Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 juli 2018

Av Malin wiper - 19 juli 2018 19:00

                      

   

Denna svarta brygd är en Stout . Mörkt rostat kaffe och lite bitter choklad dominerar i smaken. Det finns en bismak jag inte kan identifiera, närmast finkel. Alkoholen tränger igenom. Inte för min gom. 8,7% alc. Det finns säkert många som tycker den är god men jag är inte så van vid så hög alkoholhalt på öl. Kul ändå att få testa olika ölsorter. Min fru skall testa en öl nästa gång.

 

                                        


Ölställ med flasköppnare från Partykungen 

 

       

Lacy J.Dalton med Beer Drinkin' Song. Hon är en amerikansk countrysångare och låtskrivare. Sköt om er och må gott önskar Mr T

 

                                        


Öltapp i form av bensinpump 

 

 

 #Oppigård #Lacy

Av Malin wiper - 19 juli 2018 14:15

 

Vi var dom första som infann sig på Media Markt för att köpa fläkt men det hade inte kommit några så vi åkte vidare. 

 

 

 

     

Vi åkte vidare till Rusta som låg bredvid och där fick vi i alla fall tag på billigt toalett- och hushållspapper av bra kvalitet..  alltid nåt

 

                                       


Royal Design 

 

 

Att vara eller inte vara (Hamlet). såg denna stora döskalle ensam i ett fack. Den var batteridriven så ögonen skall lysa.

 

     

En lite mer "Up To Date" och rolig version av Hamlet. Framförs av Galenskaparna och After Shave

 

                       


Vegaoo

 

Sen fick vi reda på att City Gross hade fått hem fläktar i går men när vi kom dit så var alla slut. Efter det åkte vi till Bauhause som också hade fått hem ett antal fläktar. Naturligtvis var dom slut också. Vilka optimister vi är..  . Fortsätter det så här så kommer nog en svart marknad fläktar..  

 

 

Sen åt vi varsin hamburgare på Sibylla Hagagrillen. Jag tar alltid vegoburgare som är otroligt goda där. Sen äter jag inte locket utan bara burgaren och underdelen. Då får man bort lite bröd ur maten. Min man åt en peppar bacon chees som är hans favorit. Vi satt där och myste en lång stund

 

                                


Grillspade i gitarrform från Wiking webshop


 

Jag köpte mig en färgstark topp på Flash Erikslund. Den var jättefin på och i en härlig sval stretschig kvalitet. Den är nyinkommen för höst och vinter men går att ha året om, deras eget märke Flash. Den var så skön och sval på och dessutom trollade den bort lite "Kärlekshandtag"..    

 

Upptill!

 

 

Den har en lång utsvängd ärm och är svart längst ner med ett långt sprund. 

 

 

Lite snyggt dekorerat i en hörna på Ohlssons Tyger Erikslund

 

Min man försöker sätta ihop den gamla fläkten igen för det kan gå att använda den om man drar ur kontakten varje gång då den skall stängas av. Han har nu rengjort den ordentligt och skall fixar till det som behövs och sen får vi se hur det funkar. Nu är det lite mulet så jag hoppas det börjar regna. Ha en fortsatt fin dag

 

 

#Media #Fläktar #Rusta #Döskalle #Galenskaparna #Sibylla #Flash #Ohlssons

Av Malin wiper - 19 juli 2018 09:00

  Myrornas


God morgon! i natt har jag sovit lite bättre så vi steg upp redan 07.00 Sen åt vi frukost och duschade för att sen kunna hänga på låset hos Media Markt. Hoppas vi då hinner till avdelningen för fläktar  för nu är smärtgränsen nådd. Dynorna vi köpte hjälper jättebra men det behövs också en fläkt som rör runt i rummen. Är det rimligt pris så köper vi två stycken.  

 

 

Det är ju väldigt vackert ute än om det börjar bli lite bränt i gräset och träden börjar gulna lite av värmen och torkan. Molnen är så vackra här i Västmanland så på kvällarna ligger jag i sängen och kollar lång tid på himlen för det ser ut som akvareller målats på himladuken. Alltid olika mönster och färger.                 

 

 

Vi dök på denna bilveteransamling när vi åkte förbi på en mindre väg. 

 

 

En av bilarna är en Volkswagen i lite skarpt olivgrönt. Perrys Motor står det på framrutan. Klicka här för att komma in på PerrasMotorNostalgi                                                    

 

 

Jag har inget mer att komma med just nu så jag avslutar med att säga: Njut och ha det bra kära ni som tittar in. Tack och lov så har det börjat regna på en del ställen och i dag har vi än så länge ingen sol så jag hoppas och håller mina tummar. Tänker på dom som måste lämna sina hem på grund av branden

 

     

Pugh Rogefeldt med Vandrar i ett regn 

   

 

#Fläktar #Gräset #Perrys #Pugh 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards