Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 juli 2018

Av Malin wiper - 8 juli 2018 14:00


                                       


 

Jag har sett en film som jag länge velat se och nu hade dom den på Coop så man fick köpa 2 filmer för 99 kr. Skriver om denna först som heter "The light between ocean" Fyren mellan haven" på svenska. Det är ett drama/romance från 2016 i regi av Derek Cianfrance och i rollerna ser vi: Michael Fassbender, Alicia Vikander, Rachel Weisz, Florence Clery, Jack Thompson, Thomas Unger mfl

                                            

Gif animados             

 

Fyrvaktaren Tom Sherbourne och hans glädjestrålande och käcka Isabel lever tillsammans i äktenskaplig lycka på en avsides belägen, karg och oländig ö utanför Australiens kust. Men deras vindpinade värld kapsejsar när Isabel får veta att hon inte kan få barn. 

 

                                                          

                         

Filmen känns som den är i tre delar på grund av att den börjar så vackert, lyriskt, osande kärlek, magiska vyer och är fantastiskt fint filmad. Sen går den över i en livsavgörande situation med ett moraliskt dilemma som vänder filmen och spänningen stiger men den är fortfarande en lågmäld men njutbar film. Skådespelet är suveränt från alla inblandade och  otroligt bra regi. Sen kommer då slutspurten och allt vänds upp och ner och jag kände hur tårarna kom. Det fanns många överraskningar i filmen och den grep verkligen tag i ens innersta.  

 

 Av mig får filmen 4 fyrar i betyg av 5 möjliga

 


    


            Hoppas ni får en riktigt magisk och filmisk dag

 

#Fyren #Derek                                     

Av Malin wiper - 8 juli 2018 08:00


 

Jag fick denna bild över mejl från min son. Det är en Panhard som stod utanför hans arbetsplats. Jag har nog aldrig sett en sån bil förut vad jag kan minnas. Den är ursnygg. Jag har missat både Västerås Summer Meet och östanbros evenemang på grund av magen.


En dag på Erikslunds Shoppingcenter fastnade blicken på denna häftiga PONTIAC från 1958


    

        

 

Här ser man att det är en Pontiac Bonneville 


                 animated-dividing-line-image-0206


 

En häftig grå pickup som åkte förbi oss


 

Utanför Läkarmissionens secon hand ställde vi oss bredvid en röd Suzuki Wagon R+ samma bil som vi nu har i silvergrå. Vi hade en sån där röd Suzuki då vi flyttade hit för 1,5 år sedan. Den gav upp i en rondell på Erikslund och det var ett äventyr i sig. Sen köpte vi då en silvergår och från början hade vi en helt ny gul Suzuki

 

                         animated-dividing-line-image-0083

 

 

Myrornas second hand såg jag denna röda väska i nostalgihörnan. Det roliga var att dom stuckit ner en tidning som heter "Nostalgia Magazine" i väskan. I den finns det läckra veteranbilar. Jag hade nog köpt väskan om den inte hade varit så sliten inuti 

 

                              animated-dividing-line-image-0139



Nu är jag på banan igen än om lite svag och tagen. Vi kanske kan åka till min son i dag för att bara ta det lugnt, åka en sväng och se nån film hos honom. Som synes i min blogg så är jag ingen fotbollsfantast så jag kollar aldrig på sånt. Var på en match en gång i Göterborg då jag bodde där men det föll mig inte alls i smaken men jag blir ändå glad att det går så bra för Sverige. I går hade vi regn men sen dök solen upp igen. Jag önskar er en skön och avslappnande söndag.

 

     

Little Red Riding Hood med Sam the Sham & The Pharoahs (cover). Klicka här för att höra orginalet. Men i detta klipp sjungs den av The Brooke. Klicka här för att höra en annan låt med Sam the Sham & The Pharoahs. Klicka här för att höra gruppen med samma låt år 2000

 

                     animated-little-red-riding-hood-image-0006                                                   animated-little-red-riding-hood-image-0006




#Panhard #Pontiac #Picup #Suzuki #Myrornas #Väska #Brooke

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards