Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 april 2018

Av Malin wiper - 30 april 2018 14:00


 

Vi gjorde ett nytt försök och åkte iväg till Åsby Hem & Trädgård i dag. Nu var det lite mindre folk där så det passade oss bättre. Vi tog en fika först och en av personalen erbjöd sig att fota oss och det tackar vi för..  . Vi måste ju få mysa lite så här på Valborgsmässoafton. Vi orkar ju inte så mycket mer just nu då min man är relativt nyopererad. Vi fick avbryta efter ett tag för han började få ont.


Jag valde en smörgås med ost och skinka och fick den på en jättegod tekaka. Både osten och skinkan var av bästa kvalitet och den var så snyggt dekorerad. Helt enkelt urgod


   

Min man valde deras fantastiska räksmörgås som svämmas över av superba räkor och har även som pålägg ost. Han har blivit så bra på att äta med vänster hand men ibland får jag hjälpa honom att dela upp maten eller smårgåsar i mindre bitar.


 

Jag köpte mig en kruka i form av en gammal skrivmaskin. I den satt en kaktus och jag skall ha den på skrivbordet bredvid laptopen. Jag började ju min yrkesbana som kontorist och har gått handelslinjen så jag är duktig på att skriva på maskin. Det gör att jag har rätta fingersättningen och har inte haft några besvär med datorers tangentbord. För mig var just maskinskrivningen det roligaste när jag arbetade på kontor och jag var snabb och är så fortfarande. Kom ihåg när dom första elektriska skrivmaskinerna kom från Facit. Vi köpte in en och det var väldigt svårt i början att vänja sig vid att inte behöva trycka hårt på tangenterna. 

 

                


 

Sen fotade jag lite blommor och annat på Åsby.


 


     

När jag dyker på såna blå blommor som ovan så tänker jag alltid på låten "Love Is Blue" Här hör ni den i en instrumental version av Paul Mauriat & His Orchestra. Klicka här för att höra versionen med Vicky Leandros

 

        

 

Träffade en av 2 systrar som arbetar där och dom har båda fantastiskt tjockt långt hår. Dom är så lika så jag tar miste på dom och har fotat båda till bloggen förut. Dom är jättefina båda två och jättetrevliga


 

Kolla in wow! Här behövs inget löshår

 

             


Handfaste

 

 

Fortsättning följer från Åsby.........................

 

 

 

#Åsby #Räksmörgås #Skrivmaskin #Blommor #Blue #Systrar 

Av Malin wiper - 30 april 2018 08:45


   

Jag har inga bilder att sätta in just nu så jag väljer några från maj 2017. Här intar vi vårt första fika på balkongen 2017 innan vi hade satt upp blommor. Sen köpte vi ett nytt balkongbord på IKEA, det på bilden har vi sen förut och det tar vi med oss när vi är ute på utflykt och fikar i det fria. Nu är det Valborgsmässoafton så det är långhelg för många. Här kommer inte att hända mycket under rådande omständigheter men vi gör det bästa av situationen. Det var bara 2 grader varmt i morse men solen skiner så det lär bli varmare fram på dan. Vi går eller åker ner till centrum för att kolla om det händer nåt där i dag. Jag växte upp med att det eldades majbrasor varje valborg.

 

                                                         


 

I början på maj förra året så kom Barbro resande hit från Nynäshamn. Vi hade några härliga händelserika dagar

 

                           

 

       

I maj 2017 hade vi förfest hos oss innan vi gick vidare till Hallstaparken för att se Stand Up Comedy. På bilden ser ni min son i gula fotöljnen och min svåger i soffan. Vi har nu bott i Hallstahammar 1 år och 2 månader. Vi höll igång rätt mycket i början och allt var så nytt och det hände saker här hela tiden. Nu är det lite stiltje men vi är snart tillbaka på banan med ny ork och nya krafter.

 

                           


 

1 maj förra året la vår "Lilla röda" Suzuki Wagon + av mitt i en rondell vid Erikslunds Shoppingcenter. Det var en mardröm som ni kan läsa om här. Det var bara att skjuta på bilen in mot Jysk så vi kunde ringa efter bärgning.                                   

                               

                     


                                 


      

Här kommer en favorit i repris med Ebba Forsberg & Mikael Wiehe. Låten heter "För att jag älskar dig" från filmen "TheHunger Games"

 

 

                    

 

 


Klicka här för att komma in på fb och se vad som händer i morgon i Västerås. Det blir en kortege med veteranbilar och en dag till  Jerry Williams ära



#Balkongen #Barbro #Hallstaparken #Suzuki #Ebba

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards