Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 maj 2018

Av Malin wiper - 14 maj 2018 15:00



                                      

  

Jag vill tipsa om en vegetarisk rätt som jag köpt hos Coop  här i Hallstahammar. Det är "Broccolibollar med ost & Basilika". Klicka här för att få ett recept till broccolibollarna. Dom har fått 4 i betyg av 5 möjliga. Klicka här för att få ett recept från en blogg

 

                                                                            


 

Så här ser dom ut på tallriken och dom är helt gröna invändigt. Både Mr T och jag tyckte dom var supergoda så dom kommer vi att köpa igen. Nu åt vi dom till kikärtspasta, en gräddsås med purjolök och lite vinbärsgelé. Det stod på påsen att man skall ta dom direkt från frysen och steka i låg värme 5-7 minuter. Det funkar inte så jag värmde dom i micron först i 50 sekunder och sen stekte jag dom. Det blev helt perfekt.  


  

Dom skall vara ännu godare till ungsbakade rotsaker. Det skall jag testa senare men nu är jag tvungen att göra det så lätt för mig som möjligt eftersom jag sköter om allt. Det märks hur mycket mer tid man får för annat då man är två som delar på allt. Min man gillar ju att laga mat och pyssla så det kliar riktigt i fingrarna på honom att få göra nåt. Bilden blev lite otydlig för jag är lite stressad och har för bråttomt. 

 

Klicka här för ett recept man gör från grunden på Morotsbiffar

 

                                    


Vassa knivar

 

       

Hittade en låt med Pugh Rogefeldt som kan passa in här. Bolla och Rulla..    

                     

                           

 

 

#Broccolibollar #Coop #Kikärtspasta #Pugh

Av Malin wiper - 14 maj 2018 09:15

  

I går på Fråga Doktorn  SVT tog dom upp ämnet "Högkänslig personlighet" . Klicka här för att se vad jag själv skrev om det 6 maj. Jag har ju själv den personligheten så jag skall kolla på reprisen på SVT play. Klicka här för att komma in på programmet. Det var Smålandsjenny som tipsade mig om programmet och det tackar jag för. 

 

                                                 

 

Här följer lite bilder från Åsby Hem & Trädgård som jag tog för nån vecka sen:

 

 

Trollsända med spegelglas som säkert är snygg att ha på en vägg. Passar nog både inne som ute

 

           animated-dragonfly-image-0008          animated-dragonfly-image-0008          animated-dragonfly-image-0008          animated-dragonfly-image-0008

 

   

Buddha runt ett träd utomhus på Åsby. Bara en bit från där man kan sitta och fika på sommaren.

 

   

Flygplansdekoration för rabatter. Den är hög och kraftfull och sen sticker man bara ner den i jorden

 

 

Det är jättestort även utomhus med hur många växter som helst att välja på. 

 

 

Hunddekoration. Det finns några till där

 

 

 Här har vi soligt och snart 20 grader varmt på morgonen. Vi skall iväg till Köpings Sjukhus där min man skall träffa Fysioterapeuten och då slipper han armstödet med kudde. Allt kommer att bli lättare då, redan nu kan han duscha själv och även tvätta av sig på morgonen utan hjälp. Påklädning måste jag fortfarande hjälpa till med men inte så mycket som förut. Det går verkligen framåt och nu halvligger han i soffan så han slipper sitta och sova. Hoppas ni har en fin början på veckan att se fram emot kära ni som tittar in

 

    

Rebecka Törnqvist med finstämda låten "Tremble my Heart"

 

 

#Högkänslig #Åsby #Trollslända #Buddha #Flygplansdekoration #Fysioterapeuten #Rebecka

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards