Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 september 2018

Av Malin wiper - 24 september 2018 18:00

 

Äntligen fick jag remissen till röntgen som jag skulle få i handen. Läkaren hade inte hittat blanketterna och det är inte lätt när läkare ständigt byts ut. Medans jag var hos Fysioterapeuten så satt min man i väntrummet hos läkaren och väntade medans han skrev ut remissen. Fyrioterapeuten såg att jag gick lite bättre efter övningarna jag fått så nu skall jag göra dom 4 gånger/dag. Nästa vecka då jag kommer dit så skall hon tejpa mitt knä för det gör att det blir lättare att röra sig utan att få så ont.


 

Unilabs Hälla Röntgen ligger i Hälla Shoppingcenter och är en Drop In Röntgen. Jag har aldrig varit på nåt sånt förut men det har min man. Man sitter som på rad därinne och sen ropar dom upp namnet. Det går rätt snabbt och alla är vänliga och det märks att dom är skickliga på det dom gör.

 

                  animated-x-ray-image-0004                                                  animated-x-ray-image-0004


 

Här går man in till röntgen men det är en bit att gå inne i köpcentrumet så jag fick stanna några gånger innan jag kunde gå vidare. Sen har jag gått i flera trappor så när jag kom hem så var  jag helt slut. Jag har tack och lov inte ont när jag sitter utan det är när jag gått en bit som det nyper till i knävecket och sen låser det sig. Jag har aldrig varit med om nåt liknande. Nu är det bara att vänta på svar men det är inte säkert dom ser allt på denna röntgen och blir jag inte bättre så får dom undersöka vidare

 

                   

När det nyper till i knävecket och jag blir stående då kan jag inte som på bilden böja bak benet. Jag vet ju att jag har en broskfraktur i knät sen en olycka för 28 år sedan men eftersom dom rensat bort broskbitar med titthålsteknik 3 gånger så har jag klarat mig rätt bra tills nu.                      

 

Det blev lite mycket i dag i och med tiden till Fysioterapin och sen skulle min man på diabeteskontroll och efter det min röntgen. Glädjande nog är att min mans långtidssocker har gått ner från 65 till 49 så han är på rätt väg. 

 

      

Det här klippet passar bra nu för vi har lite blåsigt ute och det har varit en Stormy Monday vad gäller händelser. Här framförs låten av Robben Ford & Ruthie Foster. Ha nu en fin kväll gott folk. Varm kram från Malin

 

 

#Remissen #Fysioterapeuten #Unilabs #Röntgen #Knävecket #Robben #Ruthie

Av Malin wiper - 24 september 2018 13:00

 

I lördags var en heldag med aktiviteter och en av dom var på Skördefesten i Kärrbo. Jag som bara har kunnat gå några meter kunde nu gå från bilen 200 meter men sen fick jag slå mig ner på en av dessa bänkar för att kunna gå vidare sen. Det har blivit lite bättre av träningen och det nyper bara åt i knävecket nu och går inte ner i benet eller upp mot baken


 

 I genomgången till inre gården kunde man äta grönsakssoppa med gott hembakt bröd. Jättegulliga flickor som stod där och hade det som till sin uppgift och som sällskap en man i en rolig hatt. Vi hade ju tänkt fika på Bygdens Bageri som också låg inne på gården men där var det lång kö och väntetid.                                             

   

Det första man såg när man kom ut från ladan var detta mäktiga upplag av höbalar


 

Sen föll våra blickar på detta ekipage som var lastat med grönkål. Det såg festligt ut

 

 

Massor av nyttigheter i dessa boxar och vi köpte både vitkål och broccoli. Till höger ett lass med solrosor

 

 

Mitt på gården stod flera bord där man kunde sätta sig ner och äta både grillad korv och annat. Där hade även en del solrolsor lagts som en fin prydnad.


   

Två killar som jobbade på att få ved till grillarna som dom skötte med den äran                                                              

 

Här grillas det för fullt i 4 stora grillar och jag antar det var både lammkött och annat


                                      


Present 365

 

Här ser man min mans bror som står och köper en korv vid en annan grillplats                     


 

Till vänster såldes fårskinn och sen fanns det lammkött i en stor disk och även lite nyttiga drycker till höger



 

Så här ser det ut på baksidan på ena sidan och det var full rulle och mycket folk


  

Två personer stod och sorterade bland solrosorna som man även kunde köpa med sig

                                    

 

En av sittgrupperna på nära håll. Dom hade även lagt ut mattor så man slapp frysa. Svågern åt en god grillad korv men vi hade ju tänkt fika men eftersom jag inte kan stå i en lång kö så åkte vi till cafét på Malmaberg som jag skrev om i går. Jag hade lite svårt att gå på gruset så jag kunde inte fota som jag ville men fick i alla fall lite bilder.

 

                           

Katka5212

 

I morse då vi åkte iväg till Vårdcentralen så var det bara 5 grader ute och det kändes kallt när man är van vid sån tropisk värme som i somras. Nu börjar hösten komma på allvar men just nu skiner solen och det är lite varmare. Ha en fortsatt fin dag önskar jag er mina kära läsare. 

 

      

Willie Nelson med låten September Song

 

 

#Skördefesten #Kärrbo #Bygdens #Ladan #Höbalar #Grönkål #Vitkål #Grillad #Fårskinn #Solrosorna #Willie

Av Malin wiper - 24 september 2018 07:45


              


    

Jag har plockat ihop lite höstbilder jag tagit på sista tiden.  


 

                              animated-autumn-image-0004          animated-autumn-image-0004          animated-autumn-image-0004          animated-autumn-image-0004


    

  

Filmade ett litet vattenfall utefter en väg. Yrselvarning! jag trodde jag höll kameran stilla men oj! vad jag bedrog mig

 

    


                                              


        

 

Kanadagäss på en stor sten ute i Skantzsjön här i Hallstahammar

 

 

Ett gammalt fint trähus vid Skantzsjön


     

Jag hittade en fin version av Tove Janssons Höstvisa framförd här av Magda & Torbjörn. En bit in då refrängen kommer så visslar Torbjörn till sången och det förhöjde låten ännu mer. Inlägget från Skördefesten kommer in lite senare i dag för nu har jag både sjukgymnastik och röntgen på schemat

 

Njut av den härliga hösten och ha en färgstark dag

 


#Hösten #Höstvisa #Magda

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards