Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2018

Bypass operation, svågern, och Tony Bennett

Av Malin wiper - 4 oktober 2018 08:00

      

                           

Blibli


Min mans lillebror som bor i Västerås har bypass- opererats  i Uppsala i går. Han hade flera igenkalkade kärl och läkaren ringde i går efter operationen och sa att den gått bra. Han blir kvar där i 3 dagar och sen på avdelningen i 4 dagar innan han kommer till Västerås sjukhus. Vi är så lättade nu att det gått bra. Min man pratade med honom lite senare på dagen och han var medtagen men lättad

 

                                                     animated-heart-image-0002 

 

Min man fick hjärtinfarkt 2005 då vi bodde i vårt egna hus i Vaggeryd. Dom rensade flera kärl och lagade ett hål på hjärtat som han gått med hela livet utan att veta om. Efter operationen fick han åka in flera gånger med ambulans i och med hjärtflimmer och fladder. Till slut lugnade det ner sig och han har mått bra ända sen dess och inte haft några problem. Min man fick sin hjärtinfarkt mitt under vår renovering av köket.

 

     

Underbara sångaren Tony Bennett med låten I Left My Heart In San Francisco. Han har också en sån där röst som man känner igen direkt. Åldern är bara en siffra för vid 92 års ålder är Tony i full gång med nya album och nya turnéplaner. Han föddes i Astoria i Queens i New York. Hans största succée är just denna låt jag har inne. Tony Bennett grundade tillsammans med sin fru skolan Frank Sinatra Shool of the Arts. Tony gjorde även ett särskilt uppträdande i slutet av filmen "Analysera mera"från 1999. 

 

                                                

 

    

Klicka här för att höra honom sjunga tillsammans med Diana Krall som han för ett tag sen spelat in ett nytt album med. Albumet heter Love Is here to Stay. Diana Krall har ju också en sån där härlig, smeksam röst. Dom har båda starka röster utan att behöva anstränga sig. Klicka här för att se vart jag hittade bilden ovan

 

 Nu önskar jag er en behaglig och mysig torsdag i vår vackra höst

 

    

En bild jag tog hösten 2016 i Jönköping

 

 

#Bypass #Svågern #Tony #Diana

 
 
Annelie

Annelie

4 oktober 2018 08:33

Usch, ja detta med hjärta är ju absolut inget att leka med.
Göran´s systerdotter föddes med ett ganska så stort hjärtfel, så hon var bara några dagar gammal när de opererade henne, än idag blir hon lätt andfådd om hon springer för mycket.

Ha nu en jättefin torsdag, blir en kort vecka för mig, eftersom jag hade gårdagen till enbart tisdag... // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

4 oktober 2018 09:39

Tråkigt att födas med hjärtfel. Trist att hon inte blir helt återställd.

Ha det bra kära du
kram
Malin

 
Maya

Maya

4 oktober 2018 09:04

Hoppas på snabbt tillfrisknande för Din Svåger / Mr. T's Bror!
Igår åkte min svärfar in akut på sjukhuset, fick ligga under observation inatt och åker vidare med Ambulans till större sjukhus just nu. Lite jobbigt när vi inte vet så mycket, han har dåliga blodvärden vilket han nyligen fått 4 liters blodtransfusion för. Och har opererat magsår, väntar ännu en magsårsoperation och även hjärtat (stenter). Antar att det är liknande Din svåger fått, stenter. Svärfar har gjort hjärtoperation 2-3 gånger tidigare och haft hjärtinfarkt.

Styrkekramar till Er alla ❤️

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

4 oktober 2018 09:42

Jag tror det tar lite tid och dom är försiktiga eftersom han har lite svagare hjärta. Vad tråkigt med din svärfar. Hoppas det kommer att ordna sig för nu är han ju under vård men det blir ju som du säger oroligt att vänta. Jag visste inte att man kunde göra flera hjärtoperationer efter hjärtinfarkt. Jobbigt att måsta gå igenom allt detta.

Nu känns mina bekymmer som ringar på vattnet. Vi har inte haft nån i vår släkt med hjärtinfarkt men man vet aldrig. Vi är så få kvar nu och det är inte många som tillkommit

Styrkekramar till er också

Malin

 
Ingen bild

Syrran

4 oktober 2018 09:45

Vad skönt att allt gått bra! Det är ju en stor operation och jag hoppas han blir lika bra som Mr T har blivit med tiden :-)

Ha en bra dag och sköt om er!
kram

Malin wiper

4 oktober 2018 14:26

Tack för din omtanke syrran. Dom är så noga och han får vara kvar lite extra på grund av omständigheter. Hoppas verkligen han blir lika bra som Mr T

Ha en bra dag själva ni båda
kram från
oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards