Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 juni 2018

Av Malin wiper - 9 juni 2018 15:00


 

Vi hade slut på Erik Lallerstedts goda Caesardressing och den var även slut på ICA. Då passade vi på att leta efter den på City Gross när vi ändå var till Erikslunds Shoppingcenter. Där fanns den inte men däremot andra produkter av Eriks blandningar.

 

                                                

 

Då köpte vi en Caesardressing som heter "Newman's Own" Som är döpt efter skådespelaren Paul Newman. Den skall vi också testa. Klicka här för att se vilket betyg Newman's Own fått. En annan dag åkte vi till Hemköp i Kolbäck och där hade dom massor av Erik Lallerstedts Caesardressing så vi köpte några flaskor för säkerhets skull. Klicka här för att läsa vad jag skrivit om Eriks caesardressing. Det finns många sorters dressingar i Paul Newmans namn och dom verkar vara populära. En av dom heter Creamy Caesar

 

Skådespelaren Paul Newman dog 2008 i en ålder av 83 år.

 

      

Här ett tribut till Paul Newmans filmer. Han var en stilig karl och bra skådespelare 

 

                                                      

 

 

En man på Hemköp i Kolbäck hörde att vi pratade om parmesanost som är tillbehör till Caesarsallad. Då rekommenderade han denna Parmesanost som skall vara en av dom bättre. Den går under namnet Parmigiano Reggiano av märket Garant. Vi har nu testat osten till vår caesarsallad vi åt sist. Vi tyckte båda osten var jättegod och passade ypperligt till salladen i tunna spröda skivor ovanpå dressingen


Nu är det verkligen studenttider och vi såg många läckra ballongformer utanför Erikslunds Bomsterbutik Interflora. Bland annat dessa i champagnflaskor-form. Det var 26 år sedan min son tog studenten och han gick då på Musikgymnasium i Härnösand. Själv har jag ingen student utan folkhögskola och en del andra utbildningar jag gått på genom åren eftersom jag bytt yrke flera gånger genom livet. 

 

Nu kommer det bara in ett inlägg till innan tidigast söndag kväll eftersom vi skall på Cruising i dag och sen skall vi umgås med min son fram till söndag eftermiddag. Det kommer sen att ta sin tid att göra iordning bilderna från cruisingen. På måndag kommer hantverkarna igen och då kan jag inte blogga förrens på eftermiddagen. Därför önskar jag er nu en fortsatt härlig och njutningsfull helg mina kära bloggbesökare.

 

 

Åsby Hem & Trädgård 

 

 

 

#Caesardressing #Erik #Paul #Garant #Studenttider

Av Malin wiper - 9 juni 2018 09:00


 

I går åkte vi även till Malmöns Camping och badplats som min man velat se länge. Det kan bli ett bra utflyktsmål då man kan ta med sig fika och bara njuta. Klicka här för att komma in på campingens fb och se vilket bra betyg dom fått


 

Det fanns en jättestor camping full med husvagnar och husbilar men det var inte en enda människa nere vid stranden men däremot väldigt många ekor. Det var ju toppenväder för strandliv men sen kom jag att tänka på att klockan var ju bara 07.30 då vi var där.   Jag var så slö av värmen och sömnlöshet så det blev inte så många bilder så vi skall åka dit igen för det finns även en annan strand

 

                                                            


Madarak

 

Det ligger massor med ekor över hela strandremsan

 

                                 


Madarak

 

En bit ovanför stranden ligger en restaurang som heter Sjömagasinet Restaurang & Café. Dom öppnade 11.00 

 

                                                              


 

Runt uteplatsen hade dom såna här båtliknande blomkrukor som satt i järnsmidesställningar. Väldigt passande 


 

På ena sidan om uteplatsen finns en lite läcker bar och här ser man hur blomdekorationen sitter som i mitten på ställningen


Vilken syn ett träd inklämd i en jättestor sten. Nästa gång vi åker dit skall vi vandra runt och se hur det ser ut lite mer ingående och ha matsäck med oss

 

    

Här passar låten "Like a rolling stone" in med Bob Dylan


   

Sen åkte vi hem från köping genom rondellen med ett utropstecken som utsmyckning

 

                                Exclamation mark - GIFMANIA                                        Exclamation mark - GIFMANIA


 

Dom fina gamla vägarna gör oss lugna, avslappnade och ger kraft och enérgi till synsinnet

 

Tack bloggplatsen för att ni nu fixat till både länkfunktionen och html..  . Solen skiner men det är ingen höjdare med eftermiddagssolen skinande in i sovrummet så vi fick sätta upp ett lakan för att kunna somna. Annars är vi lite piggare i dag då vi fick vara hemma lite längre. Nu ser vi fram emot att träffa min son Mr C och uppleva Hallsta Cruising tillsammans men det är inte förrens 18.00 Hoppas ni alla har det bra och njuter av vår tidiga sommar som tycks fortsätta. Sköt om er

 

                                             

 

 

 

 

#Malmön #Ekor #Sjömagasinet #Båtliknande #Bar #Bob #Utropstecken #Vägarna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards