Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 maj 2018

Av Malin wiper - 10 maj 2018 14:30

 

Hej på er! Hoppas ni har det bra och njuter av helgdagen. Det blir lite tunnsått med inlägg just nu men så är det ibland och jag har lite att göra hemma med att rensa bort lite onödigt, det tar aldrig slut känns det som. Fast vi nu bara har ett förråd ute på balkongen och ett jättelitet i källaren. Vi har i alla fall fler garderober och överskåp här plus några plastlådor under sängen. Just nu är det 21 grader varmt men häromdan var det uppe i 30 grader. 

 

 

Nu har det samlats lite fönster och nya balkongdörrar på en gräsmatta en bit från oss. Dom har  börjat byta ut och isolerat där det behövs. Snart är det vår tur och vad jag kunde se på papperet så tar dom våran ingång omkring 21 maj. 

 

 

Såg en jättfin kudde på Ohlssons Tyger då jag var till Erikslunds Shoppingcenter sist.

 

 

Denna ICA väska köpte jag på Röda Korsets second hand i Jönköping. När vi sen flyttade så lämnade jag in väskan på Frejas Bod second hand. Nu ångrar jag mig jättemycket för jag fick en kommentar från en killa som samlar på ICA-saker och han var väldigt intresserad av denna IKAnder-väska.  Klicka här för att komma in på inlägget där jag skrev om väskan. Jag har kontaktat Frejas Bod för att köpa tillbaka väskan men den blev såld direkt. Om nån råkar se en sån här väska så kan ni väl kontakta mig. Hade jag haft kvar väskan så hade han fått den av mig utan betalning för jag tycker det är så roligt att han är samlare och gillade väskan. Jag har letat på nätet men inte hittat nån.

 

                                

 

Klicka här för att se lite IKAnder-bilder. Nu har jag hittat samma väska på en bild så klicka här för att se. Läser då att den är från 1971, och det står ju 71 på väskan. Ser också att den lånas ut vid evenemang så jag antar att den är unik, så vilken miss jag gjorde. Klicka här för att se ett ICAnder-paraply

 

 

En bild från Enköping som jag tog förra sommaren men inte kommit in    

 

  

Nu önskar jag er en strålande fortsättning på dagenanimated-sun-image-0824

 

      

Maritza Horn med Kärleksdans i Provence en låt skriven av Kjell Höglund. Maritza Horn är mamma till Melissa Horn. Jag har dansat till Maritza Horns orkester på Wivex i Sundsvall då jag var en ung tjej. Maritza Horn föddes i Jämtland och är en svensk sångerska som varit verksam i genrer från jazz till visor och popmusik. I Provence odlas det bland annat citronträd  

 

                                               animated-lemon-image-0016

 

 

 #Helgdagen #Fönster #Kudde #Enköping #Martitza

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards