Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 september 2018

Tidens tand, Väntan och Anita Lindblom

Av Malin wiper - 15 september 2018 14:00


 

Fick detta av min son på mejl och det stämmer ju så bra hur det ser ut.

 

                                  


Hängsmycke

 

Jag bara väntar på vad som skall hända bakom hörnet och om jag kan få hjälp med knät innan jag inte kan gå längre. Det är så skrämmande det som hänt i vården när köerna blivit så långa så vi får plågas i onödan. Nu skall jag bara beta av dessa tre dagar och min man har bara bra att säga om dom Fysioterapeuter han gått hos. Det brusar av liv ute på gården och jag vill så gärna gå ut men det blir ju mest bilsittande. Vi får se innan dagen är slut för det är ingen höjdare att vara fången inomhus.  Tyvärr har jag börjat känna av ländryggen igen och det beror ju på att jag inte kan röra på mig som förut. Ländryggen kämpade jag med i 3 år.

 

                                  


Designtorget 

 

Nej nu skall jag sätta mig en stund och läsa i en bok som jag snart är klar med. Sen har jag två böcker kvar  men jag tar några kapitel i sänder.  Som ni ser har jag lite bloggtorka på grund av rådande situation och sen måste jag ändra läge på kroppen hela tiden. Man måste få gnälla lite för livet är inte alltid en "dans på rosor". 

 

       

Anita Lindblom med låten "En dans på rosor" som känns passande. Hon blir 80 år i december så tiden bara rusar iväg. Hon lever sen många år i Frankrike. I orginal heter den Rosegarden så klicka här för att höra den med Lynn Anderson. Lynn Anderson dog 2015 i en ålder av 67 år 

 

                       

Här en ungdomsbild på mig till höger då jag ville se ut som Anita Lindblom och hade nästan samma kläder som hon när hon sjöng låten ovan. Vi var på frilufsdag och jag blev fotad med kompisen till vänster. Stället man ofta åkte till just vid såna tillfällen var till Västhagen i Sundsvall. Nu är det bebyggt där så jag vet inte om nån natur finns kvar. Jag tog tyvärr av mig mina solglasögon när dom fotade så jag kisar väldigt mycket. Kolla in våra tuperade frisyrer som var modern en bit in på 1960-talet innan man blev hippie..  .     

 



Nu önskar jag er alla en rosenskimrande daganimated-rose-image-0010



#Mejl #Knä #Bok #Rosor #Anita #Ungdomsbild

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards