Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 september 2018

Av Malin wiper - 17 september 2018 18:00


 

Vi har rätt mycket av ringduvor på gården och jag tycker dom är jättefina. Jag tänker alltid på "Peace" när jag ser en duva. Klicka här för att se vad jag skrev om en upplevelse när jag såg en duva i ett träd vid vår balkong. 

 

                                       

 

     

Patrice med Dove of Peace. Reggae och rap med text som berör och är ständigt aktuell. Hela hans namn är Patrice-Bart Williams. Han föddes 1979 i Westfaten och är en tysk sångare, låtskrivare, musikproducent och filmskapare. Han började skriva egna låtar redan vid 12 års ålder. Önskar er en kväll i fredens tecken

 

                                   


Zazzle 

 

#Ringduva #Patrice

Av Malin wiper - 17 september 2018 13:15


 

Ytterligare en bild på mig och min son då han var liten. Den är lite otydlig så den har skadats av tidens tand. Dom flesta bilderna har suttit i fotoalbum och då klarar dom sig bättre och nu har jag skannat in alla bilder så dom finns bevarade. Jag blir rörd av bilder på honom och mig. Han var så söt och lite busig men inte hela tiden. Min sons favoritsagofigur var Bjönen Paddington  som sen kom ut som tv-serie och även gjordes film. Jag fick läsa ur dessa böcker för honom innan han somnade på kvällarna

 

Klicka här för att se förra inlägget med fler minnesbilder

                                      

 

     

Jag lovade att visa vad jag äter för det mesta till kaffet hemma. Jag använder mig av Kornmo fullkornskex  som är dom jag tål bäst och dom är inte söta så dom ger inget sockersug. Sen lägger jag på bananskivor som är skivade på längden. Ovanpå detta lite jordnötssmör och på toppen hampafrön. Det smakar jättebra och man får mättnadskänsla länge och det är nyttigt. Även magen gillar denna kombination. Banan går ju även att ha på mjukt eller hårt bröd 

 

    

Ytterligare en bil jag fotade i Småland för några år sedan. Jag ser skillnad på bilderna då och nu för jag beskar dom inte lika bra då som nu. Bilen är en CHEVROLET CORVETTE från 1959

 

  

Dom flesta blommor dog ut på vår balkong i sommar till skillnad från förra året. Denna pelargon och två till klarde sig och är så fina så min man tar in dom sen och klipper ner så dom får vila tills nästa år. Nu skall det ju bli en värmeböja hörde jag häromdan så vi får se om vi får 27 grader igen,phu!. 


                                                                                                 

Nu är jag så glad för i morgon är det dags att gå till Fysioterapeuten. Sen blir det nog remiss till röntgen och sen får man se vad som händer. Att vänta på saker är väldigt svårt för mig för jag blir så rastlös. I dag åker vi ut en lite sväng också så man får se lite folk och känna att man lever. Vi kommer ju inte långt med bilen som på onsdag skall in på verkstan. Jag antar att dom gör klar den samma dag för det är ju inga stora reparationer utan bara byte av hjullager, olja upp den tröga växellådan, oljebyte och sen binda upp avgasröret som för andra gången slitit sig.

 

                   

Nu önskar jag er en fortsatt fin början på veckan med denna bild jag lånat av Vicke som jag känt på nätet i många år. Han är skicklig även på animeringar och har haft en egen animeringssida där jag fick låna bilder. Sen har han haft flera bloggar och nu finns han på fb. Jag tror jag stötte på honom på nätet första gånen 2004 eller lite senare. Han har även fixat animerade headers till min blogg flera gånger. Tyvärr kan jag inte återanvända dom för det var andra mått på bloggen från början så dom blir för korta 

 

      

Senabo Sey med låten Poetic. Jag får gåshud och blir jätterörd av hennes fantastiska röst och känsla. 

 

#Son #Kornmo #Bananskivor #Chevrolet #Pelargon #Senabo    

Av Malin wiper - 17 september 2018 08:00


                         


 

Jag och min son på 1970-talet. Ser att vi hälsar på hos mamma och pappa och har spridit ut leksaker på deras rumsbord. Lego var det min son gillade bäst. Jag hade en brun manchesterkjol med knäpping framtill som var modernt då och  en rosa blus. Sonen lekte indian också

 

 

Här ser man min mamma i mitten, mormor till höger och till vänster min morbror Sven. Nu är alla borta. Mormor och morfar var en bit över 40 år då dom fick mamma efter 4 pojkar. Jag tror bilden är tagen på mormors balkong. Morfar gick bort några år före henne. Mamma har arbetat ända sen vi var små i och med att pappa tog lika mycket ansvar för hem och barn

 

                                  

 

 

Mina föräldrar unga och nyförälskade.. Pappa hade skrivit det fina ovan "I hjärtats öpping". Pappa var väldigt konstnärlig så han pyntade ut deras fotoalbum med allt möjligt. 

 

      

Sarah Vaughan med Shadow of your smile. Hon föddes 1924 samma år som min pappa men Sarah Vaughan dog redan 1990 i en ålder av 62 år. Hon var en amerikansk sångerska och en av dom största i jazzhistorien. Klicka här för att läsa en längre biografi över henne                         

 

 

Pappa ute med brorsan i barnvagn. Han föddes 3 år före mig. Barnvagnarna var väldigt låga på den tiden          


 

Jag i mammas knä och brorsan i båten. Pappa står där likt en "Tarzan" och mamma ser ut som en "Rockabillybrud". 

 

 

Min mamma Aina med sina föräldrar. Mamma föddes i Umeå men flyttade till Sundsvall när hon träffade pappa som låg i det militära i Umeå. Min mammas föräldrar kom från Arnäsvall utanför Örnsköldsvik. Morfar var tågmästare och även politiskt aktiv Socialdemokraterna     

                     

 

Denna snygga DKW AU 1000 LIMOUSINE från 1961 fotade jag på ett Riksettanrally i Småland då vi bodde där. Mina föräldrar hade en DKW under några år då jag var barn. Jag tror den var blå med grått tak eller beige med grönt tak

 

                              

 

Jag är tvungen i denna situation att försöka hitta på nåt att skriva om så det blir lite "gott & blandat". Nu är det en ny vecka och jag önskar att ni alla får en vecka med bra upplevelser. Sköt om er. Kram från Malin

 

                              

 

Jag följer en serie som heter "Arvinge okänd" på SVT play. Serien är jätteintressant och man får lära sig mycket historia och annat. Dessutom är programledarna coola och pålästa och har behagliga röster. Programledarna är Kattis Ahlström och Niklar Källner. Klicka här för att komma in på SVT och se serien som nu är inne på avsnitt 4


 

#Son #Mamma #Nyförälskade #Barnvagn #Föräldrar #Tarzan #DKW #Arvinge

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards