Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 september 2018

Av Malin wiper - 20 september 2018 15:30

  

Vi åkte iväg mot Västerås i förmiddags för jag skulle ju inte vara hos läkaren förrens 14.00 På en parkering en bit utanför centrum såg vi denna läckra bil som min man fick gå ut och fota åt mig. Fast sen tog jag hand om bearbetningen. Bilen är en UAZ från 2017 så den är inte gammal men såg annorlunda ut.                     

 

UAZ är mest känd för UAZ-469 verktygsvagn, som har sett stor användning som ett militärt fordon i östblocket och runt om i världen  UAZ-fabriken startade produktionen 1941 som en del av den sovjetiska krigsinsatsen. 51.706 UAZ-fordon producerades 2016. Källa Wikipedia


 

Den används nog som vanlig minubuss här. Klicka här för att komma in på en sida där dom finns att se


     

  

Vi fortsatte sen på motorvägen in till Västerås för vi åt ingen frukost utan kände för att fika ute iställe och det skriver jag om i ett annat inlägg


  

Vi låg bakom detta ekipage med 3 stora husbilar på flaket.

 

     

Jack Johnson med I Go You. Han är en amerikansk gitarrist och sångare i ett band uppkallat efter honom själv. Jack Johnson föddes 1975 på North Shore, Oahu, Hawaii. Sin debut gjorde han 2001 med albumet Brushfire Fairytales som nu har sålt mer än 15 miljoner album     

 

Jag kom nyss hem från läkaren och han skrev ut en remiss som jag får hämta i morgon och sen ta mig till Drop In Röntgen i Västerås på måndag. Det var en jättebra läkare och han hade tid att lyssna på flera saker som jag undrade över. Han heter Yakob Matti. Jag tog även upp det med min knakande käke och han sa att jag skulle vänta ut detta för det kan helt plötsligt försvinna. Han trodde också att det var tandgnissel och att jag biter ihop tänderna hårt på natten. Jag skall gå till Apoteket här och fråga om bettskena i morgon. Sen sa han att jag skall göra dom övningarna jag fått av Fysioterapeuten och se tiden an. Efter två dagars övningar så kan jag gå till bilen och min man behöver inte köra in den på gården. Detta kan ta tid sa läkaren och om det inte blir bra då är det operation som gäller. Ha nu en fin kväll kära ni som tittar in

 

#UAZ #Minibuss #Västerås #Husbilar #Jack #Yacob 

Av Malin wiper - 20 september 2018 08:45


  

I går morse lämnade min man in bilen på verkstan och vi fick tillbaka den samma dag. Bilverksatan heter Hallsta Bilrekond & Bilservice.  En bild från framsidan av bilverkstan där man kör in. Bilmekanikerna där är så effektiva, noggranna, snabba och har stor omsorg om bilar och kunder. Dom upptäckte att vi även måste byta växellådsvajer och det är därför växlarna är så tröga, styrlederna måste också bytas. Vi är lite besvikna på stället där vi köpte bilen för dom hade lagt på 5000 kr för att bilen var så felfri och mycket var utbytt. Vi har sen dess fått reparera bilen för nästan samma summa vi köpte den för och det var ju bara drygt ett år sen. Inte undra på att vår buffert håller på att ta slut. Tack och lov så har vi snart betalt bort bilen. 

 

                              animated-vw-beetle-image-0025          animated-vw-beetle-image-0025          animated-vw-beetle-image-0025          animated-vw-beetle-image-0025


     

En VW KOMBI från 1975 som min man fotade för några år sedan på Riksettanrallyt i Småland. Det regnade för fullt den dan. Får ta till lite gammal skåpmat i brist på annat. Det ser ut som det regnat i natt och vi har just nu 14 grader och nu kom solen fram  


                                           

Cool Stuff

 

Jag har i alla fall bestämt mig för att röra mig så mycket det går och i går rensade jag i köksskåp men bara så högt som jag når för jag varken kan eller törs stå på nån stege nu. Min man tog dom övre hyllorna. Sen har jag suttit korta stunder vid datorn, läst en bok och sett på film. Övningarna jag fått utövade jag på förmiddagen. Jag sköter disken efter maten för att få stå upprätt en stund men ibland måste jag dela upp allt jag håller på med och sen vila en stund. Att inte ens kunna gå ut på en promenad känns deprimerade.

 

Vårdcentralen ringde nyss och jag fick en tid 14.00 och det känns bra. Vi åker ut en sväng för jag står inte ut med denna husarrest längre. Hoppas ni får en fin torsdag så här före en helg igen!!!!

 

     

Passenger med Golden Leaves feat Palatine String Quartet         

 

#Bilrekond #Kombi #Skyltar #Köksskåp #Vårdcentralen #Passenger

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards