Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 juli 2018

Fläkt ur funktion, Brandsäkerhet och Rag'n'Bone Maln

Av Malin wiper - 18 juli 2018 09:45


 

Den gamla fläkten är nu förpassad till en papperspåse för transport till återvinningsstationen. Min man tog isär den helt och det var inställningen för tiduret hade spruckit så en bricka sprack rakt över så den har gjort sitt. Som jag skrev i går så var fläktarna från Dyson slut där vi beställde så nu är vi helt utan fläkt. 

 

 

Vi har passat på att köpa en brandsläckare på IKEA för dom sålde ut såna för halva priset. Den kostade förut 300 kr men nu 150 kr. Den är på 6 kg

 

                             Extinguishers - GIFMANIA                               Extinguishers - GIFMANIA


 

Vi har bara en brandvarnare som satt i hallen då vi flyttade in men nu köpte vi två till på IKEA.  


                   

Det känns just nu som jag blivit instoppad i en brödrost och inte kommer ut. Jag har alltid haft svårt för hög värme och allrahelst då det är så tryckande som nu så jag fungerar inte och redan nu på morgonen rinner svetten från pannan ner i ansiktet och halsen. Det hade underlättat om fläkten inte gick sönder men hittar vi ingen i dag så hänger vi på låset i morgon på Media Markt där dom får hem ett gäng fläktar.

 

                                                      


Jag känner lite katastrof i kroppen för det känns obehagligt med värme i flera månader utan regn. Jag har ändå tur som inte har några sjukdomar som kan förvärra hälsan i värmen. Tur att vi har icegelépåsar i frysen och jag fick ett tips av min blogg- och fb vän Lena om att man kan köpa nåt slags underlägg på djurbutiker och Ö&B som aktiveras och blir kylig då man ligger på dynan. Det är såna som hundar ligger på när det blir för varmt. Klicka här för att se en sån dyna Vi skall kolla upp detta också sen får man ta en timme i taget. Jag har rättat mitt inlägg efter en kommentar från Lena. 

 

     

Rag'n'Bone Man ft. Jorja Smith med Skin

 

Ni som älskar värmen och inte lider önskar jag en underbar dag. Ni som är som mig önskar jag en dag där ni finner lite skugga och kyla. Kram på er..

 

 

#Fläkten #Brandsläckare #Brandvarnare #Värme #Man

 
 
Ingen bild

Lena

18 juli 2018 10:13

Jag kanske uttryckte mig fel men dessa dynor ska inte in i frysen, de aktiveras av att man ligger på den.

Malin wiper

18 juli 2018 11:13

Det är nog jag som missuppfattat. Tack för att du talade om detta. Just nu droppar svetten från ansiktet och jag orkar inte göra nåt

kram

 
Ingen bild

Petra

18 juli 2018 11:25

Jag har också väldigt svårt för värmen nu 😥. Kyl dyna för hundar är bra finns som sagt på djuraffärer. Ska nog köpa en sådan.

Malin wiper

18 juli 2018 11:38

Får hoppas att såna finns kvar nu.Jag är så dålig nu och magen väck plus illamående. Då är jag inte ensam om att må dåligt i konstant värme.

Jag skall be min man gå ut och titta på vår egen djurbutik här.

Sköt om dig
kram från
Malin

 
Diana

Diana

18 juli 2018 11:59

Dollar Store har dom också

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 juli 2018 12:26

Tack snälla du för det tipset. Vi kom på att vi har en djurbutik bara ett stenkast från oss och där hade dom två dynor kvar så vi köpte en.

Tack för att du tittade in
Ha en fin dag
Hälsning
Malin

 
Annelie

Annelie

18 juli 2018 18:45

Hihi, ja du... nu äré varmt, luften står helt stilla, men jag NJUTER ändå, fast svetten lackar rejält om mig. Göran tog precis upp en fläkt från förrådet, ja då fungerade den inte... :-(
Så, nu fick han hämta en annan, tur man har några att välja på.. :-)

Ha det bäst kära du... // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

19 juli 2018 07:33

Det var 23 grader inne redan 07.00 i morse. Då fick ni samma problem som oss med trasig fläkt. Typiskt nu då det är så varmt. Jag känner skillnad nu då ingen fläkt rör runt luften

Vi hade också två stycken så vi borde ha köpt en ny då den första gick sönder

Ha det bäst själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards