Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 augusti 2018

Av Malin wiper - 12 augusti 2018 17:30

 

Vi hämtade upp min son i lördags utanför hans bostad i Enköping och åkte först iväg till en park han ville visa oss. Vädret var varmt men inte så tryckande som förut.

 

                                               animated-hello-image-0033


 

Parken ingår i "Tema Trädgårdar" och här står vi vid en liten minirondell med en bil längst fram. Det såg rätt kul ut. Det kryllade av folk i parken som hade en lång promenadstig med bänkar, prakoaser, blommor och idylliska inhängnader. Det satt folk lite överallt och hade medhavd fika

 

Enköping har väldigt många parker. Klicka här för att läsa lite mer


 

Bilen på nära håll såg ut som en PV Volvo och ser ut att vara tillverkad i betong


 

En av dom fina anlagda småparkerna i den stora parken. Sten och gräs i rasande elegant rutmönster (Birgitta Rasmussons) uttryck när det gäller bakverk men det passar här också

                        

   

En liten labyrint dök upp i det höga gräset. Vi kände för att gå omkring och få lite motion innan vi skulle äta

 

             

 

 

Det var så idylliskt och fint överallt. Tyvärr var solen lite för skarp så jag skall nån gång bara åka för att fota parker i annat ljus. Helt enkelt ta tid på mig som jag aldrig gör annars. Tur att man kan fixa till bilderna lite bättre i fotoprogrammet 

                                        

   

Här dök en helt ny och modern parkoas upp. I färgerna blått, vitt grått och några runda bollformade detaljer i orange färg. Den här lilla oasen har en liten labyrint till vänster där man går in genom en häck och sen kommer till själva labyrinten som är orangefärgad i staketform

                                                

 

När man gick in dit så fanns en jättestor stol dit man får kliva upp på just en sån boll. Sen fanns det vanliga bänkar och en liten berså i avskildhet med ett bord och två stolar


  

En av temaparkerna hade en dörr som min son och min man fick ta plats i för att bli förevigade


   

Kamerna jag har nu är jättebra men inte nån höjdare på macrobilder men jag fick i alla fall en bild på en humla som hämtade nektar


   

Sen är det bara att gå omkring på den slingrande stigen där det hela tiden dyker upp nåt nytt. Träden till vänster hade jättevita stammar så jag tror inte det är vanliga björkar

 

                            animated-bird-image-0488               animated-bird-image-0488               animated-bird-image-0488               animated-bird-image-0488


   

Fotade denna skulptur som fanns att se på andra sidan ån från parken.

 

Hoppas ni haft en fin helg kära ni. I dag har det regnat för fullt och varit lite kallare och det behövdes verkligen. Vi skjutsade hem min son för ett tag sen och vi har haft en toppenfin helg. Ätit gott, pratat, sett på film och varit ute och handlat lite på Erikslunds Shoppingcenter. Han köpte lite småsaker som fattades till hans kommande segelsommar

 

      

Tanita Tikaram med Amore Si. Klicka här för att höra hennes mest kända låt. Tanita Tikaram föddes 1969 i Münster Westfalen, Västtyskland.Hon är en brittisk singer/songwriter. Hennes mor kommer från Malaysia och fadern från Indien. Familjen flyttade sen till Basingstoke i England. Hon är syster till skådespelaren Ramon Tikaram. Tanita är tillsammans med Natacha Horn som är konstnär


                           Ha nu en fin kväll i regnriket...animated-rain-image-0008

 

 

#Enköping #Temaparken #Rondell #Rutmönster #Labyrint #Parkoas #Stol #Dörr #Humla #Skulptur #Tanita

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards