Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2018

Fysioterapin Hallstahammars Vårdcentral, Folkakruka och Yuna

Av Malin wiper - 9 oktober 2018 13:00

 

Nu har jag varit till min Fysioterapeut Elisabeth Axelsson och hon kände till detta om Bakercysta och det får man ofta när har såna besvär med knät som jag har. Jag skall nu bara göra dom första övningarna jag fick då jag var till henne första gången. Det blev tydligen för mycket för snabbt men sånt kan man inte veta eftersom jag var så pass bra sist. Hon hade en kille med sig som är ute på praktik och skall bli Fysioterapeut. Utbildningen är 3 år och han går sista året. Han skall gå på sidan om hos henne i 14 dagar och sen blir det tillbaka till skobänken och sen 2 veckor till hos henne. Elisabeth är ju så proffsig och vänlig så det kommer att gå bra

 

                        animated-skeleton-image-0055                animated-skeleton-image-0055                    animated-skeleton-image-0055

 

Klicka här för att se när jag var dit sist

 

 

Jag fick fota dom båda och killen heter Birk.  

 

Nu har hon dessutom tejpat mitt knä så det blir lite stabilare och lättare att ta sig fram. Det skall jag ha några dagar upp till en vecka om det går. Det kändes mycket bättre när knät blev tejpat och jag hade inte lika ont när jag gick färifrån. Muskeln som hade förtvinat på höger sida om knät håller nu efter övningarna i några veckor på att vakna upp lite och det känns toppen. Lika bra att ta ett steg i taget. 


            animated-dividing-line-image-0235

 

  

Jag fick välja mellan hudfärgad tejp och blå, då valde jag blå..   

 

 

Vi ringde min mans bror som nu ligger på sjukhus i Västerås och frågade om det var nåt vi kunde köpa till honom men han ville inte ha nåt. Då tog vi beslutet att köpa en sån här folkakruka med kaktus i som vi även har en liknande själva. Man får ju inte ha blommor på sjukhus numera på grund av allérgier. Krukan med kaktus köpte vi på Åsby Hem & Trädgård innan vi åkte hem från Fysioterapin. Jag skulle ha följt med till sjukhuset men min man får åka själv för jag orkar inte mer just nu. Jag följer med nästa gång för han lär ligga inne ett tag till.

 

Klicka här för att se våran folkakruka

 

 

Nu hoppas jag ni får en bättre dag än vraket på bilden som jag fotade en dag från bilfönstret..  

 

     

Yuna- Crush ft Usher 

 

Jag tror dom har nåt fel här på bloggplatsen för det är flera bloggar jag inte kommer in på. Det står bara och rullar och laddar inte in. Jag tror att det är bekymmer med min blogg också.  

 

#Fysioterapeuten #Praktik #Tejpat #Folkakruka #Yuna 

 
 
Pisan

Pisan

9 oktober 2018 14:27

Vad bra att du fått hjälp med sjukgymnastik. Nu får du ta det lite lugnt då med träningen så det inte blir för mycket på en gång.
Jag tror det är din webbläsare som krånglar. Jag har inga problem alls med Bloggplatsen, har knappt haft det alls någon gång faktiskt. Det har fungerat bra i alla år jag bloggat här. Ha en fin eftermiddag och kväll! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 oktober 2018 15:48

Det är toppen att få bra hjälp men vi får se om det går hela vägen så jag slipper operation. Jag är inte van att gå så sakta utan halvspringa så det känns helt fel

Jag vet inte om det är fel på min blogg och nu när du kom in så funkar det nog. Jag själv kommer inte in på en del andras bloggar.

Jag har en del funktioner på bloggen som inte fungerar och att ta in bilder tar jättelång tid för det står och rullar så jag får vänta. Det är enerverande

Skönt att du inte haft en massa krångel. Vi skall ha en jättebra webbläsare så det är lite märkligt

Ha en fin eftermiddag själv vännen
kram från
Malin

 
Pisan

Pisan

9 oktober 2018 16:26

Det kanske är ert internet som segar, så är det här ibland men då är allt trögt, både radion (har en internetradioapparat) och min och dotterns datorer. Då får man lägga ner allt och återkomma en stund senare och då brukar det funka, eller om man startar om modemet.
Är man van att gå fort så är det ju riktigt frustrerande att gå sakta. Jag går som en snigel.... Jag har jättekorta ben och så är jag långsam för att min kropp helt enkelt inte klarar att gå fort längre. Så jag halkar alltid efter mitt sällskap och får säga till dem att sakta ner :-) Kramisar! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 oktober 2018 08:35

Ja du nåt måste det vara. Nu ser jag i alla fall att mina bloggvänner kan kommentera. Det är två bloggar jag inte kommer in på. Tack för tipset. Jag skall be min man gå igenom datorn ordentligt.

Har man ont gå går man ju saktare och vi människor är ju olika. Jag har alltid gått fort och trivst med det så nu när jag kryper fram så stämmer det inte i mitt huvud och jag blir lite deppad. Jag vänjer mig nog för detta kommer att ta tid

Ha en jättefin dag vännen
kramar från
Malin

 
Anna-Karin

Anna-Karin

9 oktober 2018 16:30

Så bra att det finns sjukgymnastik. Trist att du har så besvärligt med ditt knä. Det är verkligen tufft när man inte kan röra sig som man behöver med kroppen. Hoppas att du får hjälp. Hur är det med din man och hans axel?

Jag har fått tid hos min sjukgymnast nästa torsdag. Ett återbesök för att se hur det går framåt med min träning sedan jag skadade mig.

Ha det så bra du kan och kram! /Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

10 oktober 2018 08:38

Vi har en väldigt bra sjukgymnastik här i Hallsta. Min man har gått hos dom också och dom är proffsiga och trevliga.

Tack för omtanken fina du. Min man är mycket bättre i axeln och snart lika rörlig som förut
Både kirurgen och Fysioterapeuten har gjort ett bra arbete plus min man som gjort alla övningarna varje dag

Vad bra att du har ett återbesök inplanerat och jag hoppas du är mycket bättre nu

Ha det bra själv
Kramar från
Malin

 
Annika

Annika

10 oktober 2018 09:22

Tur att det finns hjälp att få och att det hela tiden kommer nya som vill utbilda sig. Ja du den där lastbils vraket såg verkligen deppig ut. Vi får verkligen hoppas att resten av vår vecka inte blir så.
Kramelikram

http://www.badtant.bloggo.nu

Malin wiper

10 oktober 2018 10:25

Det är verkligen tur och vi har sån fin Fysioterapi här i Hallsta så jag känner mig trygg. Som du skriver så är det toppen att vi får nytillskott av sjukgymnaster


Jag hoppas att som dig att resten av veckan blir så bra som möjligt

Tack för att du tittade in

kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards