freddie Mercury "Barcelona". Jag gillar även opera när sångarna har röster som berör. Hon föddes1933 i Barcelona, Katalonien, Spanien. Montserrat var en spansk operasångerska (sopran) och hon debuterade 1956 i La Bohéme av PucciniBasel operan i Schweiz. R.I.P

 

                                    

Sköt om er och ha en färgstark vilsam söndag

 


#Peruk #Traktorer #Tjur 

Av Malin wiper - 6 oktober 2018 19:45


 

I går var vi in en sväng på Ankis Fyndbod Loppis här i Hallstahammar. Det är alltid roligt att gå in där och kolla om man hittar några fynd. Sen är hon som driver stället en virvelvind som alltid är glad och trevlig. 


 

Jag hittade en jacka med kapuschong som var varmfodrad och hade många detaljer och var i färgen lite mot olivgrön men det syns inte på bilden. När jag tog på mig den så satt den som ett smäck och ärmarna var lagomt långa och det är jag inte van vid. Dom brukar för det mesta vara för långa

 

                                 


 

Det otroliga var att dom satt endast 100 kr för jackan och när jag kollade etiketten som kommer den från Hettemarks som säljer kvalitetskläder och jackor och kappor kostar där ca 3000 kr och uppåt så jag gjorde ett fynd.

 

 

Den ser helt ny ut och kapuschong är jättefin med mjukt brunt foder som ser ut som fuskpäls inne i hela jackan utom armarna som har vanligt sidenfoder


  

Ärmen har också foder längst ner. 

 

  

Det är öppningar i ärmarna som en snygg detalj

 

            hangers - GIFMANIA                      hangers - GIFMANIA

 

     

upptill ser den ut så här med läderknappar och detaljer  

 

           

När jag nu köpt mig en ny jacka så skaffade jag mig en ny look också..  

 

                                           

 

     

Red Headed Woman med Bruce Springsteen. Nu önskar jag er en eldig kväll som sprakar på i höstens tecken.



#Ankis #Hettemarks #Kapuschong #Läderknappar #Look #Bruce

Av Malin wiper - 6 oktober 2018 15:45

 

Jag såg en Volvo P 544 från 1961 på en parkering. När jag stod där och fotade så kom ägaren och han sa att han använder den som bruksbil. 


 

Härligt när den används som bruksbil och inte bara som en utställningsbil. Då får man se den på vägarna året om

 

    

 

 

Såg denna bensinpump med tank när vi var ute och åkte sist. Jag bad min man bromsa in så jag kunde fota från neddragen bilruta. Det gäller att se sig omkring när man åker på dom små vägarna för vad somhelst kan dyka upp


 

Snyggt med gråblå bil och röda fälgar



                      animated-dividing-line-image-0248               animated-dividing-line-image-0248           animated-dividing-line-image-0248               animated-dividing-line-image-0248          

 

 

Hösten är makalöst vacker nu

 

 

Än blommar det på en del balkonger


Vi åkte ut i bilen en sväng för i dag då jag avstod från dom nya övningarna så blev jag lite bättre. Min väninna A-G i Vaggeryd ringde mig och sa att det jag drabbats av kan vara en Bakercysta som ger slemsäcksinflammation. När jag går in och läser på nätet så tycker jag det stämmer. A-G känner en som har likadant och jag blev jätteglad att hon berättade detta så jag kan fråga min Fysioterapeut på tisdag. Jag är så glad att jag har kvar både henne och Mrs B som väninnor efter flytt. Vi har ju känt varandra ett antal år nu. Vi tre lärde känna varandra på Mimmis Stickcafé

 

     

Joel Alme & Jill Johnson med Rainbow Road. Gripande så det räcker till. 

 

 


#Volvo #Bruksbil #Fälgar #Bakercysta #Joel #Jill

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards