Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 maj 2018

Av Malin wiper - 17 maj 2018 15:00

  

I förmiddags besökte vi Lidl här i Hallsta som hade nyinvigning dagen till ära. Mr T med snabba steg mot ingången som hade en uppblåsbar båge 

 

                        

  

  

När man sen kom in så möttes man av denna gulliga tjej som lät oss kunder dra ett varv på lyckohjulet. Hon liknar sångerskan Agnes Carlsson

 

    

Här kommer  Agnes Carlsson med låten Don't Go Breaking my heart             


 

Jag vann en stjärnvinst som bestod av Paprika Sticks som jag skall lägga på barbordet

 

                                                    


Min man älskar provsmakning så han var snabbt framme vid dessa gulliga tjejers disk

 

         


   

Min man testade dessa goda yoghurt med lite musli ovanpå. Jättegott!


 

Jag valde en av dessa goda smörgåssnittar med skinka och gurka ovanpå. Till den tog jag kaffe som dom också bjöd på. Lidl har väldigt gott kaffe och dessutom billigare än på andra ställen.   


  

Det var omgjort på många ställen i butiken och denna stora köttdisk såg jättepampig ut men jag fick passa på att fota då det några sekunder var folkfritt. Det var så mycket folk så det var nästan svårt att ta sig fram


 

Ballonger fannst det massor av också dagen till ära. Jag gillar vårt Lidl som är fräscht, snyggt och med trevlig personal. 

 

    

Här kommer lite 1980-talsnostalgi med Nena och låten 99 Luftballons. Kolla in frisyrerna och det tidstypiska soundet. Jag har haft nästan samma frisyr som Nena ett tag under 1980-talet


 

#Lidl #Lyckohjulet #Agnes #Provsmakning #Köttdisk #Ballonger #Nena

Av Malin wiper - 17 maj 2018 08:00

 

Hej på er! Vi har haft driftstörningar så jag har inte kunnat komma in här sen i går morse. Det är ju inte klokt hur ställd man blir utan dator. Blev så glad nu att komma in här igen och det är helt sjukt hur beroende man blivit av nätet. Fint väder fortfarande men skall bli lite svalare till helgen och det passar mig utmärkt för jag däckade av värmen i går och kunde inte gå ut


               

 

 

Jag har inte kunnat planera några inlägg så det blir lite huller om buller. En bild jag tog sist då vi var till Strängnäs en lagomt varm sommardag förra sommaren.

 

 

En gul Honda stod och lyste upp på Erikslunds parkering bland alla dämpade bilfärger. Vi är inne på vår tredje Suzuki Wagon R+ och den första vi hade var gul och fick nament "gulan". Den andra var röd och blev kallad "Den lilla röda". Nu har vi en silvergrå och den kallar vi för "Silver". Den gula köpte vi helt ny och den gulfärgen var supersnygg och det fanns bara ett visst antal av den färgen på det märket. 

 

     


Oldalak 

 

Borgåsunds Hamncafé slår upp portarna 26 maj. Det drivs av Susanne Croner som även driver Hallstaparken. Vi har varit dit några gånger och det är jättemysigt och vackert ställe med mälarens vatten bakom cafét                  

 

Vi verkar vakna av oss själva 07.00 så man känner sig som en inställd klocka i kroppen. I dag är det nyöppning av vårt Lidl här i Hallstahammar. Dom har haft stängt i 3 dagar för att göra om butiken. Vi skall gå dit och kolla för det är en del extrapriser dagen till ära.

 

                     Ha nu en skön tordag så här före en ny helg igen!!!!!

 

 

                            


      

Ry Cooder med The Prodigal son. Han föddes 1947 och är en amerikansk gitarrist, sångare och kompositör. Han är bland annat känd för sitt engagemang inom varierande genrer av nordamerikansk folkmusik 

   

#Driftsstörningar #Strängnäs #Gul #Borgåsund #Ry

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards