Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juni 2018

Drakbåtsfestivalen Lorrie Morgan & The Beach Boys

Av Malin wiper - 1 juni 2018 11:30

  

Tänk att vi nu redan är inne i juni månad. Det är inte klokt hur fort tiden går och värmen dröjer sig kvar men tyvärr inte en enda droppe regn. Sånt skrämmer mig lite för jag börjar få katastroftankar och jag gillar dessutom när det regnar nån gång då och då. Det känns som detta blir en "Lång het sommar". Jag trodde Levaxinet skulle få mig sluta svettas i ansiktet men med facit i hand så är det nog genestiskt. Jag skall inte klaga för det finns fläktar och även vatten att duscha i än så länge i alla fall.                               

 

Det finns lite att göra i helgen i och med "Drakbåtsfestivalen" här i Hallstahammar i morgon lördag. Vi planerar även en utflykt i helgen då vi tar med fika eller mat. Vi har ju både bord och stolar som är ihopfällbara vi kan ta med oss. 

 

            

Drakbåtsfestivalen i Hallstahammar 2017. Klicka här för att se lite från 2013

 

  

Rundade ett hör i ett område i Västerås och såg denna lilla uteplats som jag antar är för personal som arbetar i närheten. Det som stack ut var skylten på väggen där det står "Rökning tillåten". En sån skylt har jag aldrig sett förut utomhus. Jag kom ihåg när jag växte upp då dom som rökte hade gulbrunt på fingrarna på grund av att det inte fanns nåt filter på cigarretterna. Sen ser man aldrig nån som röker pipa och cigarrer numera men det var väldigt vanligt förr. Jag har själv aldrig rökt utom tjuvrökt en gång med en ungdomsväninna då jag var ca 14-15 år. Tack och lov så blev jag så dålig så jag tordes inte testa nån fler gång. Däremot har jag haft sockerberoende så jag vet hur beroende fungerar.                         

 

  

Så här ser den ut på nära håll. Kul med skyltar som man inte hade räknat med. Nu har jag lite bloggtorka men försöker få in ett inlägg innan vi går ut i sommarvärmen. 

 

                                                         

 

     

Don't Worry Baby med Lorrie Morgan & The Beach Boys



#Juni #Drakbåtsfestivalen #Skylt #Lorrie

 
 
Bittan

Bittan

1 juni 2018 11:39

Hej! Tack för dina rader på min blogg!
Oj vilken sommarväder vi har och jag får huvudvärk särskilt när det går över 25+. Så det blir mest att sitta i skuggan i trädgården. Vi får se vad vi hittar på denna helg. Förra lördagen hade vi cruising i stan så vi var och tittade när de åkte kortege i stan och var ca 300 bilar. Det var så många vackra bilar i olika modeller.
Ha nu en trevlig helg!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 juni 2018 14:28

Vad kul att se dig. Jag tål inte heller när det går över 25 grader och är så tryckande som nu.

Vi har snart cruising här i Hallsta också. Vad häftigt med så många bilar på rad.

Ha en trevlig helg själv
kram från
Malin

 
Veiken

Veiken

1 juni 2018 17:44

Varmt och skönt, kanske till och med för varmt. Hoppas att inte sommaren är över när midsommar behagar visa sig! En sylt med rökning tillåten....heheh... Ha en fin helg!

http://veiken.se

Malin wiper

1 juni 2018 18:06

Det är så varmt nu så vi har vattningsförbud för gräsmattor. Det behövs lite regn mellan all värme. Tänker som dig att sommaren kanske är slut när folk börjar sina semestrar. Ja du ibland får man se saker som man hajjar till av ;) ;)

Ha en jättefin fredagskväll och helg
Hälsning
Malin

 
Pisan

Pisan

2 juni 2018 10:29

Svettningar är en av alla symptom vid fibromyalgi så har du "en släng" av fibro så kan det mycket väl vara så att det är därför du svettas så. Här har vi ännu inget bevattningsförbud men såg på tv igår att 25 kommuner nu har infört det. Det är väl bara en tidsfråga innan vi här i Härryda kommun också har bevattningsförbud. Det här extrema vädret skrämmer mig också, tänk om det alltid ska vara såhär numera? Att det blir så här hett den här tiden på året, då finns det ju inte mycket vatten kvar efter några år.... Jag har heller aldrig rökt, jag har inte ens testat i min ungdom - tyckte det verkade så äckligt. Tycker fortfarande det. Och luktar bedrövligt gör det också. Just nu fick jag stänga balkongdörren får nån granne röker där ute. Blä! Ha en finfin helg vännen! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 juni 2018 10:40

Jag svettas inte lika mycket på kroppen utan det är ansiktet som är värst. Det rinner i strida strömmar från pannan. Vi har också bevattningsförbud och även förbud mot såna där pooler som är så på modet nu. Bättre att ta med barnen till en badstrand

Det är verkligen skrämmande och det beror tydligen på miljöförstöringen och att jorden är missbrukad

Härlig att du inte ens provrökt starkt gjort. Det var riktigt äckligt tyckte jag

Vi har en granne som släpper ut Comfortångor till vår balkong så vi kommer inte att kunna sitta där så mycket som vi tänkt. Röklukt har jag inte känt än men det kommer nog också

Ha en jättefin helg vännen
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards