Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 juli 2018

Av Malin wiper - 9 juli 2018 17:45

 

Detta är en SAAB SONETT från 1971 som jag såg i en rondell i Enköping. Jag fick skynda mig på för att få en bild. Klicka här för att se ett klipp på en annan Saab Sonett

                                         

Den ser ju jättesnygg ut och jag gillar formerna. Till och med den olivgröna färgen med lite svart på huven passade till bilens form

                                        

 

      

 

Vi hade samma väg som bilen så jag hann ta några fler bilder 


 

Sen dök då denna CHEVROLET 1869 IMPALA SE från 1964 upp som vi har sett flera gånger både på Västerås Summer Meet 2017 och  några andra ställen. Man kan inte annat än dra på smilbanden när man ser vad det står i bakrutan "Stockholmsslusk"..  och inte nog med det utan på taket ett fastspänt oljefat..  . Jag älskar att bli överraskad av nåt oväntat. Klicka här för att komma in på en sida med fler "slusk" bilar..  

 

                               

 

    

Steel Drum från UB40 Red Red Wine. Spelas av Dano's 

 

                   

 

 

#Saab #Chevrolet #Steel 

Av Malin wiper - 9 juli 2018 13:15


 

I går åkte vi iväg till min son i Enköping 6 mil bort. Utefter motorvägen såg man många fina veteranbilar och även såna med läckra husvagnar. Tyvärr var solen så stark i går så mina bilder blev inte bra men efter att ha arbetat med dom i fotoprogrammet så tar jag med några visningsbara jag tog under dagen

 

 

Direkt vi kom så bjöd min son oss på mat på en jättebra kinarestaurang som heter China Town. Eftersom jag nyss haft nån slags maginfluensa så var jag försiktig och tog små portioner och inget friterat. Vi satt under en röd parasoll så bilderna var knallröda men jag fick bort lite genom att ändra färgskala. Jag glömde ta en bild på huset så ni kan klicka här för att se hur det ser ut

 

                            


Minon ätpinnar från Kawai

 

Inomhus på restaurangen. Det var fin stämning där och sånt är viktigt

 

 

Det serverades buffé och den var otroligt fräsch och det var rent och fint överallt på restaurangen.

 

                                      


Risskål 

  

Maten var verkligen njutbar och dom hade även sushi på buffén. Meningen denna gång var att vi skulle ta med en caesarsallad som jag skulle göra iordning och sen sitta ute nånstans men jag hade inte den rätta orken efter magsjukan. Det får vi ta nästa gång

 

 

Hade det varit mindre sol åt hållet vi satt så hade jag fått många veteranbilar på linsen. Nu fick jag ändå en läcker motorcykel som stannade till

 

 

Sen åkte vi vidare till Jysk för min son skulle köpa en madrass. Vi hade nog alla fått solsting för madrassen glömde vi ta upp till min son så den kom med hem till oss..  . Fast vi skall ju träffas snart igen. Utanför Jysk träffade vi min sons tjejkompis Miss M och det var jättekul och det var länge sen sist. Hennes sambo var inne på butiken så vi hann inte se honom. Hon är en härlig tjej med världens finaste leende. 

 

 

Natruligtvis hittade hittade min man en sån där smileykudde på Jysk som han måste spexa med. Det är inte första gången. Sen åkte vi ner till hamnen en sväng innan vi åkte hem till sonen och såg en film

 

                                                    


Etsy 

 

     

Justin Timberlake med Can't Stop the Feeling. Hoppas ni får en början på veckan som ger feeling.. Vi har en innedag i dag då vi fixar lite hemma med tvätt, strykning mm

 

 

#Motorvägen #China #Buffé #Motorcykel #Jysk #Smileykudde #Justin

Av Malin wiper - 9 juli 2018 08:45


                                                  


     

Mr T här som har testat flaska nr 2 av ölen vi fick av svägerska och svåger. Ölen heter Oppigårds Double IPA och den håller 5% och kostar 27 kr på Systemet. Den har smak av citrus, frukter, honung och inslag av örter. Alkoholhalten slår igenom på smaken så jag föredrar dock alkoholsvagare alternativ. Den var ändå väldigt god så jag kan varmt rekommendera ölen

 

                                         

Ring som man även kan öppna flaskkapsyler med från ebay 

 

     

The Two Man Gentleman med Fancy Beer.  The Two Man Gentleman är en duo som består av Andy Bean (sång, tenor, gitarr, banjo) och Fuller Condon (upprätt bas, backing vocal). Deras musikaliska stil dras av traditionen Slim & Slam, och innehåller en modern mix av tidig jazz, western, swing och vauderville med humoristiska texter. Dom har släppt åtta studioalbum. Ha en fin måndag 

 

                                        


Vin & Ölväskor 

 

 

#Oppigårds #Gentleman

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards