Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 juni 2018

Av Malin wiper - 21 juni 2018 14:00


 

En dag för ett tag sen så gick vi omkring i Västerås hamn och såg att Carlsson på Kajen nu öppnat inför sommaren. Där kan man både fika, äta och även njuta av underhållning på sommaren

 

                                                                          

Katka      


Klicka här för att se när vi var dit och lyssnade på Linda Gayle Lewis som är syster till Jerry Lee Lewis. Klicka här för att se en häftig bil som jag fotade vid samma tillfälle


 

På ett av kaffe/matborden stod denna mäktiga fyr som nästan såg handgjord ut. 


                                                           


 

Caféborden ser olika ut med olika storlekar, här ett bord för 2 personer.


                                                                       

Det är verkligen mysigt att sitta där och kolla ut över både vatten, båtliv, folkliv mm 


 

På ett annat bord stod dessa kaffepannor som jag känner väl igen. En likadan av den större men röd hade mina föräldrar ett tag.

 

 

Vi slarvade och tog varsin morotskaka som var jättegod och slank lätt ner i våra strupar

 

                                                         

 

Såg denna fina båt med träinfattningar


 

Östen Med Resten kommer och uppträder hos Västerås Officersmäss som även Carlsson på Kajen driver.

 

    

Jag är inte så förtjust i Östen med Resten då dom sjunger sina glättiga låtar men nu hittade jag en som föll mig i smaken. Den heter Vägen hem och dom är ju bra instrumentalister och sångare

 

 

Till Västerås Officersmäss kommer även detta gäng och  underhåller med Stand Up. Västkust Effekten. Vi har ännu inte varit dit men man vet aldrig. Till veckan skall jag sätta mig ner och bara starta upp en reservblogg för nu går det inte längre. Både länkfunktionen, html och lite annat fungerar bara till och från så jag kan inte göra färdigt inlägg helt utan måste vänta tills det fungerar så nåt är fel i bloggplatsens system. Jag kommer att ha kvar denna blogg men länkar till den nya i varje inlägg

 

                          

 


#Carlsson #Linda #Fyr #Caféborden #Kaffepannor #Morotskaka #Östen #Väsktkust

Av Malin wiper - 21 juni 2018 07:15


  

Min man hittade en fantastisk bok för endast 60 kr på Myrornas Second Hand i Västerås. Den heter "Lastbilar från hela världen" och är skriven av  Ingrid Phaneuf och James Menzies. Boken är i nyskick och den hade även ett skyddsomslag. Det hade kunna varat ett fynd men när jag går ut på nätet och kollar så kostar den bara 40-55 kr på både tradera och Bokbörsen. För det mesta har vi gjort fynd men vi är nöjda ändå med denna bok 

 

                                                                        


Klicka här för att se häftiga vintageklipp med lastbilar


 

Boken innehåller över 400 fotografier på lastbilar och dom är så varierande och man får ta del av lastbilar man aldrig sett förut och den är jätteintressant säger min man som läst boken. Jag har själv bara tittat på bilderna för jag läser en bok som jag måste bli klar med snart. Det har kommit så mycket emellan och jag är urusel på att läsa böcker på grund av synfel och andra skador

 

                                                        


 

Här följer några bilder på lastbilar i boken. Min man säger att boken vidgade hans vyer på grund av att det finns lastbilar i boken som han aldrig sett förut. Den är väldigt detaljerad av lastbilarnas utveckling

 

                                                                

 

Klicka här för att komma in på en sida där boken finns. Klicka här för att se en annan upplaga av boken med samma författarpar. Den kostar mer med sina 199 kr


    

 

Boken var så fin så vi ställde den bland som andra nostalgiböckerna på vår boklist i köket. Klicka här för att se ett klipp på gamla kasserade lastbilar. Klicka här för att höra en häftig "Truck driving song" som jag haft inne i bloggen förut. Klicka här för att se fler lastbilar i ett klipp. Till min glädje ser jag fler och fler tjejer och kvinnor som kör lastbilar. Förut var det ju mer mansdominerat

 

      

Häftigt klipp med gamla lastbilar. Klicka här för att se fler klipp 

 

Hoppas ni får en både fartfylld, uppelevelserik och mysig dag..  

 

 

#Lastbilar #Ingrid #James   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards