Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 september 2018

Av Malin wiper - 15 september 2018 14:00


 

Fick detta av min son på mejl och det stämmer ju så bra hur det ser ut.

 

                                  


Hängsmycke

 

Jag bara väntar på vad som skall hända bakom hörnet och om jag kan få hjälp med knät innan jag inte kan gå längre. Det är så skrämmande det som hänt i vården när köerna blivit så långa så vi får plågas i onödan. Nu skall jag bara beta av dessa tre dagar och min man har bara bra att säga om dom Fysioterapeuter han gått hos. Det brusar av liv ute på gården och jag vill så gärna gå ut men det blir ju mest bilsittande. Vi får se innan dagen är slut för det är ingen höjdare att vara fången inomhus.  Tyvärr har jag börjat känna av ländryggen igen och det beror ju på att jag inte kan röra på mig som förut. Ländryggen kämpade jag med i 3 år.

 

                                  


Designtorget 

 

Nej nu skall jag sätta mig en stund och läsa i en bok som jag snart är klar med. Sen har jag två böcker kvar  men jag tar några kapitel i sänder.  Som ni ser har jag lite bloggtorka på grund av rådande situation och sen måste jag ändra läge på kroppen hela tiden. Man måste få gnälla lite för livet är inte alltid en "dans på rosor". 

 

       

Anita Lindblom med låten "En dans på rosor" som känns passande. Hon blir 80 år i december så tiden bara rusar iväg. Hon lever sen många år i Frankrike. I orginal heter den Rosegarden så klicka här för att höra den med Lynn Anderson. Lynn Anderson dog 2015 i en ålder av 67 år 

 

                       

Här en ungdomsbild på mig till höger då jag ville se ut som Anita Lindblom och hade nästan samma kläder som hon när hon sjöng låten ovan. Vi var på frilufsdag och jag blev fotad med kompisen till vänster. Stället man ofta åkte till just vid såna tillfällen var till Västhagen i Sundsvall. Nu är det bebyggt där så jag vet inte om nån natur finns kvar. Jag tog tyvärr av mig mina solglasögon när dom fotade så jag kisar väldigt mycket. Kolla in våra tuperade frisyrer som var modern en bit in på 1960-talet innan man blev hippie..  .     

 



Nu önskar jag er alla en rosenskimrande daganimated-rose-image-0010



#Mejl #Knä #Bok #Rosor #Anita #Ungdomsbild

Av Malin wiper - 15 september 2018 08:49


 

Jag går inte på många hästkrafter nu och vi vaknade lite sent i dag så vi skall först duscha och sen fixa lite hemma. Vi kommer ju inte så långt med bilen så vi tar en tur häromkring och försöker upptäcka nåt vi inte sett förut. Vi känner oss lite isolerade och hoppas vi kommer ur detta tillstånd snar så vi kan träffa lite folk men först måste mitt knä bli undersökt och nu är det bara 3 dagar kvar. Just nu är det 13 grader och solen kom nyss fram. Nu skall jag först göra avslappning till musik så jag sjunker ner i ett behagligt tillstånd. Jag har lite mer att skriva om framöver men jag måste då bli klar med det jag skall skriva om.  

 

       

Avslappningen blir till denna musik i dag och då använder jag mig av mina avslappningsövningar jag fått då jag blev utbränd. Det känns otroligt bra efterråt  


 

Min man har köpt nya hörlurar för hans gamla gick ur tiden. Sen fick han ett par av sonen som han använde jättelänge sen gick dom sönder så nu har han ett par nya. Märket på dom nya är  AKG Stereohörlurar K518 DJ Black. Från början kostade dom 700 kr sen satts dom ner till 449 och nu 299 men med frakt blev det 338 kr. Dom har fått bäst i test i hörlurar under 1000 kr. Själv har jag hörlurar av märket Sony som kostar över 1000 kr och dom har hållit jättelänge och dom är toppen till musiklyssning. Jag kan inte ha inears för jag får besvär med öronen då. Jag använder bara mina lurar när jag lyssnar på musik men han har dom även när han sitter vid datorn och ser film, serier mm

 

      

Gåshudsklipp med tunnelbaneartisten Mike Yung. Han sjunger här Unchained Melody. Det är vår låt för den låten fanns på ettkasettband min man hade då vi träffades. Det blev sen vår melodi men då var artisten David Allan Coe. Mike Yung har en otrolig känsla och jag läste att folk glömmer att gå på tåget när han sjunger. Hans musikerkollegor gör också ett bra jobb och dom har 1-40 miljoner lyssnare på Youtube. Klicka här för att läsa om Mike Yung som sen kom med i Talang. Klicka här för att se honom sjunga samma låt i Talang


Nu har jag inget mer att komma med för denna gång utan jag önskar er nu en toppenlördag. Kram från Malin 

 

#Hästkrafter #Avslappningen #Hörlurar #Mike 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards