Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juli 2018

Rydbergs Gourmet Potatissallad Klassisk och Dee Dee Sharp

Av Malin wiper - 29 juli 2018 08:00


                                        

 

I fredags var vi så slut av värmen så trots att vi har frysen full med mat så orkade ingen av oss laga till nåt. Vi bestämde oss för att köpa färdiggrillade kycklingbitar och ha potatissallad till. Min man köpte Rydbergs Gourmet Potatissallad Klassisk. Jag är inte så förtjust i potatissallad men denna föll mig helt i smaken och potatisen var skivad och det gillar jag.  75 g skivad Gotländsk potatis. 

 

                                


Mussla matsked 

 

Annars är jag mer förtjust i potatisgratäng men denna potatissallad var så mild och ändå smakrik och potatisen var av hög kvalitet. Den kommer från Hulte Gård i Hemse och är kvalitetsmärkt. Ibland kan potatisarna vara lite för hårda men här var dom precis lagom. Till ICA Matkassens supergoda kycklingklubbor blev det som pricken över i:et. Jag glömdet fota när vi lagt upp maten på tallrikarna och det beror nog på värmen..   

 

                             


Frapp

 

      

Här kommer ett passande klipp med Dee Dee Sharp. Låten heter Mashed Potato Time. Hon är en amerikansk sångerska som föddes 1945 i Philadelphia, Pennsylvania. Hon började sin karriär 1961 som bakgrundssångerska. Hennes första framgång blev med "Slow Twistin'" 1962 som var en duett med Chubby Checker. Chubby Checker är i dag 76 år och han uppträder fortfarande runt om i USA han har passande nog intressen i en firma som som tillverkar potatischips och andra tilltugg, Chubby Checker's snacks

 

                         


Namnet på mig just nu är "Soffpotatis" och då passar det bra att äta potatis..  .  Jag kunde inte hålla mig borta från bloggen hela helgen. Vi åkte till min son i Enköping i går och sen åkte vi hem till oss lite senare och sonen låg över så vi såg lite film igår. På eftermiddagen kom regnet och det blåste rejält på eftermiddagen och nu på morgonen regnade det när vi vaknade. Tyvärr är det lika tryckande och varmt ändå. Hoppas ni har en skön söndag att se fram emot. Ha det bra




#Rydbergs #Potatissallad #Dee

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards