Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 maj 2018

Av Malin wiper - 15 maj 2018 13:30


 

I dag har min man och jag sovit mycket bättre på grund av att vi kunde ligga i samma säng. Därför åkte vi först ut till Erikslunds Shoppingcenter för att både fika och handla lite. Luften står helt stilla och det är 23 grader i skuggan men sanslöst vackert ute. När man åker på gamla vägen så är det en skönhetsupplevelse med alla gröna fält i olika nyanser och den slingrande vägen. Tog även en tablett mot pollen och det hjälpte faktiskt.


 

Vi gick in på Flying Tiger Copenhagen (TGR) som firar 5-årsjubileum och i morgon så får dom 50 första kunderna en överraskningspåse. Det är alltid kul att gå in dit och kolla för det finns allt möjligt både roligt och användbart. En salig blandning helt enkelt

 

                    animated-tiger-image-0017                                       animated-tiger-image-0017            


 

Vi har vant oss av med diskmaskin sen vi flyttade från vårt hus.  Nu har vi haft detta tråkiga diskställ sen vi flyttade in här.


 

Det ändrade vi på i och med att vi hittade detta på TGR i stål som även har en avvattningsbricka eller vad det nu heter. Det fanns i den blåfärg som vi har som accentfärg i köket. Det kostade 100 kr inkl brickan och dom finns i flera färger


 

Det går ju även att ha på den längden också plus att vi kan sätta trådkorgarna bakom som vi ställer besticken i. 

 

 

Det blev mycket luftigare nu med ett mindre diskställ och porslinet står stadigare i ett av stål än plast

 

       

Här har jag spexat till det lite med en partystrut på huvudet men den syns knappt för ljuset låg fel. När vi sen åkte hem så tog vi en sväng här i samhället till en av slussarna vid Skantzen men det får jag skriva om senare.

 

                              


Fungadgets 

      

Nu ställer vi till med party..    . Wanda Jackson med Let's Have a party. Wanda Jackson föddes 1937 och är en amerikansk sångerska. Hennes far var countrysångare och han lärde henne spela både gitarr och piano. Hon vann en del lokala tävlingar och 1955 var det dags att börja turnera och då stötte hon ihop med Elvis. Genom hans inrådan började hon även sjunga Rockabilly. Klicka här för att höra Elvis version av denna låt. Känner verkligen för party när jag hör hennes häftiga stämma och vilka musiker sen wow!. Njut och ha det bra gott folk

                                        

 

#Flying #Diskställ #Partystrut #Wanda

Av Malin wiper - 15 maj 2018 08:00


      

I går skulle jag ha följt med min man till Köpings Sjukhus men jag var så trött och orkeslös efter morgonarbetet så jag fick ställa in. Sen hörde jag att pollenhalten var extremt hög nu så många är trötta, tog en tablett lite senare och det lättade lite. Min man tog gratisbussen till Kolbäck och därifrån byte till Köping. Det är inte bra att köra bil då man är så trött och tack vare detta så hann jag få undan lite mer hemma så det inte blev kaos. Slog sen armbågen så hårt mot ett stort överdimensionerat skåp i toaletten så jag fick lägga på is. Tur att jag har ett stark skelett. Skåpet fanns där när vi flyttade in men nu skall det ut så fort som möjligt. 

 

                               


berlin deluxe 

 

 

När min man kom hem från sjukhuset blev jag förvånad för mitella ser inte ut som när jag såg såna sist. Han säger att det är en befrielse och nu skall han ta av sig den varje dag och träna och komma tillbaka om 3 veckor och då skall han ev inte behöva ha den längre utan fortsätta att träna. Den har kardborreband så han kan ändra läge. Klicka här för att se en annan modell av mitella

 

                            

 

Klicka här för att se hur mitella såg ut förr men finns fortfarande. Nu är dom anpassade till olika skador. Nu har min man sovit i vår säng för första gången på länge och även kunnat ligga på ena sidan. Så nu har soffan återgått till att vara en soffa och ingen sjuksäng. Det känns helt underbart för oss båda 


 

 

 

      

När han halkade i januari så var det deltamuskeln slogs loss från fästet mot axeln. Även biceps blev påverkad

 

     

Xavier Rudd med Follow The Sun. Xavier Rudd föddes 1978 och är en australiensisk singer songwriter och multiinstrumentalist. Flera av hans låtar innehåller socialt medvetna teman, såsom andlighet, mänsklighet, miljö och inhemska australienska rättigheter. 

 

         

Njut och ha en fin tisdag mina besökare 

 

                          


#Orkeslös #Pollen #Xavier

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards