Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 augusti 2018

Av Malin wiper - 26 augusti 2018 19:00


  

På förmiddagen åkte vi iväg till Borgåsunds Hamncafé för att ta oss en gofika och njuta av allt vackert där. Ova arbetade där i dag men jag fick ingen bra bild på henne och då vill jag inte sätta in. Bilden blev för mörk än om jag fösökte ljusa upp så gjorde den henne inte rättvisa. Får ta en ny i bättre ljus nästa gång på Hallstaparken  


  

Vi satt oss på baksidan av Cafét där dom har en stor lång uteplats. Jag nöjt så det gick ett lyckostreck i magen då vi satt där och tittade ut över vattnet. Vi var ensamma på baksidan eftersom vi var tidiga där så allt var så lugnt, stilla och vackert så man nästan kunde höra en "knappnål falla". Vi har ju sorg nu efter min mans bror och det känns tomt och overkligt. Jag finns för min man när han behöver tröst och prata. Det kommer upp många minnen från då bröderna växte upp i övre norrland. Tänker på hans familj däruppe

 

 

Min man valde en räksmörgås som var både en fröjd för öga och gom. Dom är väldigt duktiga på att göra smörgåsar och råvarorna är dom bästa

 

 

Jag själv valde en med ost och skinka och den var hur god som helst så vi bara satt där och kände lugnet skölja över oss. Dessutom finns det massor av olika kaffekoppar/muggar att välja mellan och sånt är kul. I dag kände jag för denna mugg i rosa med rött handtag

 

 

I början av bryggen finns denna härliga bänkrad. Denna gång blev jag bättre på bild annars brukar min man vara mer avslappnad. 

 

  

Denna Flytande stuga går att hyra hos Hamncafét för 1.350 kr/natt och man kan även boka frukost som sen blir utkörd med eka. Jag hade sån tur så ett par som bott i stugan över natten rodde ut för att hämta sina saker och sen ge sig av. Dom sa att det var en upplevelse att ligga i stugan och det är nog inte svårt att somna för man blir ju vaggad till sömns av vattnet. Nu är säsongen tyvärr slut men förhoppningsvis kommer fler tillfällen

 

 

Det var endast en båt som låg förtöjd där nu annars brukar det vara fullt   

 

                                    

      

Peter Green med Feeling Good. Han sjunger jättebra och jag gillar raspet i hans röst. Peter Green föddes 1946 i Bethnal Green London och är en brittisk blues-gitarrist, låtskrivare och sångare. Han slog igenom under 1960-talet som gitarrist i John Mayall's Bluesbreakers och grundade musikgruppen Fleetwood Mac


Disfruta el domingo por la tarde= på spanska, Njut av söndagskvällen  

 

 

#Borgåsunds #Uteplats #Sorg #Räksmörgås #Ost #Bänkrad #Flytande #Båt #Peter        

Av Malin wiper - 26 augusti 2018 13:30

      

Här får ni se ett filmklipp min man tagit på Hallsta Pride i går. Han fick gå ensam eftersom jag ansträngde knät för mycket när vi var på Cruisingen tidigare på dagen. Han sa att när han kom dit 15.30 så var det inte mycket folk där men sen exploderade det . Läste att det var 300 personer som gick i paraden och det är bra för att vara första gången och i en liten kommun

 

                                             

 

Klicka här för att höra vad som sägs på P4 Västmanland ang Pride paraden

 

 

Här följer lite bilder som min man tog innan Pride Paraden från Hammartorget

 

   

Det är så synd att jag inte kunde följa med ut men vad gör man? . Som synes hade det samlats mycket folk runt Hammartorget

 

                        animated-dividing-line-image-0080                animated-dividing-line-image-0080 

 

             

Här börjar det närma sig Paraden och banderollen var på plats. 

                                            

 

  

Jag ser fram emot nästa års Pride då jag hoppas kunna vara på plats själv också. Tack min härliga man för att du gick ner och filmade/fotade då jag inte kunde

 

                                      

 

 

I dag vaknade jag till en bra dag för knät kändes inte lika dåligt och jag har sovit bra i natt. Därför ville jag ut och då åkte vi iväg till Borgåsunds Hamncafé där det var sista dagen dom hade öppet för sommarsäsongen. Det skriver jag om i morgon. Vi har åkt runt lite på landsbygden också i dag och hittat både en loppis och sett lite fina vyer. Solen har kommit fram igen och det är så behagligt i luften. Nu sitter jag här med iceförband för att lindra knät efter dagens upplevelser. Hoppas ni har en fin dag kära ni som tittar in

 

      

Vad passar väl inte bättre nu än med Queen och låten Don't Stop Me Now. 

 

 

#Pride #Hammartorget #Knät #Queen

Av Malin wiper - 26 augusti 2018 07:34

Här kommer fler bilar jag fotade i går på Cruising Meet. Den här tuffa trevliga mannen har en urtjusig CHEVROLET MONTE CARLO CC från 1976 där färgen passar perfekt till det exklusiva. Jag har även lånat lite bilder av min man för han fotade också. Tog dom bästa från oss båda.

 

                                            

Klicka här för att komma in på inlägget del 1

 

  

   

Längst fram satt ett kuttersmycke som förhöjde bilen ännu mer


 

Ett fint par med en fin röd tjusig bil som min man fotade. Det är en Ford XL 1970

 

                                                

 

En dröm i orange som lyste upp hela stället. Det är en CHEVROLET CAN 15535 från 1966. Chevrolet verkar vara ett populärt bilmärke för i detta har jag lyckats få ihop rätt många

 

                   


  

 

En urtjusig olivgrön FORD THUNDERBIRD 2DR HT från 1965

 

             

      

Här kommer en av låtarna som var populära 1965. Peter and Gordon med A World Without Love. Peter and Gordon var en brittisk musikduo som bildades 1963 i London. Den bestod av Peter Asher och Gordon Waller. Tack vare att Asher var bror till paul McCartneys dåvarande flickvän Jane Asher fick duon förtur på flera oinspelade Beatles-melodier. Låten ovan var deras största hits. Duon var aktiv till och med 2009. Gordon Waller dog 2009 så det var därför dom slutade. Klicka här för att komma in på en hemsida med Peter Asher och hans nya musikpartner


 


 

Gult är verkligen inte fult. Denna FORD FAIRLANE TORINO från 1970. Man blir bländad av dess skönhet

 

           


 

Fantastisk metallicblå FORD från 1962. 


 

Häftig grill som satt långt ner och gav effekt

 

                                  

 

Jag tar lite i sänder för jag kan inte sitta så länge än om jag har kyla på knät. Jag återkommer med mer bilder senare men kanske tar nåt annat emellan så det inte blir "kaka på kaka". Det har tydligen regnat i natt för det är så blött ute. Luften är i alla fall underbar att andas in efter regn. Jag ser fram emot hösten och dess färger och rena luft. 

 

Önskar er nu en vilsam men glittrande söndag..  

 

 

#Cruising #Chevrolet #Kuttersmycke #Ford #Orange #Thunderbird #Peter #Fairlane #Metallicblå 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards