Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 september 2018

Volvo 244 1976, annan ögonfröjd och Roy Orbison

Av Malin wiper - 12 september 2018 09:00


 

Vi såg denna VOLVO 244  från 1976 på en parkering och den var superfin och välskött i en härlig grön färg. Det var inte bara jag som tittade ut från bilrutan för att få en bild utan några andra också. Själv har jag haft en svart Volvo 145 herrgårdsvagn. Jag var då 23 år och köpte den på överskottslagret som nu heter Ö&B. Den var en gammal polisbil så det fanns larm och andra häftiga grejer i bilen. 

             

      

Här ett klipp med två gamla polisbilar och den ena en Volvo 145


 

Baksidan fotade jag från vägen där det fanns en liten väggren att åka in på. Nästa gång jag ser en sån fin bil så parkerar vi så min man kan gå ut och fota


                                               

När vi sen åkte därifrån så dök denna tjusiga OLDSMOBILE från 1971 upp

 

     

 

 

Vid ett garage dök vi på  en SAAB 96 DE LUXE från 1963

 

                      

      

Roy Orbison med låten I Drove all night. Han dog redan 1988 i en ålder av 52 år

 

 

I ett blomstrande buskage stod en  BMW Z3 ROADSTER från 1996. Den är ju inte helt ny så 1990-talet börjar bli lite nostalgi nu också. Vi har haft en röd BMW 520 från 1989 ett tag då vi hade en ny husvagn ADRIA men bilen  blev för dyr i längden. Sen köpte vi hus och sålde både bilen och husvagnen

 

                                                               

 

 

Min man är nu på väg till gymmet för han har ju fått överta mitt medlemskap tills jag är bättre. Nu önskar jag er en blomstrande dag. Han skall ta några foton på min begäran. Jag diskar och stryker under tiden så det får bli min träning..  . Jag önskar er en blomstrande dag

 

  

#Volvo #Oldsmobile #Saab #Roy #BMW

 
 
Annelie

Annelie

12 september 2018 09:05

Jag hade en blå Volvo 244 när jag träffade Göran, för 16 år sedan. NU är jag lite ånger att jag inte behöll den, för en säkrare bil får man allt leta efter i dagsläge.
Å inte så hiskligt dyr att laga, då det oftast finns ( eller fanns) reservdelar lite varstans.

Ha en finfin onsdag.. // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

12 september 2018 13:57

Kul att du också haft en lite äldre Volvo. Som du säger så var dom otrolig hållbara. Numera så är livstiden inte lika lång för det är meningen att man skall köpa nya biler inom ett visst antal år och så är det med mycket

Kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards