Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 juni 2018

Breathe verklighetsbaserat drama från 2017

Av Malin wiper - 5 juni 2018 08:00


                                           


 

Jag var in på hdmt och såg filmen Breath ett verklighetsbaserat drama från 2017. För regin står Andy Serkis och i rollerna ser vi: Andrew Garfield, Claire Foy, Ed Speleers, Tom Hollander, David Butler, Ben Lloyd Hughes, Miranda Raison, Camilla Rutherford mfl 

 

Handlingen

 

Robin Cavendish är en äventyrslysten och karismatisk ung man som drabbas av polio. Han ges bara månader kvar att leva. Hans fru Diana trotsar alla rekommendationer och hämtar honom från sjukhuset, besluten att ge Robin ett långt och fullbordat liv trots att han behöver livslång andningshjälp.

 

                             

 

Den här filmen tog på alla känslosträngar så det är omöjligt att inte falla i gråt. Dessutom var skådespelarna fantastiska. Att den är verklighetsbaserad gör den ännu mer känslosamt och man fick sig en liten tankeställare. Att inte kunna röra sig från halsen och nedåt och ändå lyckas hålla sig vid liv och ha ett så bra liv i så många mer år än som utlovats men han hade både en hängiven fru och många vänner, dessutom gott ställt. Man får också ta del av människans uppfinningsrikedom i ett akut läge. Denna film är svår att beskriva och jag vill inte berätta mer för jag såg den själv utan att läsa nåt om handlinger. Min son gav mig det tipset för några år sedan. Det blir en helt annan upplevesle och man blir överraskad  

 

 

Filmen får av mig 4 handventilarorer i betyg av 5 möjliga. 

 

       

 

      

Trailern till filmen. Önskar er en fin tisdag i sommarvärmen som nu fått lite svalka



#Breathe #Andy   

 
 
Annelie

Annelie

5 juni 2018 09:14

Tack, verkligen en film till i min smak, fast jag inte gillar drama något speciellt mycket, men är de verklighetsbaserade så brukar de ju vara bra.

Sköt om dig & Varma kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

5 juni 2018 09:19

Verklighetsbaserade filmer brukar för det mesta vara bra. Detta är inte bara ett drama utan det är glädje, dans, musik och fest också

Ha en jättefin dag
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards