Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 juni 2018

Av Malin wiper - 2 juni 2018 19:00


 

Dök på en HONDA GOLDWING GL1200 från 1986. Den såg verkligen mäktig ut och välskött till tusen. Klicka här för att se en likadan i ett klipp fast i anna färg

 

                                              animated-motorbike-image-0070


 

Lika snygg baktill med en väska och även ett bagageutrymme så man får nästan en känsla av en halv bil

 

      

Fire Lake med Bob Seger & The Silver Bullet Band

 

Vi var ner till Skantzensjön och kollade på Drakbåtsfestivalen och man fick nästan känslan av en karneval med massor av folk. Skriver om detta i morgon för nu är jag genomsvettig och trött. Här har vi nu vattningsförbud och poolförbud. Ha en fin kväll gott folk

 

                                                       

 

 

#Honda #Bob

Av Malin wiper - 2 juni 2018 13:45


Vi åkte ner till hamnen i Västerås en dag och bara gick omkring där. Solljuset var så starkt så det var svårt att fota så jag fick inte så många bilder


   

Det blommar så otroligt utanför Kajplats 2. Bakom blomlådorna står stolar och bord. Det ser fantastiskt ut


 

Lite längre bort till höger har dom en sommarbar som också ser lockande ut

 

                                        


Roliga steampunk vintage solglasögon från DHgate.com

 

  

Här ser ni en bild jag tog 26 juni 2017 från Kajplats 9. Klicka här för att se lite bilder från 2012 då vi var dit för att hälsa på sonen och min svågern. Då visste vi inte att vi skulle flytta till Västmanland 2017


 

Vi slog oss ner här bakom en glasskiosk där vi sen satt oss för att äta varsin glass. Vi var tvungna att svalka ner oss lite i den blossande värmen

 

 

Min man tog två kulor glass i ett rån. Sorterna var blåbärsglass och den andra citrongräs med ingefära. Han njöt som bara den och gillade glassorterna. Det är Kajens Café som även driver glasskiosken som ligger bredvid cafét.

 

                                                                        


Seven Oaks

 

Jag tog två kulor i bägare. Den undre hasselnöt och den övre cholkad med chokladbitar. Jättegott!

 

                                        


Ice Cream Lamp from Mr & Mrs Jones

 

     

Antagligen åkte vi ner och kollade på "Drakbåtsfestivalen" här i Hallstahammar om vi inte fick värmeslag..  . Ha det bra och sköt om er

 

 

 

#Hamnen #Kajplats #Glass #Kajens 

Av Malin wiper - 2 juni 2018 08:00


 

Jag såg denna CHEVROLET CAMARO LT från 1973 stående på en parkering. Blev väldigt förvånad över att den var så pass gammal för den är otroligt välskött och ser ut som ny. Kul att få se lite fler gula bilar  och jag kommer att fota fler gula bilar. 

                                                                                      

 

Så hägtig och läcker även framifrån 

 

                                                                     


   

Häftiga fälgar med som en stor jättemutter i mitten

 

     

Här kommer en låt från samma år 1973 som camaron. Time In A Bottle med Jim Croce. Jim Croce föddes 1943 och dog redan 1973 endast 30 år gammal. Han var en amerikansk sångare och låtskrivare. Han omkom i en flygolycka då hans plan havererade kort efter att det lyft från Natchitoches Regional Airport. Han var aktiv från 1967-1973. Han lämnade efter sig frun Ingrid Croce och en liten son A.J Croce som nu är 46 år gammal. Så tragiskt. Sonen blev också musiker så klicka här för att höra hur han låter. Klicka här för att komma in på Ingrid Croce hemsida. Tänk vad man kan stöta på då man letar efter nåt på Youtube

 

     

Jim och Ingrid Croce med sin son A.J. 

 

Nu önskar jag er en underbar lördag vad ni än skall hitta på. Kram från Malin.                


#Camaro #Fälgar #Jim

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards