Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 juni 2018

Strömsholms Kanal Kung Gustav IV sluss och Jack Johnson

Av Malin wiper - 26 juni 2018 08:45

  

Denna sluss heter Kung Gustav den IV sluss och kanalen Strömsholms kanal. Vi åkte ner dit i går efter min mans besök hos Fysioterapeuten i Köping. Vi stannade inte kvar där utan tog vår medhavda matsäck med oss till detta ställe. Jag är inte i så bra form just nu för nacken krånglar extra mycket och då får jag både besvär med ögon, öron, yrsel, overklighetskänslor och deppighet. Därför var det lika bra att åka hem istället för att stanna i Köping. Fysioterapeuten tyckte min man fått upp rörligheten och kraften men det är mycket kvar och han fick även lite andra övningar som han skall göra varje dag 

 

Klicka här för att komma in på hemsidan för Strömsholms kanal och se alla slussar. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev om kanalen 6/12 2017. Där finns även filmklipp från slussen

 

 

Jag kände mig lite som denna luggslitna and som nästan såg nyvaken ut..  


 

Vi satt oss ovanför kanalen där dom har både bord och bänkar i en rad. Där sitter man mellan kanalen, vägen och bakom vägen Skantzö Camping. Campingen är ett välbesökt ställe. Vi satt och myste med kaffe och smörgås och tittade oss omkring på allt fint 


         

Denna termos har min man haft sen 1970-talet och det finns knappt nån som slår den i att hålla värmen. Vi har haft en del termosar genom åren men dom har inte hållit måttet. Min man köpte termosen (Tiger) på ICA Halvorstorp i Trollhättan. Han bodde där från 1971-1989. Sen flyttade han till Hällefors samtidigt som jag flyttade från Göteborg till Hällefors och där träffades vi. I år har vi glömt vår 27:åriga bröllopsdag som inföll 14 juni. Det kändes väldigt snopet för oss båda.   


                                        


Vintage termos från Outside-Wishes    

      

Här ser ni mig i njutningstagen och efter kaffe och smörgås mådde jag lite bättre. Min man gjorde  bindvävsmassage på min rygg och nacke och det brukar då släppa lite

 

 

En bil susade förbi på vägen mellan Campingen och slussen. Det var en Volvo 142 i en turkosblå färg som jag sett några gånger förut men bara fått med baksidan 


   

Sen kom en långtradare med ställningar som jag antar var en biltransport. Det blåste lite lagoma vindar och solen kom fram lite då och då. Värmen kom inte upp till mer än ca 20 grader.                  

 

Jag bestämde mig nu för att vila från bloggen några dagar på grund av att nackbesvären eskalerat så jag fungerar inte. Skall gå ut och promenera varje morgon och sen använda mig av både icegelépåse och min mans "magiska" händer. Vi ses snart igen, ha det så bra och sköt om er

 

      

Jack Johnson med Home. Han föddes 1975 och är en amerikansk sångare och gitarrist i ett band uppkallat efter honom själv. Jack Johnson debuterade 2001 med albumet Brushfire Fairytales och har sålt mer än 15 miljoner album. Han är son till den välkända surfaren Jeff Johnson                              

 

 

#Sluss #Luggslitna #Camping #Termos #Njutningstagen #Volvo #Långtradare #Nackbesvären #Jack   


 
 
Veiken

Veiken

27 juni 2018 20:39

Tråkigt att din nacke ställer till det för dig och bråkar! Köping är känd mark för oss. Min mans bror med familj bor där. Det har blivit några resor dit upp genom åren.
Tänk att mycket var bättre förr till och med termosar! Jag tror vi har en liknande! Ha det gott i sommarvärmen!

http://veiken.se

Malin wiper

28 juni 2018 07:24

Ja du det har den gjort i 28 år men som tur är så har jag bra perioder än om det aldrig är riktigt bra utan man har lärt sig leva med detta

Vad kul att din bror bor i Köping det är en jättevacker stad. Där dom behållit mycket av det gamla

Det var verkligen mycket som var bättre förr

Ha det gott själv i värmen

kram från
Malin

 
Case Study Analysis

Case Study Analysis

28 juni 2018 08:38

Thanx for sharing such useful post keep it up :)

http://https://www.casestudy.help

Malin wiper

28 juni 2018 09:40

Thanx for your comment

Have a nice day
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

29 juni 2018 18:13

Det va ovanligt utseende på Amazon, liknar typ 140 tycker jag.

Malin wiper

29 juni 2018 21:52

Tack för att du talade om att jag skrivit fel i bloggen. Så går det ibland när man har för bråttomt som mig. Nu har jag ändrat

Ha en fin helg
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards