Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 juni 2018

Av Malin wiper - 20 juni 2018 14:00


                           


 

Midsommarfirandet på Skantzen här i Hallstahammar har lite att bjuda på. Det börjar redan 09.00 på morgonen för dom som vill vara med och göra midsommarstången fin. Firandet håller på till nån gång efter 15.00

 

                                          

 

    

Lucie Jones & Seth Lakeman med "The Ballad of Midsomer Country" (from Midsomer Murder)

 

          


 

Hammarteatern här i Hallstahammar visar ett teaterstycke som dom döpt till "Där drömmar blir till". Den börjar visas 18/8-2/9. Klicka här för att läsa om föreställningen. Vi har ännu inte besökt Hammarteater så vi hoppas kunna gå dit då eller längre fram i höst

 

                                            

 

Klicka här för att se hur Hammarteatern ser ut på utsidan. Klicka här för att se lite fler bilder

 

I dag tog vi bilen till Erikslunds Köpcentrum först och sen åkte vi till Myrornas Second hand i Västerås. Vi hittade en del fynd som jag visar upp senare. Det blåser rejält ute men är inte så kallt som häromdan. Min man försöker nu koppla ihop sina datorer men han har inte saknat nätet så mycket som han trodde. Vi har ju en reserv-laptop men han har läst böcker istället och kollat på tv. Vi tog ju bort alla hängare och saker mot ytterväggen i badrummet för det stod i papperen att dom skulle isolera men det blev ändring på detta och görs lite senare. Därför skall jag sätta upp allt igen så ordningen blir återställd. Vi skall även borra upp två tavlor i köket som skulle ha kommit upp för länge sen. Ha en fortsatt fin dag

 

 

 

#Midsommar #Lucie #Skantzen #Hammarteatern

Av Malin wiper - 20 juni 2018 08:45


 

En dag såg jag denna läckra VOLVO 1451641 U från 1971 på en väg dragandes på en kärra. Den är påbyggd upptill, och jag blev supernostalgisk. Jag har nämligen haft en Volvo 145 på 1970-talet. Den hade använts till polisbil så den hade en massa finesser och larm. Köpte den på överskottslagret i Sundsvall och betalade hela 500 kr/månad, det var dyrt då men jag hade rätt bra betalt på mitt jobb. Den var svart med stålinfattning i dörrarna på grund av att den var en polisbil. Bilen ovan hade en ovanlig färg "Senapsgul".

 

    

 

 

En läckert blå metallic VOLKSWAGEN 1302 S från 1972. Det gäller att vara uppmärksam på sin omgivning annars missar man mycket. Min man kan nu köra bilen kortare streckor så jag får tillfälle att fota från bilen

 

                                                              

Etsy      

 

 

Jag dök även på en YAMAHA XVS1100A från 2004

 

 

 

 

 

Med dessa två bänkar i centrum som såg rätt nya ut önskar jag er en härlig onsdag så här före den stundande midsommaren. Klicka här för att se vad vi gjorde förra midsommarafton 

 

       

Mr Bean på en parkbänk

 

                              


Halsband med parkbänk som hänge från Etsy


 

#Volvo #Wolkswagen #Yamaha #Bänkar #Bean 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards