Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 juni 2018

Sibylla Västerås Hagagrillen

Av Malin wiper - 13 juni 2018 06:00


                      

 

Vi hittade en Sibylla Västerås Hagagrillen som fått jättebra betyg, 4 av 5 möjliga. Det var nån vecka sen vi var dit då värmen var som värst och då är man inte sugen på för mycket mat utan jag ville bara ha en vegetarisk burgare. 

 

                              

DHgate  


 

Här ser ni dom gulliga tjejerna som jobbade där, och hon till vänster driver Sibyllakiosken sen 14 år tillbaka.  

                        


 

Min man blev sugen på denna burgare som han testade


 

Han tyckte den var supergod och dom stekte den så fint och han njöt verkligen av innehållet som bestod av vanlig köttburgare, jalapeno, sallad, lök, dressing.

 

                                    


Det var ingen Sibylla man gick in i utan dom hade uteservering och vi satt på deras högra sida och njöt under parasollen    


  

Nästa gång vi var dit så satt vi på andra sidan om kiosken. Hon som driver stället blev så glad att vi var så nöjda och kom tillbaka men jag kan inte låta bli att berömma när jag blir jättenöjd och överraskad av bra service, trevligt bemötande och jättegod mat.

                 

 

Jag tog vegetarisk burgare denna gång också men min man tog en halloumiburgare och den var också supergod så den testar jag nästa gång vi åker dit

 

   

Hon som driver stället blev så glad att vi kom tillbaka så hon kom ut med 4 glassar till oss.    Så gulligt gjort. Vi struntade i att hålla igen i värmen utan hängav oss till glassnjutningen

 

                             

 

        

Hittade en låt som passade in på glass. Ice Cream Boogie med The Stardust Ramblers. Klicka här för att läsa om gruppen

 

                                     

 

Nu har vi mejlat vår områdeschef för att få reda på när det kan tänkas bli klart med fönsterbyten och isoleringen i sovrum och badrum. Han hörde av sig direkt så vi fick svar på våra frågor. Han tror att dom kommer till oss i morgon och gör klart på två dagar. Vi fick även ett nummer till en man som är ansvarig för reparationerna som vi kan ringa. Vi kommer att få utanpåliggande persienner eftersom det inte går att ha persienner på insidan av dessa stora fönster vi har. Vi känner oss nöjda och han var jättetrevlig. Ha en härlig onsdag

 

                                        

 

En vy från Lövudden

 

 

#Sibylla #Vegetarisk #Glassar #Stardust

 
 
Pisan

Pisan

13 juni 2018 11:07

Vad gulligt att ni fick glass av ägaren. Burgarna ser görgoda ut! :-) Vad bra att ni får persienner, det fick inte vi när vi fick nya fönster. Vi har samma fönster som ni nu fick. Innan hade vi fönster som hade brun ram, huset är ju från 70-talet, så det blev verkligen ett lyft med vita fönsterramar. Och de stänger ute ljud väldigt bra, det gillar jag eftersom vi har en gångbana utanför våra sovrum. Ha en fin onsdag vännen! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 juni 2018 12:46

Ja du hon var så gullig och snäll. Burgarna var njutbart goda. Detta bolag är generösa med sånt och vi kan ju inte klara oss utan persienner när solen och det skarpa ljuset blir. Förstår att det blev ett lyft med nya fönster. Dom är dubbelt så stora som vanliga köksfönster så det blir ljust. Håller med dig att dom stänger ut ljud för vi hör knappt nåt utifrån

Ha en fin onsdag själv vännen
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards