Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 juli 2018

Av Malin wiper - 18 juli 2018 12:33



  

Helt plötsligt kom jag på att vi har ett Zoo Center bara ett stenkast från vårt bostadshus. Bad min man gå ner dit för att se om dom har såna där underlägg för hundar som även passar till människor i denna värmen. Jag hade noll ork själv

 

Klicka här för att komma in på deras facebook


 

Jag blev jätteglad när han sen kom hem med denna kartong Med JollyPaw Cooling Mat. Hon hade många från början men nu var det bara två kvar så vi köpte den ena. Min man bestämde sig för att köpa den dyra sorten som kostar 279 kr/st. 

 

   

Sen ångrade vi oss så min man gick tillbaka till butiken och ville köpa den som fanns kvar men den stora gick åt 15 minuter efter att min man köpt den första. Då köpte han en likadan fast mindre för 199 kr och den kan man ha som bara sittunderlägg. Dom får in nya till veckan

 

 

Så här ser den stora modellen ut när jag lagt ut den på min stol vid datorn. Jag har min ländryggskudde under men den tog jag sen bort för jag är så pass bra i ländryggen nu så jag behöver bara ha den i bilen. Det är helt otroligt vad effektiv dynan är. Den blir automatiskt kall då man sätter sig på den så jag började må lite bättre.

 

    

Sen la jag dynan i sängen och la mig på den och det var en höjdare. Blev sval direkt i hela kroppen. Jag tog bort örngottet så ni får se min fantastiska nackkudde som jag köpt på second hand helt ny för endast 40 kr och det är en sån som dom har på sjukhus och dom är inte billiga

 

  

Jag bad min man gå ner igen för att fota inne i butiken och här ser ni hon som driver stället. Just då höll hon på att kloklippa en hund och hon var så vänligt så det var mysigt att gå in där. Vad gulligt det ser ut när hunden ligger så harmoniskt och blir nagelklippt. Tänk att man som människa också kan hitta nåt på en djurbutik, inte dumt alls. Samma med IKEA:barnavdelning där jag hittade bra förvaring för några år sedan.

 

                                           animated-dog-image-1021

 

 

Min man sa att det var rätt stort därinne och det fanns hur mycket som helst att välja på till sina älskade husdjur.

 

 

 

       animated-dog-image-1011                             animated-dog-image-1011   

 

   

Tack Lena och Diana som tipsade mig om både dynorna och vart man kan hitta såna..  

 

 


animated-dog-image-0850 Jag hade tänkt ta bloggvila men nu känner jag mig mer avsvalkad och kommer in och bloggar då jag känner att det funkar. Önskar er en fin fortsättning på dagen

 

     

Billy Currington med Like My Dog 



#Zoo #Cool #Kloklippa #Stol #Husdjur #Billy

Av Malin wiper - 18 juli 2018 09:45


 

Den gamla fläkten är nu förpassad till en papperspåse för transport till återvinningsstationen. Min man tog isär den helt och det var inställningen för tiduret hade spruckit så en bricka sprack rakt över så den har gjort sitt. Som jag skrev i går så var fläktarna från Dyson slut där vi beställde så nu är vi helt utan fläkt. 

 

 

Vi har passat på att köpa en brandsläckare på IKEA för dom sålde ut såna för halva priset. Den kostade förut 300 kr men nu 150 kr. Den är på 6 kg

 

                             Extinguishers - GIFMANIA                               Extinguishers - GIFMANIA


 

Vi har bara en brandvarnare som satt i hallen då vi flyttade in men nu köpte vi två till på IKEA.  


                   

Det känns just nu som jag blivit instoppad i en brödrost och inte kommer ut. Jag har alltid haft svårt för hög värme och allrahelst då det är så tryckande som nu så jag fungerar inte och redan nu på morgonen rinner svetten från pannan ner i ansiktet och halsen. Det hade underlättat om fläkten inte gick sönder men hittar vi ingen i dag så hänger vi på låset i morgon på Media Markt där dom får hem ett gäng fläktar.

 

                                                      


Jag känner lite katastrof i kroppen för det känns obehagligt med värme i flera månader utan regn. Jag har ändå tur som inte har några sjukdomar som kan förvärra hälsan i värmen. Tur att vi har icegelépåsar i frysen och jag fick ett tips av min blogg- och fb vän Lena om att man kan köpa nåt slags underlägg på djurbutiker och Ö&B som aktiveras och blir kylig då man ligger på dynan. Det är såna som hundar ligger på när det blir för varmt. Klicka här för att se en sån dyna Vi skall kolla upp detta också sen får man ta en timme i taget. Jag har rättat mitt inlägg efter en kommentar från Lena. 

 

     

Rag'n'Bone Man ft. Jorja Smith med Skin

 

Ni som älskar värmen och inte lider önskar jag en underbar dag. Ni som är som mig önskar jag en dag där ni finner lite skugga och kyla. Kram på er..

 

 

#Fläkten #Brandsläckare #Brandvarnare #Värme #Man

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards