Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 maj 2018

Av Malin wiper - 4 maj 2018 15:00

  

Vi åkte i alla fall ut en sväng runt i samhället men det blir inte mycket fotat då man kör bil utan det gäller att stanna och gå ut. Nu har vi sol och mycket varmare och det grönskar för fullt så det känns verkligen att våren är här. Jag håller på att sätta upp sista blommorna på balkongen men det måste till en träbit för att få hållaren rak. Spännbanden sitter som dom ska men jag vill ha ordentligt ditsatt så jag får leta efter en träbit i måtten som skall till innan allt är klart. Jag har verkligen bloggtorka nu..   

 

 

 

 

och i morgon har vi Åsby & Skantzendagen och det ligger inte så långt ifrån oss. Vi kan till och med promenera dit. Klicka här för att höra lite avslappnande musik

 

                                         

 

 

Så här grönt och fint ser det ut nu utefter den gamla vägen från Hallsta till Västerås

 

 

Gick ur bilen och fotade en björkallé

 

  

En färggrann exotisk fågel i plåt stod där och lyste upp hos Åsby Hem & Trädgård

 

      

Eddie Cochran med Sittin' In the balkony. Eddie Cochran föddes 1938 i Albert Lea, Minnesota. Han dog redan 1960 i en ålder av endast 21 år gammal. Han var en amerikansk rockmusiker. Dödsorsaken var följderna av en allvarlig trafikolycka i en taxi i och med att ett däck exploerade när taxichauffören höll för hög hastighet. Han förlorade kontrollen över bilen och kraschade in i en lyktstolpe. 

 

                       Ha nu en fortsatt njutningsfull dag



 

Minnesbild från vår förra balkong som hade en tegelvägg där vi hängde såna här krukor vi köpt från Acleja Blomsterhandel Interflora Fresh i Vaggeryd. En blomsterhandel utöver det vanliga  

 


#ÅsbySkantzen #Gamla #Björkallé #Pelikan #Eddie #Acleja

Av Malin wiper - 4 maj 2018 07:45


 

I går satt jag dessa tre blommor i krukor som skall till balkongen i en avsedd hållare. Vi köpte dom på Lagerhause förra året. Vi kan inte göra så mycket med vår balkong eftersom den är smal och avlång plus att vi har två balkongdörrar ut. Det går nog att sitta 4 personer där om man har två bord på efter varandra. Då ser det nog ut som nåt litet minicafé fast jag vill inte ha större numera då vi båda har skadade kroppar och inte orkar sköta om allt som då krävs.

 

 

så här såg det ut sommaren 2017. Klicka här för att se balkonger och coola krukor. Klicka här för att få ett gott skratt..  vilken bra idé

 

  

Sadelkrukan har fått två olika sorters gula växter. Förra året var det cericefärgade blommor. Måste säga att det var snyggare då med rosa och lila nyanser men det kan ju bli snyggt lägre fram då blommorna växt lite mer

 

                            


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på en annan modell av sadelkruka. Önskar att jag hade köpt några såna med lite färg istället och inte haft så bråttomt förra året. Klicka här för att höra skönt avslappnande musik med vackra bilder 

 

    

The Rumor Said Fire med The Balcony. Det är ett danskt band som grundades 2008 av sångaren, låtskrivaren och gitarristen Jesper Lidang. 

 

                                                          

Solstol från Rum 21

 

Vi vaknade 07.30 till strålande solsken men vi är så trötta efter en sömnfattig natt så vi tar det lugnt och tar dan som den kommer. Vi skulle ha åkt till min son i helgen men vi vet inte om vi orkar så vi bestämmer i sista minuten. Hoppas ni som tittar in har en fin helg att se fram emot så här i maj månads början. Sköt om er och tack för att ni kom in på min blogg. 

 

 

#Krukor #Sommaren #Sadelkrukan #Rumor

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards