Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 maj 2018

Av Malin wiper - 28 maj 2018 19:30


    

Läkarmissionens second hand hittade jag denna stora äggklocka för vägg. Den kostade endast 25 kr och jag har aldrig sett nån sån förut och tyckte den var jättekul. Vi har nu satt upp den på väggen vid spisen så man kan använda den som komplement till dom andra vanliga äggklockorna vi har. Den låter dessutom mycket högre. Klicka här för att se en retro-äggklocka

 

 

Här ser man storleken på äggklockan där den sitter på väggen. Undrar om det finns nån större äggklocka..  .                                 

 

  

På teknikavdelningen såg jag denna gamla radio av märket Grundig. Den sålde dom för 400 kr och skall fungera. Vi köper bara det allra nödvändigaste numera för vi vill ha så lite saker som möjligt så det inte blir kaos. Klicka här för att se flera Grundig radioapparater. Klicka här för att komma in på Johan's Old Radios                    

 

  

En bred uppseendeväckand slips på en skyltdocka

 

                               


Slipsnål i form av ankare från Neckwear

 

     

Hans Zimmer - Time. Hans Zimmer är en fantastiskt bra filmkompositör, en av dom bästa. Han föddes 1957 i Frankfurt. Klicka här för att se alla filmer han komponerat musik till. Njut av sommarkvällen och ha det så bra gott folk..

 

#Läkarmissionen #Äggklocka #Radio #Slips #Hans 

Av Malin wiper - 28 maj 2018 15:15

 

Min son fotade denna VOLVO 211241 PR från 1968 när han var till Öregrund med sina vänner LL.  Jag har aldrig själv sett en Volvo Duett i denna röda färg. Klicka här för att komma in på ett kul klipp på Volvo Duett från 1956 (reklamfilm). Klicka här för att se ett annat klipp

 

                     

 

 

Själv såg jag en Volvo 244 och dom börjar se ut som snygga veteranbilar. Gillar även den blå färgen som tilltalar

 

                 


 

Utefter vägen i lördags så dök jag på denna  tjusiga Ford                    


 

Så här vackert ser det ut bakom Borgåsunds Hamncafé. Ni kan ju tänka er hur härligt det är att sitta bakom den röda långa cafébyggaden och inta sitt fika. Speja ut över vattnet och fästa blicken på båtar och annat. Klicka här för att se när vi var dit i lördags

 

                                         


 

Jag zoomade in denna brygga med ett litet hus framför. Till höger massor av båtar


 

I lördags åkte vi även på såna här små slingrande vägar utefter vackert landskap. Det har nog aldrig varit så vackert i maj med all grönska så man blir nästan bländad av all skönhet

 

 

Tala om bländad men här var vi tvungna att gå ur bilen för att skåda det vackra gula rapsfältet

 

      

Sheryl Crow med Summer Day

 

I dag åkte vi ut med bilen och kollade lite på second hand och gick omkring och bara myste i sommarvärmen. Tack och lov så blåser det lite ny så man blir inte lika svettig. Hoppas ni har det bra mina härliga läsare som tittar in. Kram från Malin 

 


#Volvo #Borgåsund #Brygga #Slingrande #Rapsfältet #Sheryl    

Av Malin wiper - 28 maj 2018 08:45

                 


  

Eftersom jag fått in ett rätt svar i gissningstävlingen så avslutar jag den nu. Tusen tack ni 15 personer som varit med och gissat. Ni hade verkligen bra gissningar som jag publicerar nu i gissningsinlägget. Jag gissade själv på skrivmaskin och det gjorde några andra också. 

 

   

Här ser ni att saken i väskan är en rullbandspelare och jag fick in 3 rätt svar men denna gång har jag bara en vinnare och det är den som kom in med rätt svar först. Det är -Nena- så jag säger "Grattis!" till dig.

 

                                                

 

Vinnare blev  -Nena- som svarade rätt först (svaret kom in 26/5 kl 07.43)

 

Jag skickar ditt pris så fort jag kan. Klicka här för att komma in på tävlingsinlägget och kolla priserna och kommentarer

 

                       recorders - GIFMANIA                                                recorders - GIFMANIA

 

 

Rullbandspelaren är en Grundig TK 42 och bandet som sitter i finns en inspelning på. Skall testa om jag kan filma ljudet från bandet och då lägger jag ut det senare

 

Njut av en fin början på en helt ny vecka

 

      

 

 

#Gissningstävling  #Rullbandspelare 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards