Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 september 2018

Svartkärrets Koloniområde och Båthamn och Genesis

Av Malin wiper - 4 september 2018 08:45


 

I lördags när vi alla tre var samlade igen så åkte vi till Enköping där min son bor men vi släppte inte av honom direkt utan vi åkte till vårt smultronställe Svartkärrets Koloniområde och Båthamn dit vi varit varje gång vi träffat sonen. Vi gjorde iordning kaffe och smörgåsar så vi för första gången på dessa år kunde sitta och njuta med fika vid borden som stått där så länge vi varit dit. Männen fick bära packningen medans jag fotade, vilken bra arbetsfördelning..  

 

                                 

Freezit


Klicka här för att se när vi var dit i april 2017. Klicka här för att se när vi var dit i september 2017. Klicka här för att se när vi var dit i juni 2017. Klicka här för att se när vi var dit i januari 2017. Klicka här för att se när vi var dit första gången 2010


 

Ända sen 2010 har vi fotat varandra vid utemöblerna i en av dom två båthamnarna. Bakom ser man Enköpingsån. Här ser ni mig och min man anno 2018

 

                                animated-butterfly-image-0069               animated-butterfly-image-0069                animated-butterfly-image-0069               animated-butterfly-image-0069 


 

Mamma och son

 

 

Sonen med styvpappan ( The Stepfather)..  


 

Sen dukade vi upp det vi hade med oss 

 

                                                           

Miljövänliga muggar från Ekokul


 

Det brukar hända en del när vi är där så nu dök först en kanot upp


 

En stor segelbåt dök även upp och hade en liten gummijolle på släp

 

                             animated-bird-image-0186                                animated-bird-image-0186       

         


 

En stund senare dök denna motorbåt upp så det finns mycket att se och upptäcka runtomkring

 

      

Genesis med Home By the Sea. Fint väder i dag också så vi skall ut och promenera så våra kroppar kommer igång. Knät är lite bättre men rätt som det är så värker det till baktill och jag måste ställa mig stilla en stund innan jag kan gå igen så nåt är galet. Nu önskar jag er en härlig tisdag

 

#Svartkärret #Utemöblerna #Son #Styvpappan #Dukade #Kanot #Segelbåt #Motorbåt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards