Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2018

The Shape of Water!

Av Malin wiper - 4 augusti 2018 08:45

 

Jag fick låna denna film av min son som heter The Shape of Water. Det är ett ävenyr,drama, fantasy från 2017 i regi av Guillermo del Toro. I rollerna ser vi: Sally Hawkins, Michael Shannon, Richard Jenkins, Octavia Spencer, Michael Stuhlbarg, Doug Jones, David Hewlett  mfl


    

Elisa jobbar på ett statligt laboratorium. En dag upptäcker hon och hennes kollega Zelda ett hemligstämplat experiment och hennes liv förändras drastiskt. En annorlunda saga som utspelar sig under kalla kriget i USA år 1962.

 

                                                                       

 

Min man och jag såg filmen tillsammans och vi var båda överraskade hur bra och annorlunda den var. Förstår inte hur dom fått till färgen i filmen för den måste bara upplevas. Skådespelarna var suveräna rakt igenom och engagerade i sina roller så inte undra på att filmen nominerades till tretton Oscars varav dom fick fyra. För bästa film, bästa regi till del Toro, Bästa filmmusik till Alexandre Desplat och bästa scenografi. Det var dom verkligen värda för allt var så välgjort och kärlekshistorien i filmen var magisk. Jag tycker att dom även borde ha fått Oscars  för bästa huvudroll som spelades av Sally Hawkins och bästa biroll till Richard Jenkins för dom var helt värda det. Vi var så uppslukade av filmen så vi kunde inte stoppa utan satt som klistrade i soffan. När filmen var slut så kändes det konstigt att komma tillbaka till verkligheten. Jag vill aldrig berätta för mycket för en film skall överraska

 

Jag ger filmen 4 starka badkar av 5 möjliga i betyg. Badkar förekom rätt ofta i filmen

 

 animated-bathroom-image-0028animated-bathroom-image-0028 animated-bathroom-image-0028animated-bathroom-image-0028

 

    

Trailern 

 

I dag vaknade vi till lite svalare väder och det har regnat. Vi skulle ha åkt ut på utflykt med min mans bror men vi har sovit så uruselt i natt så vi ställde in. Det är möjligt att vi åker ut i morgon istället och vi hade köpt hem till matsäck för att sitta ute i nån park eller vid vattendrag men det kanske inte funkar nu då vi börjar få regn och nyss åskade det rejält. Vi skall ut ett ärende istället lite senare. Ha nu en fin lördag och sköt om er. Kram från Malin

 

 

#Shape #Guillermo #Oscars 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards