Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2018

Medicinlåda, blandade bilder och Night Nurse

Av Malin wiper - 28 oktober 2018 16:45

 

Jag köpte denna medicinlåda i present till min man  på City Gross och han är jättenöjd med lådan. Mr T har så många mediciner och dom kommer i stora förpackningar så förut har han tagit med sig hela byrålådan in till köket och fixat med sina mediciner. Nu kan dom flesta förpackningarna ligga kvar i byrålådan och han tar bara upp denna.

 

                                animated-medicine-image-0003          animated-medicine-image-0003                   animated-medicine-image-0003          animated-medicine-image-0003         

 

  

Lådan är i två våningar så i den övre har han sånt som måste vara lättilgängligt. Sen tar man bara upp överdelen och lägger i annat under. Han säger att det underlättat för honom och blir ju heller inte lika tungt

 

          animated-syringe-and-needle-image-0018            animated-syringe-and-needle-image-0018            animated-syringe-and-needle-image-0018            animated-syringe-and-needle-image-0018            animated-syringe-and-needle-image-0018            animated-syringe-and-needle-image-0018

 

Klicka här för att komma in på en sida där det finns massor av olika medicinlådor. Där finns även den jag köpte

 

     

Night Nurse med Simply Red ft Sly and Robbie 

 

                                         

 

  

Här följer några blandade bilder som blivit över.

 

   

   

   

  

I dag har jag haft en bättre dag än i går. Därför åkte vi ut på en tur igen. Det känns lite kallare så snart är det varmare kläder som gäller. Vi åkte även en sväng till Erikslunds Shoppingcenter där vi handlade lite. I går hade jag svårt för att gå bara några meter men i dag kunde jag helt plötsligt ta mig hela 200 m på asfalt. Sen kunde jag även gå en bit in i City Gross utan att det nöp till och tog stopp. Undrar om det är nån broskbit som lossnat och åker omkring och den kom helt plötsligt rätt i dag. I morgon ringer jag Fysioterapin för att få en ny tid så dom kan tejpa knät igen för det blir stabilare och lättare när jag tränar och gör mina övningar. 

 

Nu önskar jag er en fortsatt fin dag..

 

                                               

#Medicinlåda #City #Simply #Blandade 


 
 
Ingen bild

Systern

28 oktober 2018 17:35

Ursäkta en dum fråga men har han ingen dosett till sina mediciner? Där kan man ju lägga dem för en hel vecka och det finns ju sådana som även delar upp i olika tider under dagen...
Idag finns det en hel uppsjö på apoteket att välja mellan, så det finns någon som passar alla :-)
Men han har nog redan en sådan, bara jag som inte fattar detta med den stora lådan :D
Ha en skön kväll!
kram från Kinna

Malin wiper

29 oktober 2018 07:06

Han har dosett men eftersom han har så många mediciner och stora förpackningar så blir det besvärligt att flytta dom till köket då han skall fylla sina dosetter.

Bättre att ha lagomt mycket i en låda och ta med sig till köket då han skall fylla sin dosett. Det är lite svårt att förklara för jag tänkte likadant från början innan jag såg hans problem.

Han har över 8 mediciner och även sånt till diabetesen,

Ha en skön början på veckan¨
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards