Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2018

Borgåsunds Hamncafé, lyckokänsla och Peter Green

Av Malin wiper - 26 augusti 2018 19:00


  

På förmiddagen åkte vi iväg till Borgåsunds Hamncafé för att ta oss en gofika och njuta av allt vackert där. Ova arbetade där i dag men jag fick ingen bra bild på henne och då vill jag inte sätta in. Bilden blev för mörk än om jag fösökte ljusa upp så gjorde den henne inte rättvisa. Får ta en ny i bättre ljus nästa gång på Hallstaparken  


  

Vi satt oss på baksidan av Cafét där dom har en stor lång uteplats. Jag nöjt så det gick ett lyckostreck i magen då vi satt där och tittade ut över vattnet. Vi var ensamma på baksidan eftersom vi var tidiga där så allt var så lugnt, stilla och vackert så man nästan kunde höra en "knappnål falla". Vi har ju sorg nu efter min mans bror och det känns tomt och overkligt. Jag finns för min man när han behöver tröst och prata. Det kommer upp många minnen från då bröderna växte upp i övre norrland. Tänker på hans familj däruppe

 

 

Min man valde en räksmörgås som var både en fröjd för öga och gom. Dom är väldigt duktiga på att göra smörgåsar och råvarorna är dom bästa

 

 

Jag själv valde en med ost och skinka och den var hur god som helst så vi bara satt där och kände lugnet skölja över oss. Dessutom finns det massor av olika kaffekoppar/muggar att välja mellan och sånt är kul. I dag kände jag för denna mugg i rosa med rött handtag

 

 

I början av bryggen finns denna härliga bänkrad. Denna gång blev jag bättre på bild annars brukar min man vara mer avslappnad. 

 

  

Denna Flytande stuga går att hyra hos Hamncafét för 1.350 kr/natt och man kan även boka frukost som sen blir utkörd med eka. Jag hade sån tur så ett par som bott i stugan över natten rodde ut för att hämta sina saker och sen ge sig av. Dom sa att det var en upplevelse att ligga i stugan och det är nog inte svårt att somna för man blir ju vaggad till sömns av vattnet. Nu är säsongen tyvärr slut men förhoppningsvis kommer fler tillfällen

 

 

Det var endast en båt som låg förtöjd där nu annars brukar det vara fullt   

 

                                    

      

Peter Green med Feeling Good. Han sjunger jättebra och jag gillar raspet i hans röst. Peter Green föddes 1946 i Bethnal Green London och är en brittisk blues-gitarrist, låtskrivare och sångare. Han slog igenom under 1960-talet som gitarrist i John Mayall's Bluesbreakers och grundade musikgruppen Fleetwood Mac


Disfruta el domingo por la tarde= på spanska, Njut av söndagskvällen  

 

 

#Borgåsunds #Uteplats #Sorg #Räksmörgås #Ost #Bänkrad #Flytande #Båt #Peter        

 
 
Annelie

Annelie

27 augusti 2018 09:14

Usch ja,, förstår om ni verkligen har sorg.. :-(
Måste vara hemskt att mista ett syskon när man som du säger växt upp tillsammans.

Detta café, var det dit vi var, fast vi satt på framsidan..??
Dyrt att hyra denna ligga stuga / natt, men som du säger, säkerligen en upplevelse.

Kramar om.. // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

27 augusti 2018 11:27

Ja du det är så sorgligt och han blev ju bara 65 år och det är ju ingen ålder numer. Jag är ju mycket äldre själv. Det var dit vi var förra året och då hade dom nog inget på baksidan har jag för mig.

Det är för dyrt för oss med våra inkomster vi har nu. Det gäller att ha arbete. Dom som hade legat över där sa att det var en härlig upplevelse

kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards