Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 september 2018

Av Malin wiper - 8 september 2018 15:18


 

Vi hade tänkt åka iväg till Skinnskatteberg men insåg att jag inte kan gå omkring som förut i och med knät som krånglar. Därför åkte vi till Skultuna som ligger en mil norr om Västerås. 

 

       


   

När vi var framme så såg vi en fin park som jag ville fota i. Detta är en fontän full med vackra blommor omkring. Parken är rund och full med gula bänkar


  

Denna oas med en skulptur var jättefin. Hög pelare med guldiga bollar

 

 

På en av bänkarna satt en man med sin hund Ozzy som var en Leonberger  3 år gammal. Efter det ville vi promenera i samhället för dom har Messingsbruk AB men tyvärr så efter bara några meter så värkte det till i knävecket och jag kunde knappt ta mig fram. Kunde inte böja benet bakåt och det värkte hela tiden. Min man fick hämta bilen för jag kunde inte ta mig till den. Han känner igen alla symptom för han har haft detsamma men är bättre nu efter sjukgymnastik. Det är bara 10 dagar tills jag skall till Fysioterapeuten så jag skall försöka stå ut. Vi får åka tillbaka till Skultuna en annan gång

 

 

Vi hittade gula löv i en gräsmatta så hösten börjar visa sitt ansikte. 

 

      

Lake of tears med Forever Autumn. Jag gillar verkligen hösten så jag hoppas vi får en riktigt färgstark höst. Dom är ett svenskt metalband från Borås och är mest kändaför att ha använt sig av många olika musikstilar genom åren. Bandet splittrades 1999, för att återförenas 2003                      


 

Katka

 

   

Sen tog jag några bilder från bilen men det blir inte så bra när man inte kan stanna och gå ut och fota

       

På hemvägen mötte vi dessa motorcyklar och det kom fler utefter vägen . Det gick inte att vara ute längre så vi åkte hem och tog det lugnt. Hoppas ni har en jättefin helg med allt ni önskar er och även lite vila

 

                                    

Brumers

 

 

#Skultuna #Park #Skulptur #Leonberger #Löv #Lake #Motorcyklar

Av Malin wiper - 8 september 2018 09:00


  

Här kommer ytterligare en bild från Mälar Cruisingen 25/8. En PONTIAC från 1966. Jag fick fota ägaren vid sin tjusiga bil. Tack!

 

                                

 

     

Ray Charles med Hit The Road Jack. En gammal låt som dök upp i mitt huvud helt plötsligt

 

Klicka här för att höra en modernare version av låten. Klicka här för att höra ytterligare en version


    

Det är så här jag känner mig nu lite "laid back" för jag kan inte fara runt som förut och då blir jag istället isolerad. Myrornas är fenomenala på att fixa till saker så dom blir lite roligare. Bara att komma på tanken att sätta en skärp på huvudet och dessa shorts är fantasifullt. 

 

                            

 

 

Lite mer fantasifullt dekorerat på Myrornas i Västerås

 

   

En salig blandning men så kul. Satt in lite bilder som jag fått över eftersom jag har kortslutning i hjärnan..  Jag får kalla det "Lördagsblandning". Jag vilade mig lite i går så därför känns knät lite bättre. Eftersom jag hade lite bilder kvar så kunde jag inte låta bli att blogga

 

                         


 

Med denna blomma från ett buskage önskar jag er en öppen och ljus dag

 

                                         

 

Klicka här för att komma in på en sida med konst av Evgeny Lushpin. Länken skickade min son. Jag vill bara krypa in i målningarna                  



 #Pontiac #Ray#Myrornas #Evgeny

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards