Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 juli 2018

Av Malin wiper - 1 juli 2018 17:15


 

I dag tog vi fika med oss och åkte ner till Skantzsjön. Det var en del folk där som satt på bänkarna och även fågellivet var livat. Både änder och kanadagäss ligger utefter vägen och är inte alls rädd för varken människor eller bilister.

 

 

Vi satt ut våra campingstolar och bord på en lång brygga med utsikt över den vackra sjön. Både stolar och bord går att fälla ihop och är lätta att ta med sig i bilen.

 

                                         


Termosen Astrid från Kaffelunden

 

 

Stolarna köpte vi på second hand för endast 40 kr/st för nåt år sedan. Dom är i modell som regissörsstol och kan ha hört till husvagn/husbil av märket "Solifer" som står på stolsryggarna . Jag skulle tro att dom är från 1980-talet men kan inte hitta dom på nätet. 

 

    

Denna bänk sitter på en höjd där man ser utöver vattnet med en härlig svindlande känsla. Fick låna en bild från min man som han tagit med mobilen. Vi har båda lyckats få tag på varsin begagnad mobil som är mycket nyare och bättre än våra förra. Så nu är vi uppdaterade och slipper vänta tills nästa år med att köpa nya mobiler. 

 

                                                         


ebay

   

 

En traktor vi mötte på en liten väg som hade en höbal framtill. Jag tyckte jag såg en person med behållare på ryggen bakom traktorn..  när jag förstorade bilden så var det bara en postlåda med tegeltak

 

 

Ytterligare en som vi såg på en gård

 

 

Graffiti håller sig inte bara till städer utan har även blivit en syn på landsbygden. Här målat på en litet förrådshus

 

         

Häftigt!. Ha en fortsatt mysig söndag kära ni som tittar in

 

                                                       


 


  #Skantzsjön #Campingstolar #Bordet #Traktor #Graffiti

Av Malin wiper - 1 juli 2018 09:15


                                


Lite bilder som jag tagit när vi varit ute och åkt på små vägar den sista tiden. Jag har inte varit utomhus på några dagar så jag har inga färska foton att ta till. 

 

                                                               


   

Det såg så lustigt ut när kon lutade sitt huvud mot den svarta kon


 

Härligt när det bara dyker upp ett fint och välskött gammalt hus precis invid vägen


   

Ibland blir man överraskad av nåt som man inte väntar sig på landsbygden


       

Man vet aldrig vad som väntar bakom hörnet


   

 

Idyll en bit bort utefter vägen.


                                        

PGN Virakok



 

När man åkter på slingrande små vägar så blir avslappningen total och man känner harmoni. Nu längtar jag ut igen för att få kraft från naturen


                 animated-butterfly-image-0072                                                                         animated-butterfly-image-0072                                     


 

I dag skall jag tona håret som blivit solblekt och det grå stråna syns lite mer i hårfästet. Sen måste jag ut innan lägenheten blir ett fängelse. Jag är så less på min skadade kropp när det är som värst så det är inte undra på att man blir deppad. Jag vill så mycket och sen stoppar kroppen mig och då blir jag otroligt rastlös för än finns det liv i gumman under allt detta. Vädret verkar bli varmare igen och solen sken tidigt på morgonen. Det är söndag och 1 juli så tiden rusar iväg och julen närmar sig..  . Nu skall jag sluta och svamla och önska er en skön, avslappnad, underbar söndag. Nu surrar jag vidare

 

 

                                                                                



      

En lite galet och uppiggande klipp med låten The Birds and The Bees med Patrick & Eugene. Dom är en engelsk duo bestående av Patrick Dawes och Eugene Bezodis. Dom är mest kända för denna låt som presenterades i två reklamfilmer för Volkswagen och en annan för gordon's Gin. En del av låtarna har även används till filmer ex Mr.Bean

 

 

#Vägar #Kon #Patrick

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards