Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 september 2018

Av Malin wiper - 4 september 2018 18:30

 

I går tog vi en tur genom Hallstahammar och åkte då förbi Hallstaparken Södra Entren.

 

                                          

 

 

Såg att höstens program nu är klart så jag skall kolla upp om det är nåt vi kan gå på. När jag tittar efter så är det massor av nöjen som passar oss. Klicka här för att se när vi var dit sist del 1. Klicka här för att se del 2. Klicka här för att se ett filmklipp från den gången

 

Klicka här för att komma in på Hallstaparkens facebook. 

 

                       

     

Autumn Leaves med Hot Club of Hungary

 

  

Det är lite retro i Hallstaparken så det passar med dessa två bilder jag fotat hos Åsby Hem & Trädgård. Folkabussar med uttrycksfulla kaktusar

 

 

 

     

 Restaurering av en gammal volkswagenbuss. Ha nu en skön och vilsam kväll gott folk


#Hallstaparken #Hot #Retro 

Av Malin wiper - 4 september 2018 13:30

 

En av dom andra filmerna min son hade med sig i helgen var denna. The Mercy ett drama, äventyr och biografi från 2018 i regi av James Marsh. I rollerna ser vi Rachel Weisz, Colin Firth, David Thewlis, Mark Gatiss, Simon McBurney, Jonathan Bailey, Anna Madeley mfl

 

                                        


Amazon 

 

Handlingen:

 

Donald Crowhurst ställer upp i ensamseglartävlingen Sunday Times Golden Globe Race 1968 där det gäller att segla jorden runt. När han ger sig iväg inser han snart att han är extremt oförberedd och han klarar varken av att fullfölja seglatsen genom farliga farvatten eller att kasta in handduken. Han börjar i stället att fuska och hör av sig med falska positionsangivelser och framstår plötsligt i världens ögon som en sensation; en amatörseglare som har chans att vinna tävlingen.

 

Recension: 


Jag hade aldrig hört talas om denna film förut men förstår att min son visste om den eftersom han är seglare. Jag är imponerad av Colin Firth som bara blir bättre med åren. Han hade full inlevelse i sin rollfigur och eftersom filmen hade verklighetsbakgrund så var den spännande och intressant. Vändningen på slutet blev en överraskning än om man anat att nåt inte stod rätt till. Gillade färgerna i filmen som andades "Technicolor". Lägg sen till alla häftiga prylar, bilar och inredning a'la 1960-talet som man fick njuta av i filmen. Bra regi och researh inför filmen.

 

Klicka här för att höra låten Technicolor Dreams med Bee Gees

 

Jag ger filmen 3 segelbåtar i betyg av 5 möjliga 

 

   

      

 

#Mercy #James

Av Malin wiper - 4 september 2018 08:45


 

I lördags när vi alla tre var samlade igen så åkte vi till Enköping där min son bor men vi släppte inte av honom direkt utan vi åkte till vårt smultronställe Svartkärrets Koloniområde och Båthamn dit vi varit varje gång vi träffat sonen. Vi gjorde iordning kaffe och smörgåsar så vi för första gången på dessa år kunde sitta och njuta med fika vid borden som stått där så länge vi varit dit. Männen fick bära packningen medans jag fotade, vilken bra arbetsfördelning..  

 

                                 

Freezit


Klicka här för att se när vi var dit i april 2017. Klicka här för att se när vi var dit i september 2017. Klicka här för att se när vi var dit i juni 2017. Klicka här för att se när vi var dit i januari 2017. Klicka här för att se när vi var dit första gången 2010


 

Ända sen 2010 har vi fotat varandra vid utemöblerna i en av dom två båthamnarna. Bakom ser man Enköpingsån. Här ser ni mig och min man anno 2018

 

                                animated-butterfly-image-0069               animated-butterfly-image-0069                animated-butterfly-image-0069               animated-butterfly-image-0069 


 

Mamma och son

 

 

Sonen med styvpappan ( The Stepfather)..  


 

Sen dukade vi upp det vi hade med oss 

 

                                                           

Miljövänliga muggar från Ekokul


 

Det brukar hända en del när vi är där så nu dök först en kanot upp


 

En stor segelbåt dök även upp och hade en liten gummijolle på släp

 

                             animated-bird-image-0186                                animated-bird-image-0186       

         


 

En stund senare dök denna motorbåt upp så det finns mycket att se och upptäcka runtomkring

 

      

Genesis med Home By the Sea. Fint väder i dag också så vi skall ut och promenera så våra kroppar kommer igång. Knät är lite bättre men rätt som det är så värker det till baktill och jag måste ställa mig stilla en stund innan jag kan gå igen så nåt är galet. Nu önskar jag er en härlig tisdag

 

#Svartkärret #Utemöblerna #Son #Styvpappan #Dukade #Kanot #Segelbåt #Motorbåt

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards