Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 maj 2018

Av Malin wiper - 16 maj 2018 08:15


  

Vi promenerade ner till Sörkvarnsforsens Naturreservat i gårKlicka här för att läsa mer om detta

 

     

Jag filmade lite från Sörkvarnsforsen som brusade som bara den. Vi hann inte upptäcka allt förra sommaren i och med att vi hade så mycket med flyttbestyren men nu upptäcker vi mer och mer och gillar det vi ser

 

 

Nedanför en av slussarna i solgasset. Det finns många fina utflyktsställen här i samhället. Tyvärr  är det lite varmt för mig just nu så jag tappar orken rätt fort. Bäst är tidigt på morgonen då det finns lite svalka i luften efter natten. Vi skall leta fram vår stora fläkt så vi får lite geomströmmning. 

                                           

 

  

Att kolla under broar är intressant och ger en viss känsla.Nu damp det ner ett papper i brevlådan där det stod att sotaren kommer 24 maj. Bra underhåll av företaget för sotarn var här när vi flyttade in också. 

 

Nu önskar jag er en härlig försommardag som känns som högsommar.

 

  

Under bron fanns lite graffiti men inte så snygg utan klottrig. Annars gillar jag graffiti när den är som bäst. I Borås väggmålningarnas stad kan man se massor av läcker graffiti och andra väggmålningar. Klicka här för att se en av gångerna jag fotade där. Klicka här för att se graffiti på godsvagnar jag fotade i Vaggeryd. Klicka här för att se ett hus i Borås dom gjort om i och med väggmålning


    
TheWrap


Skådespelerskan Margot Kidder har dött i en ålder av 69 år. Hon spelade Lois Lane i Superman-filmerna mellan 1978-1987. Dödsorsaken är inte fastställd än. Klicka här för att se lite bilder och läsa lite mer. Hon kämpade med bipolär sjukdom och blev till slut hemlös. Hennes motspelare Superman him selves Christopher Reeve dog 2004 i en ålder av 52 år

 

                                          Rest In peace 

 

 

#Sörkvarnsforsens #Margot 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards